Fitness Seller

Al beginnen?

Record

Novice
Waardering
0
Ik train nu een maandje wat serieuzer en het gaat wel goed en ik zie ook wat progressie. Alleen heb ik het gevoel dat ik na 20-30min trainen al echt heel erg moe ben. Om dat te voorkomen wilde ik een supplement gaan gebruiken. Want over 2-3weken ga ik met een nieuw schema beginnen en dan wilde ik ook vanaf het begin met dat supplement gaan trainen.

Maar is dit slim om dat nu al te doen? Of kan ik daar beter een tijdje mee wachten? En wat zijn de nadelen van te vroeg met supplementen beginnen(als die er zijn)?

http://forum.dutchbodybuilding.com/f116/supplement-review-supercharge-labrada-151039/

Die had ik op het oog. Veel positive reacties en de werking die ik wil hebben.

Ik hoef daarvoor niet persee iets anders in combinatie mee te gebruiken toch?

Als je na 20-30 minuten al moet word, heb je te weinig gegeten, te weinig slaap gehad of je moet nog meer vreten. Laat dat dus nog even weg;) Als je het na een half jaartje of een jaar eens een keer wilt proberen, dan kun je dat wel doen, maar nu is het geld verspilling.

• Topic Starter Topic Starter
Nou misschien is 20minuten overdreven. Maar ik voel gewoon echt dat ik bij de oefeningen op het laatsts minder gewicht kan pakken, dan als ik die oefening aan het begin zou hebben gedaan. Terwijl ik helemaal niet teveel oefeningen doe maximaal 10.

Maar even wachten is beter dus zeg je. Ik zou volgens jou in principe dus geen meer energie krijg van dit supplement?

Nou misschien is 20minuten overdreven. Maar ik voel gewoon echt dat ik bij de oefeningen op het laatsts minder gewicht kan pakken, dan als ik die oefening aan het begin zou hebben gedaan. Terwijl ik helemaal niet teveel oefeningen doe maximaal 10.

Maar even wachten is beter dus zeg je. Ik zou volgens jou in principe dus geen meer energie krijg van dit supplement?

Misschien eerst ff iets als NOXplode proberen, kijken of je gevoelig bent voor dit soort dingen, Xplode is wat minder heftig.

Wat jij beschrijft herken ik wel van mijn beginperiode. Ik heb toen zelf naar Xplode gegaan, daarna nog wat andere dingen geprobeerd, en toch weer bij Xplode teruggekomen, geeft me precies de energie en pomp die ik wil, zonder heftige bijwerkingen. (duizelig, gejaagd)

Het nadeel van te vroeg supplementen gebruiken is dat je waarschijnlijk nog niet genoeg weet over voeding, rust en training. Dat je zo snel moe bent moet een oorzaak hebben! Je kunt op heb begin goed genoeg vooruit komen zonder gebruik te maken van supplementen. Het tweede nadeel is dat supplementen je ook een smak geld kunnen gaan kosten.

Misschien eerst ff iets als NOXplode proberen, kijken of je gevoelig bent voor dit soort dingen, Xplode is wat minder heftig.

Wat jij beschrijft herken ik wel van mijn beginperiode. Ik heb toen zelf naar Xplode gegaan, daarna nog wat andere dingen geprobeerd, en toch weer bij Xplode teruggekomen, geeft me precies de energie en pomp die ik wil, zonder heftige bijwerkingen. (duizelig, gejaagd)

Ik zelf vond Xplode toch vrij heftig toen ik het voor het eerst gebruikte.. Zelf zou ik als eerste supplement gewoon creatine gebruiken en kijken hoe je daar op reageert.

10 oefeningen? Dan hoop ik voor jou dat je een fullbody schema doet...

Gewoon goed eten, halfuur-1uur wachten en dan trainen. Al die dingen heb je echt niet nodig, tenzij je absoluut kapot zou zijn na een zware werkdag bijvoorbeeld. Maar gezien je leeftijd denk ik niet dat dat het geval is.

Dat is toch heel normaal. stel je doet 2 oefeningen voor trcieps. de 2e oefening kun je minder aan dan als je die als eerste zou doen. Met sets precies hetzelfde. doe je 4 setjes van hetzelfde gewicht, dan kun je het 4e setje minder reps maken dan de 1e.

en meer energie zul je er wel van krijgen, maar je gaat heus niet opeens evenveel gewicht kunnen pakken het 1e en laatste setje. Je spieren zijn gewoon vermoeid en verzuurd, dat heeft iedereen.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties allemaal

ja ik train een fullbody schema inderdaaad. en ben inderdaad niet vermoeid door een zware werkdag

en over creatine heb ik wat gelezen. maar dat lijkt me toch juist een extremer supplement om mee te beginnen?

eiwitten zijn belangrijker dan creatine.... als je die voldoende binnen krijgt kun je creatine erbij nemen.

Terug
Naar boven