AndroidHealthClinic

Bak/braad olijf olie alternatief?

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
We hebben nu van AH Olijf Olie, extra vierge ( 100 ML = 80 kcal, vet: 91 gr: 77 gram is onverzadigd).

Hebben we nog een alternatief wat nog gezonder is (olie soort of zo)?
En liefst goedkoper?

Geen cooking pan spray aub :D (das te duur).

Thanx!

Olijfolie is prima hoor.

We hebben nu van AH Olijf Olie, extra vierge ( 100 ML = 80 kcal, vet: 91 gr: 77 gram is onverzadigd).

Hebben we nog een alternatief wat nog gezonder is (olie soort of zo)?
En liefst goedkoper?

Geen cooking pan spray aub :D (das te duur).

Thanx!

Ik zou olijfolie niet gebruiken om in te bakken, zeker geen extra vierge. Veel te hoog in onverzadigde vetzuren waardoor het veel oxidatie is tijdens verhitten.

Gewoon bakke in een prduct met zo'n hoog mogenlijk gehalte aan verzadigde verzuren en dan na het bakken even afdeppen.

Zelf gebruik ik roomboter en arachideolie. Kokosolie is ook een prima alternatief

gebruik toch gewoon een tefalpan? die hebben een anti bak laag... geen boter of antipakspray bij nodig

• Topic Starter Topic Starter
3 XL, ik snap het niet echt: dat deppen na het bakken(?) Je bedoeld wanneer de olie zo goed als weg is, wat deppen met doek, alvorens vlees in te leggen?

archideolie/kokos olie; doe je daar lang mee en is dit duur (B merk varaiant)?

Als je anti-aanbak laag hebt d.w. niet zeggen dat je toch geen olie,boter enz... nodig hebt ???

3 XL, ik snap het niet echt: dat deppen na het bakken(?) Je bedoeld wanneer de olie zo goed als weg is, wat deppen met doek, alvorens vlees in te leggen?

archideolie/kokos olie; doe je daar lang mee en is dit duur (B merk varaiant)?

Als je anti-aanbak laag hebt d.w. niet zeggen dat je toch geen olie,boter enz... nodig hebt ???

ik bak altijd zonder olie en boter.. zelfs ene omelet;) en blijft niet plakken

Je moet wel bedenken dat bij "droog" bakken de kans op vorming van acrylamides en glycidamides groter is dan waneer je wat vet gebruikt

Je kan gewoon een vloeibaar bak- en braadproduct gebruiken (croma, blue-band, huismerk), niets mis mee. Veel onverzadigde vetten (sorry 3XL, voor de meesten van ons is dat toch belangrijk), en een belangrijke bron van vitamine D (in tegenstelling tot olie).

Ik snap het probleem van bakken in boter niet.
Zo veel vet blijft er niet eens aan het vlees zitten en het
is nog een lekkerder ook

Je kan gewoon een vloeibaar bak- en braadproduct gebruiken (croma, blue-band, huismerk), niets mis mee. Veel onverzadigde vetten (sorry 3XL, voor de meesten van ons is dat toch belangrijk), en een belangrijke bron van vitamine D (in tegenstelling tot olie).

Ik zou die onverzadigde vetten toch maar weggooien nadat je er in gebakken heb en niet naar binnen werken.

Niets mis met onverzadigde vetten (integendeel :) ) maar dan niet verhitten.

Ach ja, je kan ook pam ofzo gebruiken. Wij pakken meestal boter of van dat vloeibare bak en braad spul. Daarna ff afdeppen met keukenrol.

Ik zou olijfolie niet gebruiken om in te bakken, zeker geen extra vierge. Veel te hoog in onverzadigde vetzuren waardoor het veel oxidatie is tijdens verhitten.

Gewoon bakke in een prduct met zo'n hoog mogenlijk gehalte aan verzadigde verzuren en dan na het bakken even afdeppen.

Zelf gebruik ik roomboter en arachideolie. Kokosolie is ook een prima alternatief

Vindt die oxidatie niet plaats bij een bepaalde (hoge) temperatuur?

Laatst bewerkt:
Kokosolie gebruik ik zelf.

En als je toch olijfolie gebruikt geen extra vierge, dat is echt nutteloos bij het verhitten. En zeer zeker geen bron als zonnebloem olie gebruiken (omega6)

Terug
Naar boven