XXL Nutrition

Auschwitz 60jr geleden bevrijdt,.......

exarchos

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
.......waar meer dan een miljoen mensen systematisch zijn vernietigd :(

Als je vanavond/morgen nog aan de gaat gewichten hangen, denk dan bij die laatste, altijd lastige reps maar aan die teringmoffen van toen. Dan moet het zeker lukken.....

Tja, blijft een zwaar onderwerp..

Luisterde gister onderweg naar huis het nieuws, een verslaggever was bij de herdenking aanwezig en ging eens wat sfeer peilen.

Voordat ie mensen aan het woord liet vertelde hij dus van de miljoen + moorden en hij komt een mevrouw tegen die er destijds bij was en de verschrikking heeft overleefd. Zegt hij, zo mevrouw, jaja, een miljoen doden.. beseft u dat wel ?

Mijn broek zakte af :eek: wat een kerel !!

Gisteren Night and Fog gezien, gaat over de verschrikkingen van de concentratiekampen. Zeer indrukwekkende documentaire. Een must see als die film voorbij komt op tv.

gisteren een getuige gehoord op de radio, zeer indringend..
ik begrijp trouwens nog altijd niet dat er mensen zijn die het bestaan van de concentratiekampen kunnen ontkennen

ik ga in mei eenb ezoekje brengen aan het kamp.

Ik ben in Duitsland in een kamp geweest, en ik heb meegewerkt aan het monument in Westerbork... 1 miljoen klinkt niet zo veel omdat je er geen voorstelling van kunt maken... zelfs 40.000 klinkt weinig, todat je eigenhandig voor iedere dode een ster in een steen moet boren... er komt geen einde aan de stenen en de sterren die er door je handen gaan.

Maar ook nu worden er mensen bij 10-duizenden tegelijk vermoord... zoveel hebben we schijnbaar nog niet geleerd.

• Topic Starter Topic Starter
wazzup zei:
Ik ben in Duitsland in een kamp geweest, en ik heb meegewerkt aan het monument in Westerbork... 1 miljoen klinkt niet zo veel omdat je er geen voorstelling van kunt maken... zelfs 40.000 klinkt weinig, todat je eigenhandig voor iedere dode een ster in een steen moet boren... er komt geen einde aan de stenen en de sterren die er door je handen gaan.

Maar ook nu worden er mensen bij 10-duizenden tegelijk vermoord... zoveel hebben we schijnbaar nog niet geleerd.

daar heb je helemaal gelijk in wazzup! enig gevoel van hypocrisie kwam in mij op bij die toespraken van de wereldleiders aldaar. Veel woorden altijd maar weinig daden

Ach, het is allemaal zo relatief, elke dag sterven nog steeds 35.000(!) kinderen onder de 5 jaar, maar daar hoor je bijna nooit iemand over.

in al onze trainingen samen kunnen we nooit de moed en de pijn halen die nodig was om DAT te overleven
de dikken has spoken

exarchos zei:
.......waar meer dan een miljoen mensen systematisch zijn vernietigd :(

Als je vanavond/morgen nog aan de gaat gewichten hangen, denk dan bij die laatste, altijd lastige reps maar aan die teringmoffen van toen. Dan moet het zeker lukken.....

Hitler was maar een kleintje vergeleken met Mao en Stalin die kon er ook iets van. De enige reden waarom men het steeds over Hitler en zijn concentratiekampen heeft, is de systematiek waarmee hij te werk ging.

Mao: verantwoordelijk voor 40 miljoen doden
Hitler: verantwoordelijk voor 34 miljoen doden
Stalin: verantwoordelijk voor 20 miljoen doden

Daarnaast waren het de Nederlanders die met de slavernij begonnen. Maar de mensheid heeft tot nu toe nog niets geleerd, overal op de aarde is men elkaar aan het afslachten :( .

Jinsu zei:
Hitler was maar een kleintje vergeleken met Mao en Stalin die kon er ook iets van. De enige reden waarom men het steeds over Hitler en zijn concentratiekampen heeft, is de systematiek waarmee hij te werk ging.

Mao: verantwoordelijk voor 40 miljoen doden
Hitler: verantwoordelijk voor 34 miljoen doden
Stalin: verantwoordelijk voor 20 miljoen doden

Daarnaast waren het de Nederlanders die met de slavernij begonnen. Maar de mensheid heeft tot nu toe nog niets geleerd, overal op de aarde is men elkaar aan het afslachten :( .

Jouw cijfers kloppen totaal niet.

Stalin: 13 miljoen (zuiveringen)
Hitler: 12 miljoen (concentratie campen en burger doden tijdens WW II)
Mao: 11 miljoen (Strijd tijdens de revolutie)

Je zegt ook dat de mensheid niks heeft geleerd nou geloof me de wereld is nog steeds onveilig maar het is zeker veel beter dan het ooit was.

hmmm.. grappig, schijnbaar is er een dispuut over een flinke handvol miljoen doden...
http://www.allesopeenrij.nl/index.h...lijsten/geschiedenis/bloedigste_conflict.html

Code:
De bloedigste conflicten  

De Tweede Wereldoorlog (1939-1945):      minimaal 50 miljoen doden 
Het bewind van Mao (1949-1976):          40 miljoen doden 
Het bewind van Josef Stalin (1922-1953): 20 miljoen doden 
De Eerste Wereldoorlog (1914-1918):      15 miljoen doden 
Japan (1936-1945):                       bijna 6 miljoen doden in Azië 
Burgeroorlog China (jaren twintig en dertig): 4 miljoen doden 
Cambodja het regime van Pol Pot:         ruim 2 miljoen doden 
Turkije (1909-1918):                     1.883.000 Armeense doden 
Communistisch Vietnam (1945-1987):       1.678.000 doden (exclusief de gesneuvelden in de Vietnam-oorlog). 
Polen (1945-1948):                       1.585.000 Duitstalige doden 
Pakistan (1971):                         1,5 miljoen Bengalese doden

Mortyr zei:
Jouw cijfers kloppen totaal niet.

Stalin: 13 miljoen (zuiveringen)
Hitler: 12 miljoen (concentratie campen en burger doden tijdens WW II)
Mao: 11 miljoen (Strijd tijdens de revolutie)

Je zegt ook dat de mensheid niks heeft geleerd nou geloof me de wereld is nog steeds onveilig maar het is zeker veel beter dan het ooit was.

Mijn cijfers kloppen wel degelijk, behalve op het internet staan ze ook vermeld in de literatuur ;) . Als het hedendaags beter is dan vraag ik me toch af waarom er zoveel oorlogen zijn, het kan aan mij liggen maaruh... Daarnaast kun je niet objectief bepalen of het leven vroeger slechter of beter was.

Een aantal jaar geleden ben ik in Auschwitz geweest. Rondleiding gekregen. In de gaskamers gestaan, ovens gezien. Fusillademuur. Bizar allemaal.

Ze hadden daar ook strafkamers. Werd je met z'n 4-en ingemetseld in een ruimte met een oppervlakte van 1 vierkante meter. Geen eten en drinken. Gewoon drie dagen staan...

Terug
Naar boven