Zo.. ff nieuw topic.
Die andere had een wat dramatische titel. En deze is wel toepasselijk dacht ik.. want hulp kan ik wel gebruiken. Ik was ff druk met het afronden van mn studiejaar.. maar ga d’r nu helemaal voor!
Even alles op een rijtje:
Leeftijd: 21
Lengte: 1.79 m
Gewicht: 67 kg
Recent vetpercentage momenteel nog onbekend, maar daar gaat verandering in komen.
Doel:
- vetpercentage verlagen waardoor ik strakker in m’n vel kom en spieren mooi uitkomen.
BMR: 1522
Onderhoud: tussen 2093 en 2359 kcal per dag. Uitgaande van 3x kt per week. Dit lijkt mij realistisch.
Op advies geprobeerd een voedingsschema te maken van rond de 2000 kcal per dag.
En ga het dan zonodig aanpassen. (Dit blijkt nog best lastig!)
Zover ben ik nu:
Ontbijt (6.15u bij vroege dienst): 211 kcal
250gr magere kwark
25gr muesli
10:00u: 238 kcal
1 boterham met rookvlees
gekookt ei
appel
Lunch (12.30): 217 kcal
2 volkoren boterhammen met kipfilet
sinaasappel
Tussen 15:00u & 16:00u: ? kcal à Hoeveel tonijn?
(Op ‘vrije’ dagen of dagen met een late dienst plan ik dit zo rond 15:00u)
Salade met tonijn (op water)
Bouillon
Avondeten: (tussen 17:30 & 18:00)
Verschillend probeer:matig koolhydraten, stukje vlees/vis (vlees is vaak kip of rund) en veel groente
Avond (vaak train ik ook in de avond na het eten): 120kcal
250g Magere kwark
Zit dan echter nog maar op 1400 kcal. (Heb mn voeding naar tips wat aangepast, maar kom dan eigenlijk nog wat lager uit dan eerst! OEPS, dan doe ik iets niet goed denk ik!)
Voor m’n trainingsschema begin ik met KT volgens dit beginnersschema:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/eenvoudig-fitness-schema-voor-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/
En dan na KT nog cardio een half uur tot een uur (afhankelijk of ik groepsles, of cardio op loopband of crosstrainer doe.)
- Ben wel begonnen de hoeveelheid voeding wat op te krikken.. maar hoe doen jullie dat als je eigenlijk gewoon echt geen honger hebt.. (lichaam moet weer wennen aan meer dat snap ik).. gewoon dooreten? Later verder eten? Vind dat moeilijk in te schatten.
Moet er dan ook echt aan denken om het volgende eetmoment niet te ‘vergeten’. Omdat mn lichaam niet aangeeft weer ergens behoefte aan te hebben!
- Zijn er er overigens voorkeuren voor fruitsoorten? Qua hoeveelheid fructose erin?
Die andere had een wat dramatische titel. En deze is wel toepasselijk dacht ik.. want hulp kan ik wel gebruiken. Ik was ff druk met het afronden van mn studiejaar.. maar ga d’r nu helemaal voor!
Even alles op een rijtje:
Leeftijd: 21
Lengte: 1.79 m
Gewicht: 67 kg
Recent vetpercentage momenteel nog onbekend, maar daar gaat verandering in komen.
Doel:
- vetpercentage verlagen waardoor ik strakker in m’n vel kom en spieren mooi uitkomen.
BMR: 1522
Onderhoud: tussen 2093 en 2359 kcal per dag. Uitgaande van 3x kt per week. Dit lijkt mij realistisch.
Op advies geprobeerd een voedingsschema te maken van rond de 2000 kcal per dag.
En ga het dan zonodig aanpassen. (Dit blijkt nog best lastig!)
Zover ben ik nu:
Ontbijt (6.15u bij vroege dienst): 211 kcal
250gr magere kwark
25gr muesli
10:00u: 238 kcal
1 boterham met rookvlees
gekookt ei
appel
Lunch (12.30): 217 kcal
2 volkoren boterhammen met kipfilet
sinaasappel
Tussen 15:00u & 16:00u: ? kcal à Hoeveel tonijn?
(Op ‘vrije’ dagen of dagen met een late dienst plan ik dit zo rond 15:00u)
Salade met tonijn (op water)
Bouillon
Avondeten: (tussen 17:30 & 18:00)
Verschillend probeer:matig koolhydraten, stukje vlees/vis (vlees is vaak kip of rund) en veel groente
Avond (vaak train ik ook in de avond na het eten): 120kcal
250g Magere kwark
Zit dan echter nog maar op 1400 kcal. (Heb mn voeding naar tips wat aangepast, maar kom dan eigenlijk nog wat lager uit dan eerst! OEPS, dan doe ik iets niet goed denk ik!)
Voor m’n trainingsschema begin ik met KT volgens dit beginnersschema:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/eenvoudig-fitness-schema-voor-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/
En dan na KT nog cardio een half uur tot een uur (afhankelijk of ik groepsles, of cardio op loopband of crosstrainer doe.)
- Ben wel begonnen de hoeveelheid voeding wat op te krikken.. maar hoe doen jullie dat als je eigenlijk gewoon echt geen honger hebt.. (lichaam moet weer wennen aan meer dat snap ik).. gewoon dooreten? Later verder eten? Vind dat moeilijk in te schatten.
Moet er dan ook echt aan denken om het volgende eetmoment niet te ‘vergeten’. Omdat mn lichaam niet aangeeft weer ergens behoefte aan te hebben!
- Zijn er er overigens voorkeuren voor fruitsoorten? Qua hoeveelheid fructose erin?
Laatst bewerkt:

), die geven ook aardig wat kcal.