MuscleMeat

Basis inname?

Waardering
0
Dag! Ik ben vrij nieuw in het supplementen wereldje en vroeg me af wat jullie als vaste basis gebruiken? Ik zit sinds een maandje of 3 naast een gewoon goed gezond voedingspatroon aan de visolie capsules, centrum multivitamine pillen en sinds een maandje eindelijk aan de whey isolaat. Vrij basic, ik weet het. Nou ben ik met name benieuwd naar de juiste dosering, de betere alternatieven en of ik echt iets mis waar ik nog betrekkelijk veel aan kan hebben? Zo hoor ik veel goeds over Dextrose voor na het trainen? Het is niet mijn doel om koste wat kost meer spiermassa op te bouwen. Ik zou ook graag m'n gezondheid voor op de langere termijn in het oog willen houden. Tips, tricks? Ik zit nu nog op het meest amateuristisch punt waarbij ik bij wijze van gewoon met een lepel wat whey in een beker met melk gooi. Ik gok dat ik dat sowieso eens wat gerichter moet gaan doseren?

beetje basis is,whey,creatinetje,aminozuren/BCAA's,visolie/omega 3-6-9.

misschien dextro,weightgainer.

Multi vitamines

Ja goed begin hoor.

Ik gebruik:
- whey (isolaat) 1 shake smorgens, 1 halve voor training, 1 na training
- visolie (omega 3-6-9) bij 3 maaltijden 2 capsules
- bcaa's tegen spierafbraak, Voor én na de training
- een aantal maanden in het jaar een pre-workout/creatine
- multivitamines (gewoon vanuit een winkeltje) bij het ontbijt
- de rest komt uit mijn voeding!!! Verdiep je daar ook goed in!

Merk hiermee al een aardige vooruitgang. Ik vind persoonlijk dit al een mooie basis alhoewel ik aminozuren zal bijkopen voor de spierkes :)

> Eiwitten belangrijk voor behouden/opbouwen spiermassa
> BCAA's belangrijk voor spierbehoud (Als je in de cut zit is dit handig, kh laag-eiwitten hoog)
> Visolie (omega's) zijn goede vetten, goed voor metabolisme en verbranding
> Multivitamines voor vanalles (Vitamine B-complex bvb goed voor energie, ...)
> Creatine goed voor pomp tijdens trainingen, extra boost voor betere uithouding en meer kracht

Veel succes verder!

Laatst bewerkt:
gewoon kip tonijn kwark havermout en rijst eten.

miss wat multi vits en wat whey, eventueel crea.

de rest is gewoon onzin

Terug
Naar boven