MuscleMeat

Back-up muziek

CitizenD

Freaky Bodybuilder
Waardering
33
Ik heb nu onderhand al een aardige collectie nummers(zo'n 8000), daarom zou het een regelrechte RAMP zijn als mijn pc opeens zou crashen en ik alles kwijt zou zijn.

Daarom wil ik een back-up van alles maken.

Nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen;
-kan ik het beste een aparte geheugenstick of iets dergelijks kopen?
-overzetten naar een andere pc, via een netwerk(al wordt dat wel erg gekloot aangezien alle netwerk kabels daar veel te kort voor zijn)
-Ik heb alle nummers op mn mp3 speler staan, en ik vroeg me af, kan je ook van je MP3 nummers overzetten naar je PC i.p.v. andersom

Alvast bedankt bro's!:cool:

Ik heb nu onderhand al een aardige collectie nummers(zo'n 8000), daarom zou het een regelrechte RAMP zijn als mijn pc opeens zou crashen en ik alles kwijt zou zijn.

Daarom wil ik een back-up van alles maken.

Nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen;
-kan ik het beste een aparte geheugenstick of iets dergelijks kopen?
-overzetten naar een andere pc, via een netwerk(al wordt dat wel erg gekloot aangezien alle netwerk kabels daar veel te kort voor zijn)
-Ik heb alle nummers op mn mp3 speler staan, en ik vroeg me af, kan je ook van je MP3 nummers overzetten naar je PC i.p.v. andersom

Alvast bedankt bro's!:cool:

Ik heb dat probleem dus een keer gehad. Mijn pc crashte, waardoor ik alles wat in itunes stond kwijt was. Omdat ik vanaf mijn iPod niet iets op mijn pc kan zetten (alleen van pc naar iPod) moest ik alle cd's etc opnieuw inlezen op mijn pc. Mijn geluk was dat ik nog niet veel nummers via itunes gekocht had. Ik heb toen ik mijn pc opnieuw geinstalleerd heb, al mijn nummers via itune op de D schijf (backup) gezet ipv de C schijf. Simpel maar wel effectief!!!

Externe USB (of firewire voor mijn part) harddisk kopen en dar een offline kopie op maken. Of een paar DVD-tjes bakken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dat probleem dus een keer gehad. Mijn pc crashte, waardoor ik alles wat in itunes stond kwijt was. Omdat ik vanaf mijn iPod niet iets op mijn pc kan zetten (alleen van pc naar iPod) moest ik alle cd's etc opnieuw inlezen op mijn pc. Mijn geluk was dat ik nog niet veel nummers via itunes gekocht had. Ik heb toen ik mijn pc opnieuw geinstalleerd heb, al mijn nummers via itune op de D schijf (backup) gezet ipv de C schijf. Simpel maar wel effectief!!!

Dus ik kan ook gewoon de muziek die nu op mn E schijf staat overtschrijven naar bijv. D. en mocht hij dan crashen dan is er niets aan de hand?

Kijkt, als je harde schijf gewoon crashed/kapot gaat ben je gewoon alles kwijt.. Is gewoon het risico vind ik, ik heb er zelf beetje schijt aan.. Als je windows op C: hebt staan bijv. en je muziek op D: en er gaat iets mis met windows, dan heb je alles nog wel!

tenzij D: een partitie is van dezelfde schijf als C:
(als niet enkel Windows maar heel de HD kapot is ben je alles kwijt)
wil je echt safe spelen, brand dan dvd's

• Topic Starter Topic Starter
Hmm oke

Maar is er bij een van jullie welleens de pc gecrasht? Ik heb er eigelijk alleen maar fabeltjes over gehoord maar nog nooit iemand gekend die zoiets heeft mee gemaakt

Ik heb mijn collectie van 30.000 mp3'tjes gebackup'ed op een externe harde schijf. Een heel groot deel daarvan staat ook gecopieerd nog op een andere pc. En ik heb mijn hele zooi bij benchmarc op zijn terabites harde schijven gepompt. No way dat ik die collectie kwijt raak, dan ga ik echt helemaal flippen, de tijd en moeite die daar in zit...

Terug
Naar boven