MuscleMeat

atrofie?

Ano_9146

Alles onder 1g is cruisen
uitgeschakeld
Waardering
123
Lengte
1m89
Massa
105kg
Vetpercentage
7%
hallo allemaal,

ik was wat rond aan het surfen op internet over supercompensatie en dat wil ik binnenkort gaan proberen.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercompensatie

nu kom ik bij een link die verwijst naar atrofie en daar staat het volgende:

Atrofie, letterlijk 'zonder voeding', is een afname van weefsel- of orgaanmassa. Er zijn twee soorten atrofie: numerieke atrofie (afname van het aantal cellen) en eenvoudige atrofie (afname van de celfunctie).
Een voorbeeld van (eenvoudige) atrofie is het afplatten van de darmvlokken. De darmvlokken die normaal zorgen voor een vergroot oppervlak van de dunne darm "verdwijnen" langzaam.
Door deze atrofie verslechtert de opname van bouwstoffen uit het voedsel. Niet opgenomen bouwstoffen verlaten met de ontlasting het lichaam weer. Als gevolg hiervan kunnen klachten ontstaan als diarree, verstopping, groeistoornissen, humeurigheid en vermoeidheid. Ook kunnen tekorten ontstaan aan onder meer vitamines en ijzer.
Er wordt ook van atrofie gesproken bij afname van spierweefsel door tekort aan voedingsstoffen. De spierkracht neemt dan af.

kunnen jullie mij hiermee helpen aub ik snap niet helemaal wat ze hiermee bedoelen..
willen ze hiermee nou zeggen dat als ik mijn weekje rust pak voor die supercompensatie dat ik me dan ook een week niet aan mijn voeding moet houden zodat ik alle voedingsstoffen er later weer helemaal uit kan halen of wat zeggen ze nou?

groeten!:cool:

Wat ik eruit haal is dat ondervoeding voor een afname van weefsel zorgt en dat dit dus er weer voor zorgt dat je, bijvoorbeeld, minder voedingstoffen op kan nemen, een vicieuze cirkel eigenlijk. (dat denk ik tenminste)
Wat nou precies je vraag is weet ik dan weer niet :D

tijd dat ik mijn darmen eens laat nakijken.

Die atofie in de darmen zal zijn door een aandoening of ziekte.

Als je een weekje rust pakt voor je supercompensatie moet je natuurlijk wel op je voeding blijven letten of er komen geen voedingsstoffen binnen om te groeien.

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 18:35 ----------

En wikipedia is geen bodybuilder site dus niet alles daar gaat over spieren.

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 18:36 ----------

En ookal neem je geen week off dan krijg je ook supercompensatie als je met een deftige split werkt. Als je een week niet traint noem je dat gewoon een week rust om alles te laten herstellen van spieren tot pezen en gewrichten

Die atofie in de darmen zal zijn door een aandoening of ziekte.

Als je een weekje rust pakt voor je supercompensatie moet je natuurlijk wel op je voeding blijven letten of er komen geen voedingsstoffen binnen om te groeien.

ja duh.

edit: waarom kan ik niet fatsoenlijk quoten vandaag. :fuu:

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik eruit haal is dat ondervoeding voor een afname van weefsel zorgt en dat dit dus er weer voor zorgt dat je, bijvoorbeeld, minder voedingstoffen op kan nemen, een vicieuze cirkel eigenlijk. (dat denk ik tenminste)
Wat nou precies je vraag is weet ik dan weer niet :D

azo ja haha dat zal het wel zijn dan.

ik dacht dat ze bedoelden dat als je tijdens je week rust ook ''normaal'' eet, dus niet zoveel als met een voedingsschema, je dan weer als je begint met trainen en eten meer voedingstoffen door een soort van reiniging uit je voeding haalt.
ik zat er flink naast i know :p

haha ik kan dit echt niet goed uitleggen xD ik hoop dat je me begrijpt zo ik kan het niet beter beschrijven... bedankt iig.

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 18:44 ----------

bedankt voor snelle reacties allemaal ik heb er lang op gedaan om mijn vorige reactie te typen haha ik had die van jullie nog niet gelezen

begrijpend lezen? u mad brah?

Atrofie in de medische wereld betekent met name afname van spieren. Dit kan alleen worden veroorzaakt door een ziekte of als gevolg van een ziekte. En/of door verkeerde injectie.
Atrofie van andere delen van het lichaam zoals bijvoorbeeld die darmvlokken worden gezien bij onder andere glutenintolerantie.

Ik geloof niet dat door het meer eten van bepaalde voedingsmiddelen en door het minder eten van andere voedingsmiddelen er atrofie gaat optreden op korte termijn (+- 6 maanden). Als je systematisch weinig eiwit binnen krijgt dan gaat het lichaam je spieren afbreken en krijg je dus wel atrofie.

Terug
Naar boven