Fitness Seller

as tegen blesure?

steebz

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
ik heb al 4 jaar last van schouder instabiltieit, loop al jaren te revalideren. operatie of cortisol injecte heeft geen nut en het probleem wil maar niet weg gaan. Ik train 5 jaar met goed trainingsschema en goed voedingsschema. 3 dagen in de week doe ik verder speciale oefeningen om de achterkant van de schouder sterker te maken. Nu hoorde ik van bber in het revalidatie centrum dat As kuurtje wel zou kunnen helpen. weet iemand hier meer over of is dit onzin?

Wees er voorzichtig mee.. Van anabolica wordt je sterker, je voelt je goed en wilt en kan misschien meer gaan belasten dan dat goed is voor je blessure.

Als je iets doet zou ik gaan voor een lichte dosering deca. 200mg voor een week of 8. Misschien samen met testosteron. Maar als je daar een dosis van 250mg van erbij neemt ben je alweer met een massa kuur bezig.

Mijn advies. Niet doen, tenzij je weet waar je mee bezig bent en je kan beheersen tijdens training. In dat geval zou 200mg deca goed kunnen werken. Hiervan worden je gewrichten lekker soepel en kun je lekker 'aansterken'.

suc6 met herstel!

Idd uit mn omgeving ook goede reultaten gezien en gehoord met 2 a 3 weken 200 mg deca per week.

• Topic Starter Topic Starter
dankje voor de info:)
mijn doel met As is dus niet primair massa, maar om echt van deze blesure af te komen. Nog meer mensen die hier evraring of kennis over hebben? Ik wil wel goed weten waar ik aan begin.

ik weet dat deca hier soms wordt voorgeschreven voor het herstel van blessures ;)
sportarts eens raadplegen dus, verder wil ik er wel even op drukken dat je je eigen testes gaat onderdrukken, houd daar rekening mee ;)

blessures? hangt ervan af DEWELKE.. (of welk soort blessure)

ligt het aan de spier? de pezen? het gewricht? of iets helemaal anders

ik ben voorstaander van gh/pentosan e.d. tegen kwetsuren(joints/cartillage)

willlem zei:
blessures? hangt ervan af DEWELKE.. (of welk soort blessure)

ligt het aan de spier? de pezen? het gewricht? of iets helemaal anders

ik ben voorstaander van gh/pentosan e.d. tegen kwetsuren(joints/cartillage)

jaa is wel handig om ff uit te leggen:
Volgens de fysio, zijn die spieren van vooral het achter-schouder gewricht niet sterk genoeg om de schouder in de kom te houden en goed te doen functioneren. Dmv exorotatie oefeningen zou je deze dis balans kunnen opheffen. ik heb t idee dat ik tegen soort kracht plateau aanzit met deze oefeningen. Aan gezien ik ook zwaar fysiek werk heb (schoonmaken..hele dag;) merk ik dat ik soort kracht te kort kom bij deze oefeningen. Het lastige van deze oefeningen is dat ze de kleine spieren rondom de schouder moeten aanspreken en en is vrij lastig om deze goed te isoleren.
Ik dacht dus...misschien kan 1 lichte kuur helpen om hier overheen te komen . Voor de duidelijkheid: Het is dus geen ontsteking, maar die spieren om het schouder gewricht moeten dus sterker worden.

ahzo..

indien je zou beslissen dit niet naturel te verhelpen (wat ik niet aanraad), zou je volgens mij wat gh en een milde eiwitspaarder kunnen gebruiken.

maar ik ben geen expert en ik geef niet graag advies aan iemand anders dan mijzelf.

willlem zei:
ahzo..

indien je zou beslissen dit niet naturel te verhelpen (wat ik niet aanraad), zou je volgens mij wat gh en een milde eiwitspaarder kunnen gebruiken.

maar ik ben geen expert en ik geef niet graag advies aan iemand anders dan mijzelf.
over de GH ben ik het eens maar als milde eiwitspaarder zou ik sowieso voor deca kiezen aangezien die de gewrichten "smeert"

dus iig deca zou optie zijn om te doen? En moet ik dan ook bij mn schouder injecteren?

waarom vraag je niet eens aan je dokter of ie je wat voorschrijft tegen dit?

of een andere hormonen-dokter als de jouwe conservatief is

Een maat van me heeft ook een langlopende schouderblessure. De dokter heeft aangeraden om binnenkort een licht kuur te doen om het te verhelpen. Het hangt natuurlijk helemaal van de aard van de kwetsuur af, maar je zou je dokter eens kunnen raadplegen of dit zin heeft in jouw geval.

Succes dude.

hehe toevallig ben ik hetzelfde van plan :P

willlem zei:
waarom vraag je niet eens aan je dokter of ie je wat voorschrijft tegen dit?

of een andere hormonen-dokter als de jouwe conservatief is

ja das goed id, maar ik denk ik post hier eerst wat vragen om me te orienteren. Maar wist niet dat doc as ook zou kunnen voorschrijven?

LangeMan zei:
hehe toevallig ben ik hetzelfde van plan :P

heej ik las jou toppic..
komt wel beetje overeen met mijn id. Ik wil het ook gebruiken om er mee te herstellen. Dat kan toch niet zoveel kwaad toch? Zolang je maar niet opeens stuk zwaarder gaat trainen en teveel gewicht pakt. En tuurlijk zijn as niet echt goed voor je, maar ik denk dat t niet opweegt tegen de nadelen die een blesure met zich mee brengt. Je voelt je gewoon k*t, kan niet trainen en door vaag gevoel in de schouder merk ik ook dat ik me stuk onzekerder voel.
Die jongen waarvan ik die tip kreeg in revalidatie centrum heeft schijnbaar ook gebruikt en al maandje nadat zn blesure weg was schoot ie de breedte in. En daarvoor hoefde ie nieteens echt zwaar te trainen en zo zn schouder weer te over belasten.
Hoop voor je dat het goed werkt voor je schouder..hou t forum maar op de hoogte ;)

tuurlijk wel, maar dan moet hij het ook wel in dezelfde richting als jij zien..

en meestal zweren conservatieve dokters elk hormonen-therapie af..

als dit jouw geval is ga je best eens kijken bij een hormoon-dokter die je dan ook daadwerkelijk gaat volgen dmv bloedtests ed, dat alles in orde is.

willlem zei:
tuurlijk wel, maar dan moet hij het ook wel in dezelfde richting als jij zien..

en meestal zweren conservatieve dokters elk hormonen-therapie af..

als dit jouw geval is ga je best eens kijken bij een hormoon-dokter die je dan ook daadwerkelijk gaat volgen dmv bloedtests ed, dat alles in orde is.

lijkt me zeer interesant zo'n hormoon dokter ! :thumbs:

maar waar zou ik die kunnen vinden ??? ?

willlem zei:

:D je denkt toch niet als een sportdokter jou om een blessure gaat behandelen met deca dat ie jou allerlei testjes gaat laten doen en ook nog eens weekelijks bloed prikken,nee dat gaat hij niet doen want daarvoor is de dosis veel te klein,ten eerste zullen deze prikken maar om de 2 weken zijn en ten tweede hij zal je behandelen met deca50 en niet met 200mg/week

wtf, ik heb het over een hormonen-dokter
heeft totaal niets te zien met een sportdokter..

Terug
Naar boven