MuscleMeat

Amerika steunt de mujahideen in Syrië.

Geschiedenis herhaalt zich. Remember Soviet invasie in Afghanistan? We weten tegen wie ze later de wapens toen gebruikten.

• Topic Starter Topic Starter
maar waarom doet Amerika dit? Ze zouden toch beter het geld aan Israël geven, lijkt mij

.

Laatst bewerkt:
goed bezig die mujahideens, oprotten met assad.

Ik weet waarom Amerika Syrië steunt

Nu heeft Israel een vijand minder

Goed gedaan Amerika :clap:

.

Laatst bewerkt:
Origineel had je Assad en zijn vechters tegen anti Assad vechters. Toen is de strijd ontwikkeld en zijn de rebellen aangevuld met vechters die de sharia willen implementeren (ook veel uit het buitenland) of in ieder geval een streng islamitische staat willen creeren. Ook zij willen dus Assad weg.

Strijd is van Assad weg naar jihad geworden voor velen.

Toen heeft Amerika gezegd als de 'normale' vechters tegen Assad zich niet afsplitsen van de extreme sharia gasten krijgen jullie geen steun op welke manier.

Zo is geschied, je hebt nu de FSA, die krijgt dan mogelijk steun (beetje een mengelmoes van alles maar ook daar zullen best extreme islamieten inzitten want dat is heel lastig qua scheidslijnen en emoties enzo)

Extreme islamitische vechters/organisaties hebben gezegd wij gaan dan alleen verder, wij maken geen concessies.

In praktijk vechten ze vast nog samen maar als Assad weg is is het afwachten wat er gebeurd.

Als Amerika een groep steunt kan dat weer tot afgrijzen zijn van sharia vechters leiden maar kan ook weer zijn dat de gesteunden in ene ook doorslaan en denken als Assad weg is gaan we ook voor sharia.

och, vijanden hebben ze toch al genoeg. ;)

Jah, maar geen enkele die een bedreiging vormt voor de staat Israël

Tot spijt van wie het benijdt :)

Het zegt trouwens veel over de moslims dat ze liever hun eigen broeders afslachten ipv de Joden. Religie van de vrede noemen ze dat dan

Ik heb wel de indruk dat Assad sterker staat dan menigeen denkt.

Na 2 jaar strijd zit'ie er nog en smeken de rebellen om wapens en hulp.

Terug
Naar boven