AndroidHealthClinic

Stelling Bedenking omtrent inname efedrine

Rambi

Cool Novice
Waardering
1
Efedrine werkend als alfa1 en niet-selectieve bèta agonist beïnvloedt de hart - en bloedvaten zoals jullie ook weten (vasoconstricterend effect). Echter bij cardio oefeningen treedt er van nature een vasodilatatie op.
In hoeverre kan de inname van efedrine, het vasodilaterend effect teniet doen? Steunend op een inname van 3 x per dag max. 30 mg efedrine voor korte periode (max. 4-6 weken) zou dit serieuze nefaste effecten hebben op CVA problematiek? Ev. suppletie van acetylsalicylzuur 100 mg ter preventie van infarcten? Wat is jullie bedenking, ervaring hiermee?

Clenbuterol denk ik buiten het feit van de mogelijke vergroting van het hart op lange termijn geen effect uitoefent op de alfa receptoren, waardoor we minder met de nefaste effecten van stimulatie van alfa receptoren te maken kunnen krijgen (hopelijk welisaar).

lol wat een technisch geneuzel :D

ik zeg efi goeie shit, maar daar heb je vast niet veel aan ;-)

Lijkt me g2g ;)

Zal slechts 'n lichte impact hebben qua vasoconstrictie, anders zouden ze met bosjes vallen. Halve kinderaspirine is voldoende.

Cardio aspirine (100mg) word vaak aangeraden. Komt dat overeen met een halve kinderaspirine?

Kinderaspirine is meestal 80-100 mg.

Stond mij ook bij dat het meer was dan 100mg. Als je dat ook nog gaat delen door twee weet ik niet of het zoveel verschil gaat maken. Maar goed, ik ben geen professor op dit gebied. Voor wetenschappelijke benaderingen hebben we GetXXL. :D

nee kinderaspirine is 120/240 ;-)

Dat is 'kinderaspirine', die bevatten die hoeveelheid aan paracetamol. 240 mg acetylsalicylzuur ga je niet terugvinden in een kinderaspirine. Kan zijn dat je ook met 120 mg hebt hoor, maar 240 mg lijkt me niet.

Stond mij ook bij dat het meer was dan 100mg. Als je dat ook nog gaat delen door twee weet ik niet of het zoveel verschil gaat maken. Maar goed, ik ben geen professor op dit gebied. Voor wetenschappelijke benaderingen hebben we GetXXL. :D

Nou ik ben vader dus dan heb je die dingen wel eens in je handen :D niks wetenschappelijks aan gewoon het doosje lezen :P

Zou je kunnen checken of het echt aspirine is? Dus acetylsalicylzuur?

hmmm na wat research online

kinderaspirine

Welke stof zit er in kinderaspirine? Hoe groot is de hoeveelheid per tablet? Hoe groot is de hoeveelheid van deze stof in dezelfde soort pillen voor volwassenen?
Antwoord apotheker

In een kinderaspirine zit 80mg acetylsalicylzuur. Deze dosering werkt echter niet meer pijnstillend, maar werkt bloedverdunnend en wordt preventief toegepast bij patienten met hartproblemen ter voorkoming van een hartinfarct. Het is een misverstand dat deze tabletten alleen voor kinderen zijn. Kleine kinderen mogen namelijk geen aspirine krijgen. De term kinderaspirine stamt nog uit vroegere tijden toen kinderaspirine wel acetylsalicylzuur bevatten. Hedendage is dat veranderd en bevatten ze geen acetylsalicylzuur meer voor de pijnbestrijding en koorstverlaging, maar paracetamol. Acetylsalicylzuur tabletten voor volwassenen met pijnstillende werking bevatten 500mg acetylsalicylzuur. (HK)

en inderdaad doosje staat 120 mg paracetamol = dus geen aspirine....... maar to the point er zit dus geen acetylsalicylzuur kinder aspirine.....

Daarom zei ik al cardioaspirine, dat is wel (100mg) acetylsalicylzuur. :p

• Topic Starter Topic Starter
Dus kort samengevat: geen zorgen maken anders waren we al met bosjes neergevallen zoals GetXXL zegt en 100 mg acetylsalicylzuur (Cardioasprine) erbij pakken ter preventie.

ECAY is wel duurder dan losse efedrine stacken met cafeine en aspirine. De yohimbe heb je niet persé nodig. Eventueel doseer je de efe wat hoger voor de werking van een ECAY te evenaren.

ECAY is wel duurder dan losse efedrine stacken met cafeine en aspirine. De yohimbe heb je niet persé nodig. Eventueel doseer je de efe wat hoger voor de werking van een ECAY te evenaren.

mwa valt wel mee toch ff bestellen uit buitenland. Die van het UG merk hier in NL zijn wel duur ja. werken miischien iets beter, maar als je 2 van die andere neemt werkt dat beter en is het nogsteeds goedkoper imo.

yellow bullets 100 caps 30 €

Terug
Naar boven