XXL Nutrition

An Inconvenient Truth

amurige

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Soort filmachtige presentatie van Al Gore over het broeikaseffect.

Heeft mijn perceptie over deze man drastisch veranderd en ook mijn ideeen over dat het allemaal wel meevalt met het broeikaseffect.

Na het kijken van deze film heb ik nu echt het idee dat we heel snel naar de klote aan het gaan zijn, niet over 50 jaar maar, misschien wel binnen 10 jaar.

Dus als je geinteresseerd bent, moet je hem ff downen, of de links apart even kijken:

YouTube - An Inconvenient Truth part 1
YouTube - An Inconvenient Truth part 2
YouTube - An Inconvenient Truth part 3
YouTube - An Inconvenient Truth part 4
YouTube - An Inconvenient Truth part 5
YouTube - An Inconvenient Truth part 6
YouTube - An Inconvenient Truth part 7
YouTube - An Inconvenient Truth part 8
YouTube - An Inconvenient Truth part 9
YouTube - An Inconvenient Truth part 10(the end)

Heb hem ook gezien,maar 10 jaar lijkt me iets overdreven

• Topic Starter Topic Starter
als dat stuk van antarctica echt afbreekt :(

Dan zijn wij als NL als eerste de lul

ik heb laatst op mtv een docu hierover gezien. Dacht in eerste instantie dat het een soort van promotiestunt van Al Gore was om zijn gezicht weer eens te laten zien. Toen ik hoorde en zag dat hij er al zowat zijn hele leven mee bezig is, zag ik ook in dat het oprecht was wat hij zei. Een erg goede film om zo'n probleem onder de aandacht te brengen

Er zijn ook effecten die het broeikaseffect weer negatief zullen beïnvloeden, al kan ik op geen eentje komen :( Heb er vroeger nog over geleerd, dat er zowel factoren zullen zijn die het warmer worden beinvloeden, en tegengaan. 1 kant die belicht wordt om iets duidelijk te maken vind ik altijd maar jammer. Een gematigde mening is altijd meer waard.

Er zijn ook effecten die het broeikaseffect weer negatief zullen beïnvloeden, al kan ik op geen eentje komen :( Heb er vroeger nog over geleerd, dat er zowel factoren zullen zijn die het warmer worden beinvloeden, en tegengaan. 1 kant die belicht wordt om iets duidelijk te maken vind ik altijd maar jammer. Een gematigde mening is altijd meer waard.

Jammer dat je iets beweert maar niet met argumenten komt. Ik heb werkelijk geen idee wat het broeikaseffect tegen zou kunnen gaan.

De ozonlaag wordt steeds dunner (door CO2 uitstoot etc). Probleem is dat het gedeelte van die laag die nu verdwijnt, nooit meer erbij zal komen (aan zal groeien). Ik heb dan ook geen idee hoe we dit tegen zouden kunnen gaan. We kunnen hooguit de uistoot van schadelijke gassen verminderen en dus de afbraak van de ozonlaag afremmen. Die afbraak kunnen we alleen niet stopzetten, dus ik zie ook geen manier hoe iets het broeikaseffect negatief kan beinvloeden...

Jammer dat je iets beweert maar niet met argumenten komt. Ik heb werkelijk geen idee wat het broeikaseffect tegen zou kunnen gaan.

De ozonlaag wordt steeds dunner (door CO2 uitstoot etc). Probleem is dat het gedeelte van die laag die nu verdwijnt, nooit meer erbij zal komen (aan zal groeien). Ik heb dan ook geen idee hoe we dit tegen zouden kunnen gaan. We kunnen hooguit de uistoot van schadelijke gassen verminderen en dus de afbraak van de ozonlaag afremmen. Die afbraak kunnen we alleen niet stopzetten, dus ik zie ook geen manier hoe iets het broeikaseffect negatief kan beinvloeden...

Vind het zelf ook jammer dat ik op niks kom, maar er zijn zeker redenen... eentje waar ik net zelf aan dacht, komt dus niet uit een officiële cursus van me:

smelten van water = endotherm proces, verdampen van water ook. Dit betekent dat er warmte NODIG is om ijs te doen smelten, en dus dat er warmte onttrokken wordt. Smelten van grote kappen van de Noordpool zou de temperatuur heel wat afkoelen.

Terug
Naar boven