MuscleMeat

Nieuws Amerikaanse hypocrisie

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
VS klagen schending mensenrechten in België aan

België respecteert over het algemeen de mensenrechten, maar er zijn toch meerdere problemen: overvolle gevangenissen, langdurige voorhechtenis van beschuldigden, gedwongen opsluiting in slechte omstandigheden van afgewezen asielzoekers en etnische discriminatie op de arbeidsmarkt.

Dat schrijft de Amerikaanse regering in een jaarlijks rapport over de mensenrechten in de wereld.
Ok dat de politiek rot is in België weet iedereen, dat daardoor de gekste dingen gebeuren ook, maar dat net de VS het over mensenrechten heeft is wel de grap van het jaar.

Ik denk trouwens dat zij veel strenger omgaan met asielzoekers en allochtonen, nergens kan je zo makkelijk de nationaliteit verwerven als in België. Maw. een rapport dat geschreven is door een stel wereldvreemde hypocrieten. Mind your own business U.S.!

• Topic Starter Topic Starter
Sowieso, over de vrijheid van meningsuiting kan Amerika ook beter de mond houden.
Aan de andere kant, een rapport is een rapport en als zoiets niet kan worden geschreven doordat anderen gaan roepen: 'kijk eerst naar jezelf', worden er vrees ik door geen enkel land meer rapporten uitgebracht:D
Landen die hun zaakjes op orde hebben mogen wat mij betreft een rapport schrijven, maar als je zelf één van de grootste schenders bent kan je beter even je mond houden vind ik.

:roflol:
Slechte omstandigheden voor asielzoekers...
Zo slecht kan het hier dan toch niet zijn, aangezien ze allemaal blijven :p

Hahaha. :roflol:

Ach ja, je kunt natuurlijk ook een flinke lap grond kopen op Cuba en daar vervolgens mensonwaardig tekeer gaan om grondwettelijk de mensenrechten op orde te hebben. Papierwerk is de schijn van 8 jaren Bush.

Het is hier potverdomme vetpot in onze gevangenissen.

en in US is geen etnische discriminatie ??? Laat me niet lachen!!!! Ik heb mijn twijfels over de kwaliteit van dat onderzoek.
En gevangenissen ? Het moet ook geen hotel zijn hé zeg .....

Als een land de zaakjes niet op orde heeft, tast dit dan de geloofwaardigheid van de onderzoekers aan of interpreteer ik dit nu onjuist.
Ik snap je punt wel, maar het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van het onderzoek c.q onderzoekers.
"Dat schrijft de Amerikaanse regering in een jaarlijks rapport over de mensenrechten in de wereld."

;)

http://www.state.gov/g/drl/rls/hrrpt/2008/index.htm

Hier het complete rapport. Bijna ieder land ter wereld komt aan bod. In die zin kan je wel spreken van een gedegen en redelijk objectief onderzoek en zelfs als je in acht neemt dat in de USA er ook wat schort aan de mensenrechten kan je dit onderzoek zelf niet als hypocriet zien. Het is gewoon een beschrijving van feiten op het gebied van mensenrechten zonder verder waardeoordeel.

http://www.state.gov/g/drl/rls/hrrpt/2008/index.htm

Hier het complete rapport. Bijna ieder land ter wereld komt aan bod. In die zin kan je wel spreken van een gedegen en redelijk objectief onderzoek en zelfs als je in acht neemt dat in de USA er ook wat schort aan de mensenrechten kan je dit onderzoek zelf niet als hypocriet zien. Het is gewoon een beschrijving van feiten op het gebied van mensenrechten zonder verder waardeoordeel.
Ach komaan eric:

Africa , East Asia and the Pacific, Europe and Eurasia, Near East and North Africa , South and Central Asia , Western Hemisphere

Waar is de US???

Iedereen bekritiseren behalve jezelf, terwijl net daar vaak overtredingen zijn geweest. Dit is niet alleen arrogant maar enorm hypocriet. Ik zou door de grond gaan van schaamte als ik dat rapport in een land als de VS in de pers zou mededelen.

Verder klopt het voor België simpelweg niet. We hebben hier het meest lakse knuffelbeleid in heel de wereld. Asielzoekers en allochtonen hebben hier evenveel of zelfs meer rechten dan autochtonen.

Dat de VS eerst maar eens in eigen land rondkijkt. De vele criminele bende's, het folteren van verdachten, de belachelijk slappe wapenwet die jaarlijks voor duizenden onschuldige slachtoffers zorgt, de soms onrechtvaardige en veel te hoge gevangenisstraffen enz...

Wat dat betreft kunnen zij nog heel wat leren van de landen die zij nu lopen te bekritiseren.

US state department is vooral naar buiten gericht. Hoe kan je nou objectief de eigen situatie beoordelen? Als er een oordeel wordt gegeven zou dat toch gezien worden als bevooroordeeld.

Een zeer kritisch rapport over je eigen land schrijven zou dan bijvoorbeeld een teken van betrouwbaarheid kunnen zijn, maar daar wringt wellicht het schoentje. Leuk zo'n studie, maar vertrouwen doe ik het voor geen haar.

Amerika mag zwijgen , wat zij de wereld al hebben aangericht valt niet goed te praten.

[Link niet meer beschikbaar]

Chili is ook niet echt blij met het rapport.

Venezuela ook niet.

http://www.latimes.com/news/nationworld/world/la-fg-iran-rights1-2009mar01,0,2374435.story

Iran is ook al boos.

China heeft een rapport uitgebracht over de mensenrechten in de USA.

Het (jaarlijkse) rapport zorgt dus voor redelijk wat ophef.

Denk overigens niet dat de USA zich er wat van aantrekt. Ieder land is er natuurlijk vrij om gegevens te vergaren en rapporten uit te brengen. Qua gegevensvergaring heeft de USA wel een goede naam. Het CIA Factbook is bijvoorbeeld een goede bron om feiten te weten te komen over landen. Bij delicate zaken als mensenrechten kan het vergaren van feiten op wat meer weerstand rekenen.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven