XXL Nutrition

Back to basics

koen85

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Luitjes,

Ik heb ruim 4 jaar hardcore getraind, mezelf kapot gegeten en getraind, en alles gegeven.

Sinds een lange tijd al heb ik mijn prioriteiten op een rij gezet, en de sport stond vanaf dat punt niet meer vooraan. School, stage, werk, het sociale leven, vrouwen en andere bezigheden kregen een betere tijd gepresenteerd.

Ik ben wat vetter en smaller geworden. Ik train de laatste tijd weinig, soms een week niet, en mijn voeding is meer zoals voor mijn traintijd. Weinig en ongezonder eten.

Nu wil ik mijn fysiek toch wat scherper houden dan nu gebeurt. Tevens wil ik mijn prioriteiten zo houden zoals ze nu zijn.
Natuurlijk heb ik een idee van hoe dit zou moeten; toch regelmatig trainen en mn discipline terug krijgen, regelmatige voeding ( gezonder, meer, beter getimed), en overall mn aandacht weer meer op het sporten leggen.

Hebben meer deze situatie gehad met de zelfde doelstelling? Hoe heb je dat gedaan met voeding en training, en hoe is het je vergaan?

Ik zit nu op 115 kilo, op 1,98 mtr en een vet% van ongeveer 15..
Als ik het even in kan schatten zou ik graag op 105/110 kilo zitten met 10%. Alleen heb ik geen tijd voor 6 maaltijden, 4 trainingsmomenten van anderhalf uur per keer.

Bij voorbaat bedankt voor de aankomende reacties en karma waardig wordt uiteraard beloond :D

Back to basics = wat is je motivatie, wat drijft jou? Gewoon als een kip zonder kop doortrainen gaat niet werken. Je zal opnieuw moeten bedenken wat je wil en niet wil en wat je er voor opzij wil zetten. Kijk maar naar Chad Hedrick, de schaatser, na de olympische spelen was zijn doel en motivatie weg. Daar heeft hij lang de tijd voor genomen en nu hij weer de drive heeft lukt het hem. Het is zinloos jezelf een norm te stellen die je niet halen gaat omdat je diep van binnen onvoldoende graag wil.

Periodiseren van training heet dat, ga eens andere sporten doen, een vechtsport zoals boksen of judo? Of iets helemaal anders, iets wat je graag doet en niet iets wat je doet omdat het moet. Er zin an hebben komt wel weer terug, geef het de tijd.

Je kan zowiezo weer gaan beginnen met het 2 keer in de week gaan trainen es kijke hoe dat gaat,
kijke of je ,je daar lekker bij voelt...Voel je,je lekker ga je een week later 3 x per week,,,
Net zo met eten,,,,,,Bouw het gewn rustig op en kijk hoe het gaat...

Zo bouw je het gewn rustig op , tot aan het punt dat jij nog net genoeg tijd over hebt voor de dames,school,werk,sociaal leven, enz.....

En die drive die je nodig hebt om voltehouden krijg je wel als de resultaten weer gaan komen....Dan word het een verslaving en wil je nie meer zonder,,,,

Maar gewn zorgen dat het allemaal niet TE veel word,,,en je er mee stopt...gewn op het randje blijve hangen... :P

Ik heb zelf ook een tijd in een dip gezete zeg maar,

ik ging maar es een keer weer met vriende mee drinke rond oud en nieuw en het was helemaal mis,,,,Begon met vette happen,,, patat , oliebolle, alle vette sheit wat je maar kan bedenke knalde ik naar binne,,
Toen ook nog es op vakantie naar oostenrijk..
Ook de nodige vette happen & biertjes gehad,,,

En toch heb ik er geen spijt van,,, dat ik dat gedaan heb...
Ik heb nu weer vol op vermogen om door te gaan met wat ik echt wil..... en dat is trainen,,,,,,

Voor mij was die tijdje Off de drive om weer door te kunne gaan....

Maar goed iedereen is anders ... Succes dr mee.

Je moet doen waar je zin in hebt, tegen je zin gaan trainen moet je ook niet doen

Geen tijd voor 6 maaltijden per dag? Geloof ik niks van. Een maaltijd heb je toch op 5 minuten binnen als het moet.

@balboa4, je moet geen spijt hebben man van die vakantie en rond oud en nieuw veel drinken/eten. Het was toch een leuke tijd neem ik aan? Waarom dan spijt hebben, alleen omdat je iets vetter bent geworden daardoor? Dat is binnen 1-2 maanden weer weg.
ontopic:

Ik heb ook in een dip gezeten, toen ik nog colleges had kon ik bijna elke dag trainen en ook rond de 7-8 maaltijden per dag op een gepland tijdstip eten. Sinds september 2007 heb ik een afstudeerplek bij de ing bank gekregen. Dat betekende elke dag van 7:00-19:00 werken. (inlc. reistijd). Als ik dan rond 19:15 thuis ben moest ik nog avondeten maken en eten. Dan is het 20:00 en dan nog trainen. Vaak was ik hier gewoon te moe voor en had ik hier geen zin in. Sinds 2 weken terug heb ik het roer omgegooid en ben ik sindsdien gewoon 4 keer per week gaan trainen en ook wweer aandacht besteed aan mijn maaltijden. Ik voel me nu veel minder moe dan voorheen. En ook heb ik tijd voor vrouwen (mijn vriendin) en andere dingen. Het moet gewoon weer een verslaving worden zoals het vroeger altijd was. En je moet gewoon andere dingen daar voor opgeven. Het hoort er nou eenmaal bij.

