XXL Nutrition

Ba / Bb ???

Jamesss

Competitive Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
40kg
Laatste dagen zie ik en posts vaak de termen BA en BB voorbij komen en vroeg me af of iemand me hier een goede uitleg van kon geven of me een link kon geven naar een site waar het goed staat uitgelegd. Ik heb al even gezocht maar kon niks vinden. En Google reageert niet zo goed op 2 letterige zoektermen.

Ik dacht dat het iets te maken het met oplosbaarheid bij de productie van AAS. Ik hoef geen super wetenschappelijke uitleg maar het mag ook in wat hoger niveau dan jip en janneke taal :D

Alvast bedankt

Klaas weet hier alles van bro, hopelijk doet ie ff een uitleg voor je.

Voor gemiddelde gebruiker helemaal niet interessant dat verhaal over BB en BA omdat je het 1 niet kan beinvloeden en 2 niet weet hoeveel er van in je gear zit...

• Topic Starter Topic Starter
Van mij er een slotje op deze post.
Als ik iets beter gezocht had was ik hier gekomen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/hoe-maak-je-zelf-je-injectables-orals-24330/

En daar vond ik dit stukje tekst die het mij toch duidelijk maakt wat BA en BB is.

BA: Benzyl alcohol – Dit is het hoofdsolvent of oplosser van je hormoon verder zorgt dit ook voor het steriel houden van je oplossing. Dit heb je altijd nodig en kan je krijgen in de apotheek. (die gaat je wel eens raar bekijken en stelt ie vragen vertel hem dan dat je dat gebruikt om een parfum te maken voor een project waar je mee bezig bent)
BB: Benzyl Benzoate – dit is een medesolvent. Dit wil zeggen, dit zorgt voor minder pijnlijke injecties en makkelijkere bereiding van moeilijk oplosbare hormonen. Wanneer je injecteert gaat al heel snel de benzyl alcohol verdwijnen in je weefsels waardoor het hormoon terug kristalliseert=pijn! De BB gaat dit tegen maar is dus niet steeds noodzakelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt Pimpdog maar was er zelf ook al gekomen :)
Maar als ik naar jouw posttijd kijkt had jij het eerder gevonden dan ik

Terug
Naar boven