Fitness Seller

Ambities

Snyder

Novice
Waardering
1
Hey DBB,

Dit is mijn eerste post alhoewel ik al ff lid ben :)
Ik had een kleine vraag ivm competitie..
Ben 1.73 en weeg een kleine 87 kg bij 9% bf, train 2 jaar.
Mijn dieet is vrijwel perfect (dankzij begeleider) en trainen doe ik met een partner wat leidt tot monsterlijke trainingen. Voor de moment ben ik mijn lichaam een beetje aan het finetunen, beetje aan het dalen in BF en lichtjes in spiermassa aan het aankomen. Dit ga ik doen tot Juni, ga ik 2 maand zwaar cutten om toch een beetje de breezah te kunnen uithangen :) dan ben ik van plan om tot augustus te bulken maar mijn BF zo esthetisch mogelijk te houden om dan vanaf januari de gordel aan te treken om in april het podium te kunnen opgaan.

Nu de vraag: klopt het dat elke beginner in 1 bepaalde wedstrijd moet beginnen? ik had ergens de term "New Phase" gehoord.. Of is het een kwestie van gewoon een wedstrijd uit te kiezen (maar gewoon beginnen in de laagste klasse?)

Alvast bedankt ;)

Volgens mij bij een C-wedstrijd.

Hey DBB,

Dit is mijn eerste post alhoewel ik al ff lid ben :)
Ik had een kleine vraag ivm competitie..
Ben 1.73 en weeg een kleine 87 kg bij 9% bf, train 2 jaar.
Mijn dieet is vrijwel perfect (dankzij begeleider) en trainen doe ik met een partner wat leidt tot monsterlijke trainingen. Voor de moment ben ik mijn lichaam een beetje aan het finetunen, beetje aan het dalen in BF en lichtjes in spiermassa aan het aankomen. Dit ga ik doen tot Juni, ga ik 2 maand zwaar cutten om toch een beetje de breezah te kunnen uithangen :) dan ben ik van plan om tot augustus te bulken maar mijn BF zo esthetisch mogelijk te houden om dan vanaf januari de gordel aan te treken om in april het podium te kunnen opgaan.

Nu de vraag: klopt het dat elke beginner in 1 bepaalde wedstrijd moet beginnen? ik had ergens de term "New Phase" gehoord.. Of is het een kwestie van gewoon een wedstrijd uit te kiezen (maar gewoon beginnen in de laagste klasse?)

Alvast bedankt ;)

je begint onderaan en je werkt je zelf omhoog :)

• Topic Starter Topic Starter
Ja denk dat ik met JB cup zal beginnen (als die nog doorgaat want dacht dat er ergens wat discussie was over de bergmann's) en zien voor wat ik mij kwalificeer :)

Je hebt meerdere bonden die vertegenwoordigd zijn in Nederland.
Bij de Nbbf zou je bijv bij een JBC cup kunnen beginnen.
Is een C wedstrijd.
Zou je deze winnen of in de top 3 eindigen dan heb je evt de mogelijkheid om door te stromen naar een B wedstrijd. In dit geval een Hercules cup. Is een B wedstrijd.
En ben je zo goed dat je die ook wint, dan mag je door naar een NK en / of GP. Deze zijn namelijk A wedstrijden.

Hier heb ik ook wat aan voor volgend jaar:)

Ibo draai jij A wedstrijd?

Ja ben A atleet.

nou ben benieuwd naar pics dan, dan heb je vrijwel de zelfde stats als mij toen ik voor mijn eerste wedstrijd in voorbereiding ging.

ik wil idd wel eens zien waar ik mee samen kom te staan :D ik zou niet mee doen aan de JB cup, maar aan de JBC :)

Terug
Naar boven