MuscleMeat

Albanië topbestemming van 2011?

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
albani__799797q.jpg

Als het aan de Lonely Planet ligt, gaan we in 2011 in groten getale naar Albanië. Reicoïtusperts van de beroemde uitgever van reisgidsen hebben het Balkanland verkozen tot meest veelbelovende bestemming voor het nieuwe jaar.

"Albanië zal niet langer een uitzonderlijke reisbestemming zijn", zo luidt de conclusie van het team achter Lonely Planet, waaronder oprichter Tony Wheeler. "Sinds backpackers het land begonnen te bezoeken in de jaren 90, is het het best bewaarde geheim van de Balkan."

De lancering van de campagne 'A New Mediterranean Love' door het nationaal bureau voor toerisme moet hier verandering in brengen. In een filmpje op youtube laat Albanië zien wat ze in huis heeft: azuurblauwe stranden, cultureel erfgoed, een bloeiend nachtleven en onbedorven natuur.

Butrint

Albanië ligt aan de Adriatische en Ionische Zee, ingeklemd tussen Griekenland, Kosovo, Montenegro en Macedonië. Een van de trekpleisters is het zuidelijk gelegen Butrint, een een belangrijke archeologische plaats met monumenten uit de Griekse, Romeinse, Byzantijnse en Venetiaanse tijd.

Naast historische steden zijn de ongerepte kustlijn en ruige berggebieden in trek bij reizigers. De toeristische sector staat echter nog in de kinderschoenen, en vooralsnog zijn het voornamelijk mensen uit de regio die Albanië bezoeken.

Dictatuur

Tot 1985 ging het Balkanland gebukt onder het medogenloze bewind van de communistische dictator Enver Hoxha. Na diens dood kende Albanië nog een lange periode van instabiliteit, wat haar imago wat betreft toerisme lang geen goed heeft gedaan.

Albanië is ongeveer zo groot als België en daarom gemakkelijk te bereizen vanuit hoofdstad Tirana, waar zich de internationale luchthaven bevindt.

Aan de kust heerst een kustklimaat met warme zomers en milde winters, terwijl het in het bergachtige binnenland in de winter zeer koud kan worden.

Brazilië en Kaapverdië staan op respectievelijk nummer twee en drie van de Lonely Planet top 10. Bekijk hier de hele lijst.

Telegraaf

Zal wel lekker goedkoop zijn daar, voor zover je niet beroofd wordt :D

Laatst bewerkt:
Ik ga wel naar de nummer 2 dan, ongerept is wel leuk maar als er bijna geen voorzieningen zijn kan rondreizen wel eens een hele opgave worden.

Lelijke gebouwen en bekrompen bevolking, maar ik ben sowieso al geen natuurmens.

Lekkere chicks daaro.

Hell no, goede vriend van me komt er vandaan en wat ik hoor zijn ze daar niet zo heel tolerant naar buitenstaanders.

Waarom staat er een gehandicapte jongen op de foto?

Die jongen staat op het punt om van die rots te springen omdat Albanië zijn strot uitkomt...

Hmm, weird... In de Albanese kranten staat dat de Benelux een top bestemming is.
Je krijgt kost en inwoon, evt. een uitkering en bent belastingsvrij als je genoeg kinderen hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Al is er iemand deze zomer in Albanië, bezoek dan gelijk even Montenegro! Grenst aan Albanië en is een zeer fraai land! :cool:

Kortstondige coïtus met slanke jonge Balkan vrouwen voor wie glinsterende autosleutels de diamanten zijn. :heart:

Ik ga nooit meer naar die arme apen landen!
K*tvolk wat daar woont.

Ik heb een collega die Albanees is en hij vertelt zelf dat alles wat daar van af komt of in de buurt woont crapuul is.

Al zou ik er als nog graag heen gaan maar dan toch voor hele andere redenen dan vakantie.

Terug
Naar boven