Greetz

Adriaan

PS: succes gewenst!

@balboa4, je moet geen spijt hebben man van die vakantie en rond oud en nieuw veel drinken/eten. Het was toch een leuke tijd neem ik aan? Waarom dan spijt hebben, alleen omdat je iets vetter bent geworden daardoor? Dat is binnen 1-2 maanden weer weg.
ontopic:

Ik heb ook in een dip gezeten, toen ik nog colleges had kon ik bijna elke dag trainen en ook rond de 7-8 maaltijden per dag op een gepland tijdstip eten. Sinds september 2007 heb ik een afstudeerplek bij de ing bank gekregen. Dat betekende elke dag van 7:00-19:00 werken. (inlc. reistijd). Als ik dan rond 19:15 thuis ben moest ik nog avondeten maken en eten. Dan is het 20:00 en dan nog trainen. Vaak was ik hier gewoon te moe voor en had ik hier geen zin in. Sinds 2 weken terug heb ik het roer omgegooid en ben ik sindsdien gewoon 4 keer per week gaan trainen en ook wweer aandacht besteed aan mijn maaltijden. Ik voel me nu veel minder moe dan voorheen. En ook heb ik tijd voor vrouwen (mijn vriendin) en andere dingen. Het moet gewoon weer een verslaving worden zoals het vroeger altijd was. En je moet gewoon andere dingen daar voor opgeven. Het hoort er nou eenmaal bij.

Greetz

Adriaan

PS: succes gewenst!

Ej :P

Er staat ook dat ik daar geen spijt van hem dat het me juist een Drive heeft gegeven om weer keihard door te gaan ;)

Maar toch bedankt :)
++

Ohja, het woordje " geen" over het hoofd gelezen. Sorry hiervoor :)

Succes verder!

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk kan ik per direct weer 4 keer trainen en 8 maaltijden naar binnen gooien, maar de motivatie is er niet. Dus dat zou max 2 weken goed gaan..
En die maaltijden; ik ben altijd snel afgeleid van mn werk. Ik merk een wezenlijk verschil als ik mezelf laat gaan en niet aan andere dingen hoef te denken. ( klinkt raar, maar scheelt heeeeel veeeel productiviteit!!)

Ik ga zeker deze week weer 2 keer trainen, indd zoals geclaimd wordt om het maar weer op de rails te zetten en te kijken hoe het bevalt.. Lekker basic oefeningen: BP, DL, etc..
Ik zit momenteel in mijn afstudeerperiode, dus dat krijgt momenteel 70% van al mn aandacht.
Ik wil eigenlijk beginnen met 4 maaltijden, wel structureel en getimed, om te kijken hoe dat gaat.
Ik zal jullie op de hoogte houden;)

Bedankt voor jullie reacties zover!!

Ik heb zo de indruk dat je een studierichting met veel wiskunde volgt? Is het niet?

Ik denk dat je je motivatie moet specificeren:
- Hoe gemotiveerd ben je om je voedingspatroon aan te pakken?
- Hoe gemotiveerd ben je om vaker te gaan trainen?

Dat eerste is vooral een kwestie van discipline, maar voor elke nuttige training heb je ook genoeg inzet nodig. Als het nu al moeilijk is, kan ik me voorstellen dat het nog lastiger wordt na je afstuderen. Dan komt je werk, waarmee je geld verdient voor de hypotheek van dat mooie huis waar jij en je partner willen wonen. Dat huis wat schoongehouden en eventueel verbouwd moet worden. Die partner die haar portie aandacht eist en niet zit te wachten op dagelijks rijst, kip en sla. Dat huis waarin een hondje en kindjes komen te wonen die hun verzorging nodig hebben.

Ondanks mijn functie als consultant ben ik niet zo'n adviseur. Tijdens mijn trainingen heb ik geleerd te onderzoeken wat de klant wil. Interviewer dekt de lading volgens mij beter.

- Zie je je voeding als bron van genot of als middel om de benodigde bouwstoffen binnen te krijgen?
- Hoe groot is je weerstand tegen het opzadelen van je lijf met ongewenste 'rommel'?
- Heb je aan de mogelijkheid gedacht om gefaseerd te gaan trainen?
- Heb je op een rijtje gezet hoeveel tijd je voor andere activiteiten wilt reserveren?
- Zijn de andere activiteiten waar je tijd aan besteed (op korte EN lange termijn) ook belangrijker voor je dan trainen?

