AndroidHealthClinic

Anderlecht zet Vercauteren op straat

Bezoekers in dit topic

Stancke

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 mrt 2006
Berichten
3.974
Waardering
2
vrtnieuws.be zei:
ma 12/11/07 - Anderlecht heeft zijn trainer Frank Vercauteren ontslagen. "We móéten iets doen", zei preses Roger Vanden Stock zondagavond na de nederlaag bij Germinal Beerschot. Een dag later is het zover. Ariël Jacobs neemt over tot eind dit seizoen.
Frank Vercauteren, die bij Anderlecht in februari 2005 het roer overnam van Hugo Broos, overleefde al twee grote crisissen in het Astridpark, maar de derde werd er dus te veel aan.
(Belga)
Eind 2006 en vorige maand hield het bestuur van paars-wit zijn coach een hand boven het hoofd.

Maar de wanvertoningen van de laatste weken (een zwakke prestatie in Aalborg en de nederlaag op het Kiel) werden de spreekwoordelijke druppel.

Anderlecht bracht geen goed voetbal, de ziel van de ploeg was zoek en Vercauteren kreeg de motor niet meer aan de praat.

"We gaan sowieso door met Vercauteren tot het einde van het seizoen", zei preses Roger Vanden Stock vorige maand nog. Enkele weken later moet hij zijn uitspraak dus weer inslikken.
Assistent Ariël Jacobs neemt over tot juni
Assistent-coach Ariël Jacobs neemt het van Vercauteren over tot het einde van het seizoen. Over de functie van technisch directeur, die Vercauteren beloofd was, wordt in de loop van het seizoen nog gepraat.

Het ontslag van Vercauteren is het tweede ontslag in eerste klasse. Eerder zette Sint-Truiden zijn coach Valère Billen buiten de deur.

Vercauteren was bijna drie seizoenen hoofdtrainer van Anderlecht, na een periode als assistent. In februari 2005 nam hij de plaats in van Hugo Broos. Vercauteren loodste de club in 2006 en 2007 naar de landstitel.

Crisis in Anderlecht?:p
 
verrassing voor mij
maar goed, geen enkele trainer gaat meer als 3 jaar mee in het astridpark
 
eindelijk, en dit zeg ik als supporter v RSCA..
moest al veel langer gebeurd zijn..
er zit potentieel in deze spelersgroep maar het wordt door Vercouteren niet benut..
nog nooit heb ik hem een speler weten vervangen aan de rust, altijd rond de 80ste of 85ste minuut, wat veel te laat is meestal..
ik hield niet van deze trainer en vanaf nu kan het alleen maar beter gaan met de mauves..
We're Anderleeeecht, lululu, we're going crazy after every ****ing goal!
 
Wie is Vercauteren???
 
de ex-trainer van een ex-ploeg :lol:
 
Tuurlijk is het crisis in Anderlecht, vanmorgen nog in de krant gelezen 'Geen crisis alleen een kleine inzinking' :p

Welke opvolgers staan er klaar? Morten Olsen lijkt mij de enige haalbare kaart?
 
Tuurlijk is het crisis in Anderlecht, vanmorgen nog in de krant gelezen 'Geen crisis alleen een kleine inzinking' :p

Welke opvolgers staan er klaar? Morten Olsen lijkt mij de enige haalbare kaart?

het moet wel gezegd dat Anderlecht in de media veel rapper kritiek krijgt dan bvb rechtstreekse concurrenten Brugge en Standard..
int begin van t seizoen wast zogezegd grote crisis in Anderlecht en over Brugge geen slecht woord terwijl Brugge op dat moment minder punten had in de competitie en terwijl ze ook faalden om zicht te kwalificeren voor de groepsfaze v/d Uefacup!
 
In Anderlecht is het ook véél vlugger crisis dan in Brugge.
 
is zeg dit als brugge-supporter: hahahahahahaha :laugh:
 
is zeg dit als brugge-supporter: hahahahahahaha :laugh:

De Anderlecht-supporters die er iets vanaf kennen zijn gelukkiger met dit nieuws dan gelijk welke Brugge-supporter...
 
Inderdaad, de fans stonden ook geen 100% meer achter de trainen.
 
Inderdaad, de fans stonden ook geen 100% meer achter de trainen.

Dat was al erg lang.

