MuscleMeat

Assassin's creed series

69ingChipmunks

Ripped Bodybuilder
Waardering
322
Lengte
1m81
Heb een hele lange tijd geleden de 1e Assassin's Creed gespeeld maar had deze toen van iemand geleend en dus maar een paar uur er door heen gerend en zo ver mogelijk proberen te komen. Vond de 1e AC niet echt iets voor mij, hij was vermakelijk maar daar bleef het bij.

Nu wil ik graag AC een nieuwe kans geven en wat meer de tijd er voor nemen, maar dan voornamelijk de wat nieuwere delen. Zit dus te twijfelen tussen AC 2, AC Brotherhood en AC Revelations.

AC 2 kost ongeveer €13,- bij Amazon.co.uk, AC Brotherhood idem ditto. AC Revelations kost €25,-.

Is er iemand die alle drie de delen gespeeld heeft en kan aanwijzen welke er echt tussen uit springt qua gameplay en kwaliteit? De storyline vind ik amuserend maar vind ik zeker niet de belangrijkste, dus ik heb ook niet de behoefte om vanaf het begin helemaal te beginnen alleen voor het verhaal. Ben dus echt opzoek naar het beste deel wat het meeste uitgebreid is en het leukste is om te spelen.

Waarschijnlijk zal dit Revelations zijn omdat dit het nieuwste is, maar je hoort vaak dat zo'n bekende serie goed begint maar slecht eindigt (e.g. MW1-MW3)

Iemand advies?

Brotherhood vond ik echt zalig, veel beter dan AC en AC2. Revelations heb ik nog niet gespeeld, maar een maat van me zei dat het verhaal bij revelations veel te kort was. Je hebt dat spel zo uit (solo), en multiplayer wordt snel saai volgens hem.

• Topic Starter Topic Starter
Hoelang duurt het ongeveer voordat je Brotherhood uitgespeeld hebt?

Moeilijk te zeggen met al die side-missies enzo, hangt er een beetje vanaf hoe "volledig" je het spel uit wil spelen. In ieder geval heel wat langer dan AC 2 en AC 1.

brotherhood is de max, beter dan revelations vind ik. heb daar wel redelijk wat uren speelplezier aan gehad, zeker als je heel rome in je bezit wil hebben en alle schatten wil vinden

brotherhood is de max, beter dan revelations vind ik. heb daar wel redelijk wat uren speelplezier aan gehad, zeker als je heel rome in je bezit wil hebben en alle schatten wil vinden

Thanks.

Zitten er in Revelations nog bepaalde uitbreidingen in die ik zou kunnen missen in Brotherhood? Zoals veel meer wapens of meer diepgang in gameplay of weet ik 't wat?

Brotherhood vond ik echt zalig, veel beter dan AC en AC2. Revelations heb ik nog niet gespeeld, maar een maat van me zei dat het verhaal bij revelations veel te kort was. Je hebt dat spel zo uit (solo), en multiplayer wordt snel saai volgens hem.

Ik vond brotherhood juist de saaiste, vond de missies wat langdradig. AC2 was verre weg de leukste. Revelations was stukken leuker als brotherhood maar kon niet tippen aan AC2.

Ik raad je toch echt aan om AC2 eerst te kopen, als je brotherhood begint zonder lekker in het verhaal te zitten is het ook niet zo leuk. :cool:

Ik heb alle delen thuis en ac2 is het langste en leukste om te spelen vind ik. Eigenlijk moet je ze allemaal spelen, want daar krijg je geen spijt van. Brotherhood en revelations zijn ook leuk, ik kan eigenlijk niet kiezen maar weet wel dat ik ac2 het leukste verhaal vond, omdat je daar echt een verhaal start

Kan nogal moeilijk beslissen :D

Probleem is ook dat YouTube vol staat met gameplay videos, maar dat reviews vaak over het verhaal gaat terwijl me dat meestal niet zo heel veel boeit. Het is wel leuk, maar heb liever dat ik wat actie heb.

Is assassin's creed heel veel cut scenes en gelul, of is 90% van de tijd de echte gameplay?