Ik denk altijd maar zo, alle winst is welkom.

Elke uitgevoerde training is er één.
Elke dag goed gegeten is er ook één.

The choice is yours.

ALTIJD de eerste stap voor zijn, en gewoon NEE zeggen. zeg dat je geen geld heb, of dat je je niet lekker voelt.

school gaat voor trainen
trainen gaat voor school

stage gaat voor trainen
trainen gaat voor je stage

^^ u get the picture

" zie je je voeding als bron van genot of als middel om de benodigde bouwstoffen binnen te krijgen"

Ik denk dat voor de meeste van ons geldt dat het niet als een bron van genot gezien wordt. In ieder geval niet voor mij. Het is niet zo dat ik het met tegenzin naar binnen werk, maar genot, haha, is het ook niet :D.

Je spendeert 70% van al je aandacht aan je afstudeerproject? Ik weet niet wat voor studie jij doet of hoe zwaar jouw afstudeerproject is, maar ik kan het misschien vergelijken met de mijne (Tech. Wiskunde @ Tu Delft ), en ik ben daar ook nu mee bezig. 70% van AL je aandacht daaraan besteden is toch veel te veel man.
Ik had (toen ik begon met deze thesis bij de bank) ook geen zin om te trainen en goed te eten. Dus ben ik PER direct begonnen met gewoon gedisciplineerd trainen (4 keer in de week) en gewoon 6-7 maaltijden. De eerste 2 weken vallen inderdaad zwaar, maar nu vind ik het heerlijk om na een hele dag gewerkt te hebben ff los te gaan in de sportschool. Ook al is het maar een uurtje ofzo.

Ik denk dat die vragen van megaton (niet persoonlijk bedoelt hoor ;)) niet echt veel zin hebben. Althans, ik zou er geen zin in hebben me dat persoonlijk af te vragen. Veel te veel moeite. Je moet gewoon ff door die begin periode heen. Vanzelf pak je je oude ritme weer op (aangezien je al 4 jaar getraind hebt). Maarja, thats my opinion.

Greets

Aad

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat je je motivatie moet specificeren:
- Hoe gemotiveerd ben je om je voedingspatroon aan te pakken?
- Hoe gemotiveerd ben je om vaker te gaan trainen?

Dat eerste is vooral een kwestie van discipline, maar voor elke nuttige training heb je ook genoeg inzet nodig. Als het nu al moeilijk is, kan ik me voorstellen dat het nog lastiger wordt na je afstuderen. Dan komt je werk, waarmee je geld verdient voor de hypotheek van dat mooie huis waar jij en je partner willen wonen. Dat huis wat schoongehouden en eventueel verbouwd moet worden. Die partner die haar portie aandacht eist en niet zit te wachten op dagelijks rijst, kip en sla. Dat huis waarin een hondje en kindjes komen te wonen die hun verzorging nodig hebben.

Ondanks mijn functie als consultant ben ik niet zo'n adviseur. Tijdens mijn trainingen heb ik geleerd te onderzoeken wat de klant wil. Interviewer dekt de lading volgens mij beter.

- Zie je je voeding als bron van genot of als middel om de benodigde bouwstoffen binnen te krijgen?
- Hoe groot is je weerstand tegen het opzadelen van je lijf met ongewenste 'rommel'?
- Heb je aan de mogelijkheid gedacht om gefaseerd te gaan trainen?
- Heb je op een rijtje gezet hoeveel tijd je voor andere activiteiten wilt reserveren?
- Zijn de andere activiteiten waar je tijd aan besteed (op korte EN lange termijn) ook belangrijker voor je dan trainen?

Ik denk altijd maar zo, alle winst is welkom.

Elke uitgevoerde training is er één.
Elke dag goed gegeten is er ook één.

The choice is yours.

Duidelijk ervaring met vrouwen? :o

Het eist 70 & van mijn convenience tijd ja.. Het is ook de focus die je energie opslorpt..

Voeding is momenteel meer een genotsmiddel, al probeer ik wel redelijke voedingsstoffen binnen te krijgen om mijn lichaam zo veel mogelijk te behouden.
Het feit is sowieso ook dat ik te hard heb gewrkt voor mijn fysiek om het nou zo te laten versloffen, beetje zelfeer denk ik.

En mijn opleiding? Marketing.. Dus dat is niet je tijd uitzitten bij Philips of wat dan ook wat ieder overigens voor zichzelf kiest, maar continue proactief zijn en toegankelijk zijn. Dus dat vraagt indd meer dan gemiddeld wellicht, not sure..

Ik ga een beetje de kat uit de boom kijken wat betreft de tijd die ik in de sport ga steken. Ik begin gewoon laag en probeer steeds meer te doen tot ik op een respectievelijk niveau zit wat goed te doen is en waar ik zover mogelijk mijn doelen mee kan verwezelijken. In mijn optiek is dat de beste optie.

Thnx folks!!

Terug
Naar boven