XXL Nutrition

basaal metabolisme

mary

Novice
Waardering
0
hallo!
zonet heb ik mijn basaal metabolisme uitgerekend naar aanleiding van BIG T's berekeningsschema.
ik kwam uit op 254,8......

uhhhhh, ik praat over basaal metabolisme,
is dat niet erg weinig? ik kan me bijna niet voorstellen dat ik zo weinig verbruik in rust.

mijn lengte is 1,61
gewicht 45 kg.
leeftijd 40
en mijn vet% schommelt tussen 9 en 11 (impedantiemeter op nuchtere maag)

graag commentaar!

Ik denk dat je een foutje hebt gemaakt.

vrouw:
655 + [9.6 x (gewicht in kg)] + [1.8 x (lengte in cm)] - [4.7 x (leeftijd in jaren)] = BMR.

45 * 9,6 = 432
161 * 1,8 = 290
4,7 * 40 = 188

655 + 432 + 290 - 123 = 1189

Trouwens, is 10% vet niet extreem laag voor een vrouw ?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een foutje hebt gemaakt.

Trouwens, is 10% vet niet extreem laag voor een vrouw ?

Dat is het zeker, voor een normale vrouw is dat 25%, voor een sportende vrouw tussen de 15 en 20%.
Ik weet niet wat voor sport Mary beoefend?

Nou ja, het is een impedantie-meter en op nuchtere maag zal het hydratatieniveau ook niet al te hoog zijn, dus dat kan een en ander verklaren.

• Topic Starter Topic Starter
ik dacht al dat ik een fout maakte met die berekening... zal de leeftijd wel zijn;)
betreft mijn vetpercentage,....ja is laag...erg laag.
misschien toch maar een keertje een huidplooimeter gebruiken, lijkt me niet onverstandig.
ik kan me herinneren dat ongeveer twee jaar geleden tijdens zo'n meting ik op 12,7 uitkwam.
En wat voor sport ik uitoefen?
fittness, drie tot 4x per week, soms weken maar 1x.
soms beetje tennis of zwemmen. En een intensieve baan.
ik weet niet wat het is, ik ben totaal niet mager, wel smal in de heupen, ik heb een normaal voedingspatroon en voldoende energie.

thanks voor reacties.

Ik zou me niet zo druk maken om je vet%. Het is helemaal niet normaal dat een vrouw tussen de 15-20 moet zitten. Ik vind een vet% van 10-15 voor een vrouw die sport en een intensieve baan heeft normaal. 25% vind ik vet. Tenslotte bepaal jij zelf of je te vet bent of niet.

dank je Tanja,
dat had ik net effe nodig:)
ook als lichtgewicht kun je zeker een sportief/atletisch lichaam hebben, met een laag vetpercentage.

Ik zou me niet zo druk maken om je vet%. Het is helemaal niet normaal dat een vrouw tussen de 15-20 moet zitten. Ik vind een vet% van 10-15 voor een vrouw die sport en een intensieve baan heeft normaal. 25% vind ik vet. Tenslotte bepaal jij zelf of je te vet bent of niet.

Ben ik het helemaal mee eens 25 % is veelste veel als ik op 25 zou zitten lijk ik wel het michelin poppetje :p

Ben ik het helemaal mee eens 25 % is veelste veel als ik op 25 zou zitten lijk ik wel het michelin poppetje :p

we hadden bij ons in de klas gemeten en die dames zaten tussen de 20 en 25 bf% hoor.. ik vind ze niet vet, gewoon normaal :)
ligt misschien aan de lengte/leeftijd?

we hadden bij ons in de klas gemeten en die dames zaten tussen de 20 en 25 bf% hoor.. ik vind ze niet vet, gewoon normaal :)

Het ligt er gewoon aan hoe je er naar kijkt.
Mijn vet%ligt ook rond de 23.
Niemand die mij dik zou noemen heb maat 36 ongeveer
de kleinste damesmaat.

Maar voor bb ben ik gewoon echt vet.
Tja ik hoef zo echt niet op een bb-podium te verschijnen
want dan vragen ze wsl wat ik kom doen.

Gelukkig ligt mijn interesse niet in bb maar in pl dus ik heb niet die stress
om perse te moeten gaan cutten.

Wat dacht je van genetisch bepaalde plekken.

als 25% verspreid zit over je lichaam zal het mischien niet zo opvallen maar als er vd 25 % 20% op 1 specefiek gedeelte van je lichaam ziet oog je gewoon vadsig.

de gemiddelde normale (niet bb'ende of anderzins sportende) vrouw is ook tussen de 20-25%. ik snap niet waarom je je vet zou moeten voelen als je normaal bent.

voor bb'ers is het leuker als je de spieren kunt zien en dan moet je fors lager in je vet. vrouwen die geen gewichten optillen hebben geen spieren om te laten zien. als die minder vet worden zien ze niet echt goed uit.

Laatst bewerkt:
vrouwen die geen gewichten optillen hebben geen spieren om te laten zien. als die minder vet worden zien ze niet echt goed uit.

--------------------------------------------------------------------------------
daar ben ik het mee eens.
hoe minder spiermassa en lager het vet%, hoe beroerder je er uit zien.

aan de andere kant, vrouwen met spiermassa met een "normaal" (20-25)vetpercentage zijn al snel te "vol"...tenminste is mijn mening.

Nou ja, het is een impedantie-meter en op nuchtere maag zal het hydratatieniveau ook niet al te hoog zijn, dus dat kan een en ander verklaren.

nou Wazzup! jij hebt er verstand van.:D
dan zou ik graag jou mening over het volgende willen weten.

- vandaag dus huidplooimeting gedaan met een "harpender"huidplooimeter,
kan niet beter dus....ik had 17-18mm.
volgens het boekje bij 40 jaar ongeveer 17-18 % vet dus. (terwijl dat bij een jongere leeftijd heel wat minder is)
- vanmorgen op die pokke-impedantie meter had ik 10,8

en nu ga je lachen
- vanavond had ik op de impedantiemeter 7,8% ! en volgens dat gekke handgeval maar 6,2%

ik hoor dus eigenlijk twee meter onder de grond te liggen.

RARARA....?????

Terug
Naar boven