AndroidHealthClinic

Basic Fit - Groningen

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Ben net verhuisd naar Groningen en zoek dus nog een gym. Nu alle studenten er zijn hangt de hele stad vol met advertenties van Basic Fit (15,95 per maand). Op de website (foto's: http://www.basic-fit.nl/vestigingen/groningen/fotos) ziet alles er wel netjes uit, maar lijkt vooral gericht op cardio gezien de grote hoeveelheid fietsen, loopbanden etc.

Is iemand hier bekend mee? Tuurlijk, ik moet zelf nog even naar binnen lopen en checken maar zou graag ervaringen van anderen willen horen. Als iemand een andere gym in Groningen kent die goed bevalt, let me know! Ga ik daar ook even langs!

Ik train bij basic fit, niet in groningen. Geen squatrek hier, wel mogelijkheid tot deadliften. Muziek staat vaak veel te hard, dat stoort me het meest. Verder bevalt het goed en het is natuurlijk enorm goedkoop!

basic fit:

weinig gewichten, lichte dumbbells.
geen squatrek
machine gaan niet zwaar
weinig variatie
klote gym, kom op nou

basic fit:

geen squatrek
machine gaan niet zwaar
weinig variatie
klote gym, kom op nou

Geen echte hardcore gym idd, maar als de prijs relevant is en je toch niet zo super zwaar traint, wellicht toch het overwegen waard.

Geen echte hardcore gym idd, maar als de prijs relevant is en je toch niet zo super zwaar traint, wellicht toch het overwegen waard.

rare argument, als je niet super zwaar traint? Dat is nogal relatief vind je niet? Als ik 130 druk en ik ga met 70 kg trainen dan train ik licht. Maar voor iemand die 70 kg drukt en met 70 kg traint is het zwaar?
Je kan er niet squatten, dat is voor mij al genoeg rede om niet voor die gym te kiezen, betaal graag wat meer voor meer variatie in de sportschool

rare argument, als je niet super zwaar traint? Dat is nogal relatief vind je niet? Als ik 130 druk en ik ga met 70 kg trainen dan train ik licht. Maar voor iemand die 70 kg drukt en met 70 kg traint is het zwaar?
Je kan er niet squatten, dat is voor mij al genoeg rede om niet voor die gym te kiezen, betaal graag wat meer voor meer variatie in de sportschool

Ieder zijn mening heh kerel, ik ben vrij tevreden mee, maar veel DBBers zouden dat vast niet zijn.

Ieder zijn mening heh kerel, ik ben vrij tevreden mee, maar veel DBBers zouden dat vast niet zijn.

of course, voor een serieuse dbber is dt lang niet genoeg. Dumbbells gaan ook maar tot een paar kg daar..
Voor iemand die maar wat aankloot of wat slanker en strakker wil worden is t prima

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil eigenlijk echt zo'n grote gym hebben, dat lekker Amerikaanse idee. Lijkt me wel vet. Qua foto's komt dit redelijk in de buurt (en qua prijs is dit ook perfect). Alleen ja, lijkt het kracht gedeelte wel erg matig.

Maar moet nog langsgaan! Zal wel even kijken!

Krachthonk is nagenoeg niet bestaand, staan 100 roeiapparaten maar slechts een setje dumbbells tot 25kg. Zie geen losse bench en geen squatrek. Volgens mij geeneens een pull up bar. Waardeloos...

Geen ervaring met Basic Fit, maar mocht je nog student zijn dan is de ACLO misschien een optie? En anders zou je Harimau of Kelderwerk eens kunnen opzoeken op Google, volgens mij zijn dat de betere sportscholen.

Ik train ook bij een basic fit en hier gaan de db tot 32kg, er is geen squatrack maar er staan 2 behind the neckpress banken naast elkaar en die gebruik ik om te squatten, kan er dan tussen staan en de bb er in leggen, er staat zo'n apparaat om te dippen en op te trekken (assisted) breed en smal, alles kan ik er doen tot de 32 kg db me te licht zijn enigste nadeel zijn de schijven voor de bb want die gaan tot 20kg.
Ik zou zeggen ga er is een kijkje nemen om te zien of je er alles kunt doen wat je wilt want dan zit je goedkoop voor die 15,95

Geen ervaring met Basic Fit, maar mocht je nog student zijn dan is de ACLO misschien een optie? En anders zou je Harimau of Kelderwerk eens kunnen opzoeken op Google, volgens mij zijn dat de betere sportscholen.

Ben jaar student af, werken en daarna reizen. Volgend jaar september ga ik mijn master afmaken, dan gewoon ACLO.

Die andere 2 zal ik ff googlen en als ze de moeite waard lijken ff langs gaan :)

Krachthonk is nagenoeg niet bestaand, staan 100 roeiapparaten maar slechts een setje dumbbells tot 25kg. Zie geen losse bench en geen squatrek. Volgens mij geeneens een pull up bar. Waardeloos...

basic fit:

geen squatrek
machine gaan niet zwaar
weinig variatie
klote gym, kom op nou

Vreemd... Veel verschillen dan per Basic Fit!
Basic Fit waar ik zit heeft Dumbbells tot 40KG en ook veel plate weighted apparatuur van TechnoGym (die gele apparaten).

Voor mij genoeg om nog op te groeien de komende jaren ;)

Is ook normaal maar sommige gyms hebben ook schijven van bijv. 50kg
en als je bijv. 200+kg drukt op de legpress dan moet je veel lopen met die 20kg schijven

Is ook normaal maar sommige gyms hebben ook schijven van bijv. 50kg
en als je bijv. 200+kg drukt op de legpress dan moet je veel lopen met die 20kg schijven

De LP bij onze BF heeft de schijven gewoon onder het bankje en hoef je niet te lopen :)

Ik ken iemand die in Groningen in de basic fit traint. Werd me verteld dat daar best grote gasten trainen ook. Als hij ze dan met mij heeft vergeleken, moet dat opzich wel goed zitten (zijn dan geen ectos iig ;)). Maar ja, ik heb zelf geen ervaring daarzo.

Vandaag ff rondje gemaakt, bij meerdere langs geweest. Basic Fit was erg groot, maar qua kracht echt zeer matig. Te weinig mogelijkheden, zeker als je ziet hoe groot het totale gebouw is, is het duidelijk dat de focus op gezond/cardio/groepslessen ligt.

Gekozen voor Fit for free, iets minder groot dan Basic Fit maar nog steeds zeer royaal. Cardio en kracht zijn gescheiden, waarvan 1/3 van het kracht gedeelte met losse gewichten is. Ook goedkoop, 15,95 per maand voor 7 dagen p/w onbeperkt sporten van 7 tot 23u.

Link voor foto's:
http://www.fitforfree.nl/nl/vestigingen/groningen-atoomweg/

Terug
Naar boven