XXL Nutrition

Alternatieve zoetstoffen

king david

Cool Novice
Waardering
0
Ik eet veel cornflakes en yoghurt met fruit, alleen doe ik er wel graag suiker in..niet te veel natuurlijk, maar zonder suiker is de yoghurt zo ZUUR..bah daar hou ik dus echt niet van.

Ik weet dat er alternatieve zoetstoffen zijn die wel goed zijn, maar ik weet niet welke en waar ik ze kan krijgen.

Peace David...

Afgezien van het feit dat yoghurt helemaal niet zuur is kun je natrena gewoon halen bij de supermarkt en bij de kruidvat zelfs dacht ik. Het is er in poedervorm en in vloeibare vorm.

Zelf doe ik een eetlepel diksap door mijn kwark, dat is gewoon ingedikt vruchtensap waar verder geen suikers aan zijn toegevoegd, daar wordt het zoet genoeg van.

Yoghurt is zo zuur dat ik ervan moet kokhalsen als ik het niet eet
met wat suiker ofzo man. :P

Waar kan je diksap halen ?

diksap wordt vooral gebruikt om drinken voor babies te maken (soort van ranja, maar dan met alleen natuurlijke suikers en geen geraffineerde), ik haal het bij de kruidvat (babyvoer-schap), maar staat bij de edah gewoon naast de roosvicee (wat je trouwens ook hebt met half zoveel suiker... roosvicee-dieet heet dat geloof ik).

• Topic Starter Topic Starter
wat houd die natrena dan precies in?..

bah, yoghurt das echt wel zuur! ik eet liever citoen!

Natrena weet ik niet (zie verpakking), maar kruidvat zoet is op basis van natriumsacharine en natriumcyclamaat (en fructose, maar veel kan dat niet zijn aangezien het 1 Cal per 100 ml is en je aan een paar druppels echt genoeg hebt).

Yoghurt is lekker, kwark naturel helemaal .

• Topic Starter Topic Starter
ga het uitproberen..thanx..

zijn er maybe nog meerdere alternatieve zoetstoffen??
Ik ben vandaag begonnen met Soja melk met brinta (ipv gewone melk)
maar de smaak is minder dan brinta in water(en dat is al vies).

Ik heb er vandaag een theelepel honing doorgedaan, tis te eten maar weet nie hoe het met de voedingswaarden zit bijv.

thnx dude,
maar ken je toevallig ook alternatieve zoetstoffen of goeie smaakstoffen die ik kan gebruiken om ut lekkerder te maken.

Terug
Naar boven