Dus ik begrijp niet hoe je dit als Brugge fan grappig kan vinden want wij zijn er blij mee, het zal wel aan zijn IQ liggen of matige voetbalkennis.

Maar het ligt niet allemaal aan Frank, sommige spelers had ik al lang naar de bank verwezen.

Maar het bestuur heeft de kern te klein laten worden.

Frank is een soort Ten Cate en dat werkt soms en soms niet, vergeet niet dat hij destijds met Jean Dockx Anderlecht van de laatste plaats haalde en nog 4de werd.

Toen Broos ontslagen werd loodste hij Anderlecht ook naar de titel.
 
Dat was al erg lang.

Dus ik begrijp niet hoe je dit als Brugge fan grappig kan vinden want wij zijn er blij mee, het zal wel aan zijn IQ liggen of matige voetbalkennis.

Maar het ligt niet allemaal aan Frank, sommige spelers had ik al lang naar de bank verwezen.

Maar het bestuur heeft de kern te klein laten worden.

Frank is een soort Ten Cate en dat werkt soms en soms niet, vergeet niet dat hij destijds met Jean Dockx Anderlecht van de laatste plaats haalde en nog 4de werd.

Toen Broos ontslagen werd loodste hij Anderlecht ook naar de titel.

Hij heeft het 2 seizoenen goed gedaan... maar dit seizoen :rolleyes:
 
het moet wel gezegd dat Anderlecht in de media veel rapper kritiek krijgt dan bvb rechtstreekse concurrenten Brugge en Standard..
int begin van t seizoen wast zogezegd grote crisis in Anderlecht en over Brugge geen slecht woord terwijl Brugge op dat moment minder punten had in de competitie en terwijl ze ook faalden om zicht te kwalificeren voor de groepsfaze v/d Uefacup!

Club had de slechtste competitie start in 18 jaar, daar sprak niemand over.
Maar dat bewijst dat mensen zicht teveel laten beinvloeden door de pers.
 
Maar het ligt niet allemaal aan Frank, sommige spelers had ik al lang naar de bank verwezen.

QUOTE]


idd, wat doet Bart Goor nog 90 minuten opt veld, Vandamme moet de matchen starten, laatste thuismatch was Bart Goor met zijn doelpunt de beste man van de match, maar dat zegt genoeg over t niveau dat RSCA laatste tijd haalt..
laat Vandamme toch spelen..
waarom vervangt hij Hassan tegen Aalborg pas in de 85ste minuut door Legear..terwijl Hassan van heel de match nog geen enkele bal goed geraakt had..
en zo kan ik nog ontelbare voorbeelden opnoemen van de laatste maanden..
ik voorspelde het al bij de verplaatsing op moeskroen waar anderlecht met veel geluk won, dat Vercouteren het niet lang meer zou trekken..
en ik ben er blij om
hopelijk gooien ze nu t roer om in de competitie..
 
Nu word het pas een crisis met Ariel Jacobs:rolleyes:

Hopelijk van niet...maar ik vrees ervoor.
Tenzij dat de spelers wakker geschud zijn door deze zet..

nuja we all shall see what it brings
 
Het is nu niet dat niemand niets zei van de slecht start van Club Brugge, maar Club heeft zich gewoon snel genoeg herpakt met een 18/18 in een vroege fase van het seizoen, mooi voetbal is het niet, maar de resultaten zijn er, nu het voetbal nog en dat komt:).

Het is in elk geval nog veel te vroeg om iets te zeggen over het verder verloop van de competitie, Cercle zal wellicht afhaken na nieuwjaar en ergens tussen plaats 4 en 8 eindigen en moeten concurreren met Gent, Lokeren, Charleroi, GB en ZW. Ik beschouw Standard, Club Brugge, Genk en Anderlecht als titelfavorieten met Club Brugge en Standard de grootste kanshebbers. Al bij al zit tussen plaats 4 en 9 maar 3 punten verschil en tussen 4 en 12, 6 punten. Na de winterstop zal al heel wat meer duidelijkheid en juiste plaatsen in de rangschikking te zien zijn. Anderlecht is zeker nog niet uitgeteld, want ze hebben hele goede spelers (naar Belgische normen).

Wat nog veel langer zal duren is Belgisch voetbal dat weer van enig niveau is, zowel voor clubteams als het nationale elftal. Mijn hart blijft in elk geval blauwzwart.
 
Back
Naar boven