Wanneer je als Ezio speelt, vallen de cut scenes heel erg goed mee. Meestal korte stukjes van een paar seconden. Enkel wanneer je niet in de "animus" bent (en je dus als Desmond speelt), is het wat langdradig. Maar dat komt gelukkig niet veel voor.

AC2 begint het verhaal van Ezio, dus lekker daar mee beginnen, als je bij Brotherhood begint snap je er geen zak van.

Heb zelf ook AC2 pas geleden uitgespeeld en ik vond em super, Brotherhood moet ik nog spelen.

Geen idee, ik speel op pc.

AC2 top qua verhaal, iets te makkelijk.
AB:B verhaal is af en toe snorefest, gameplay toch een upgrade.
AC: R k*tverhaal, weinig extra gameplay(tower defense vind ik niet echt gameplay), niet uitgespeeld, verhaallijn op youtube gezien.

AC: R voelt aan alsof ze 1/10de deel van AB:B hebben gecut en opengespreid om uit te melken.

AC 3 hebben ze terug voor het geld gekozen: Amerikaanse revolutie zuigt.

Mijn favoriet is trouwens AC 1, de setting is gewoon veel vetter, verhaal suck you in, en dit is de enige in de serie waar me het deel van Desmond met kon boeien. Enkel op het einde falen ze hard(net voor de final boss fight stuk 1000 mannetjes moeten mollen is niet fun), ws door te moeten rushen.

Laatst bewerkt:
AC2 top qua verhaal, iets te makkelijk.
AB:B verhaal is af en toe snorefest, gameplay toch een upgrade.
AC: R k*tverhaal, weinig extra gameplay(tower defense vind ik niet echt gameplay), niet uitgespeeld, verhaallijn op youtube gezien.

AC: R voelt aan alsof ze 1/10de deel van AB:B hebben gecut en opengespreid om uit te melken.

AC 3 hebben ze terug voor het geld gekozen: Amerikaanse revolutie zuigt.

Mijn favoriet is trouwens AC 1, de setting is gewoon veel vetter, verhaal suck you in, en dit is de enige in de serie waar me het deel van Desmond met kon boeien. Enkel op het einde falen ze hard(net voor de final boss fight stuk 1000 mannetjes moeten mollen is niet fun), ws door te moeten rushen.

+1, vond ik ook ongeveer. ac1 heeft de beste setting maar het spel is veel minder goed uitgewerkt dan ac2. Ik heb de ac 3 gepre-orderd, ben toch beniewd hoe het is.:)

Meningen zijn wel sterk verdeeld maar ik begin toch de neigen naar AC2.
Als ik dat een geweldig spel vind kan ik alsnog aan Brotherhood beginnen en het zal die €13,- ongetwijfeld waard zijn.

AC2 was dikke shit, brotherhood the same, 1 gespeeld en uitgespeeld om verhaal te snappen (opzich best de moeite waard alleen behoorlijk veel van hetzelfde) revelations ga ik binnenkort aan beginnen, nu eerst mass effect:)

Meningen zijn wel sterk verdeeld maar ik begin toch de neigen naar AC2.
Als ik dat een geweldig spel vind kan ik alsnog aan Brotherhood beginnen en het zal die €13,- ongetwijfeld waard zijn.

Voor die prijzen kan je inderdaad gewoon beide kopen :). Zowel AC2 als ACB zijn echt wel de moeite waard, dus test ze en beslis zelf maar welke je het leukst vindt ;).

AC1 vond ik wat eentonig. Buiten het echte verhaal viel er weinig te beleven.

AC2 was dikke shit, brotherhood the same, 1 gespeeld en uitgespeeld om verhaal te snappen (opzich best de moeite waard alleen behoorlijk veel van hetzelfde) revelations ga ik binnenkort aan beginnen, nu eerst mass effect:)

dan zeker de from ashes dlc van ME 3 bemachtigen.

Er zit een leuke referral/gelijkenis daarin tussen TWCB en humans bij AC, en de protheans en de asari bij ME.

Terug
Naar boven