AndroidHealthClinic

Al m'n mp3s omgezet in OGG

ParadiseFold

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hey mensen,

Al die mp3's op m'n harde-schijf namen steeds meer gigabytes in beslag. Alles stond in mp3 192 kbit; top-kwaliteit ! Nu heb ik sinds kort een PDA die ook al ogg-vorbis afspeelt. Leek me wel relax om er meet te gaan spelen.

OGG-Vorbis
-------------
+ Klinkt beter (doe de test voor jezelf)
+ Minder ruimte nodig
+ Open source
+ Formaat van de toekomst?

Het is waarschijnlijk het formaat van de toekomst, omdat iedereen nu torenhoge licenties kosten voor mp3 moet betalen. Anyway, het bevalt me prima en Winamp speelt het gewoon af.

Heb alles omgezet met Winamp's filewriter plugin; Winamp-filewriter
Je moet dan wel apart een paar ogg-ddls en oggenc.exe in je Windows\system32 directory gooien. Als het het eenmaal werkt, tis het genieten!

oggenc path: C:\WINDOWS\system32\oggenc2.exe
command line: -b 96

MP3 rename is ook nog een relax programaatje om je collectie op te schonen. Ik had veel mp3s die begonnen met 01 - Shakira - Lalalal.mp3 wordt dan Shakira - Lalala.mp3

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

mja ziet er leuk uit maar ik kijk voorlopig nog de kat uit de boom vooraleeer ik men 22000 mp3's converteer hehe

• Topic Starter Topic Starter
60 gig aan muziek :)

170 gig aan muziek ga ik echt niet omzetten. De kwaliteit kan sowieso nooit beter worden als je een mp3 in ander formaat zet. Bovendien speelt mijn autoradio en mp3 speler alleen mp3 of mwa formaat af.

t*ring waarom heb je zoveel muziek? Misschien luister je sommige nummers maar 1x

Ik luister heel veel muziek en vind het flex om een mooie collectie aan te leggen. Kheb alleen volledige cd's en zo goed als niets onder 192 kbps formaat. Sommige cd's zal ik idd niet tot nauwelijks luisteren, maar andere weer ontzettend vaak.

Met bearshare kan je ook ogg-vorbis downloaden....nu weet ik eindelijk wat t is...ff kijken of musicmatch of mediaplayer het ook afspeelt

helaas ondersteunt de ikloot het niet, en drm ook niet, dus zal het niet echt veel gebruikt worden

en waarom lossy formaten, gebruik een lossless formaat zoals flac of ape, liedjes zijn dan 30-50mb het stuk, maar dan heb je ook wat ;)

Heeft iemand enig idee hoe lang het gaat duren als ik mijn 180 Gb aan Mp3 naar Ogg ga omzetten? 1024 mb werkgeheugen en 3,05 processor

gewoon een schatting? alstublieft! :)

• Topic Starter Topic Starter
Mijn processor doet over 10 minuten mp3, 1 minuut en 12 secoden. AMD 3200 Als jou 180 gig muziek allemaal op 128 kbit staat, dat heb je 0.9375 mb nodig voor elke minuut. (128*60/1024/8 = 0.9375 mb) Je hebt dus in totaal 180x1024=184,320 minuten muziek. Waarover mijn processor 184,320*0.12 = 368 uur over doet. :D :D

Toch maar voor ogg gekozen, omdat ik vroeger ook 50 gig om mn hd had staan. Ben nu ff opnieuw begonnen! :D

Rob G zei:
Ik luister heel veel muziek en vind het flex om een mooie collectie aan te leggen. Kheb alleen volledige cd's en zo goed als niets onder 192 kbps formaat. Sommige cd's zal ik idd niet tot nauwelijks luisteren, maar andere weer ontzettend vaak.

idd couldn't agree with that more :)

mijn standaard antwoord als mensen me vrage waarom ik in godsnaam zoveel muziek heb lol

Terug
Naar boven