MuscleMeat

Behind the music: Pantera

Danielito

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik zag gisteren op MTV een voor mij wel zeer indringende reportage over één van mijn oude favoriete metalbands Pantera. Zoals wellicht bekend zijn zij op het toppunt van hun succes met ruzie uit elkaar gegaan en zijn de drummer en de gitarist samen een nieuwe band gestart. Beiden zijn trouwens broers. Tijdens een concert van die band in 2004 sprong er een gestoorde fan het podium op en heeft de gitarist, Dimebag Darrel, op het podium doodgeschoten. Daarna heeft 'ie nog 5 fans doodgeschoten totdat hij door een aanstormende agent zelf is doodgeschoten.

Nu blijkt dit allemaal door een amateur gefilmd te zijn, de hele scene op het podium en de gekte daarna. Dat is verwerkt in deze documentary en vond ik zelf zeer indrukwekkend. Op youtube heb ik deze gevonden, echter wel in 5 deeltjes. Edoch voor de metalliefhebber of andere nieuwsgierigen zeker de moeite waard..! :cool:

MTV's Behind the Music: Pantera (deel 1)
MTV's Behind the Music: Pantera (deel 2)
MTV's Behind the Music: Pantera (deel 3)
MTV's Behind the Music: Pantera (deel 4)
MTV's Behind the Music: Pantera (deel 5)

Coole reportage :) Pantera rocks :rocknana:

Cool gast. Pantera is vet!

Idd, Pantera is vette muziek! Lekker om op te trainen :hedbang:

Tja, metal will live on :rocker: .

YEAH ! PANTERA's ****IN' STRONGER THAN ALL !!!!
:rocker: :rocker: :rocker: :rocker:

heb het gisteren ook gezien, zeer goeie reportage.
echte rock'n' rollers: zuipen, drugs en snoeiharde metal !!! :bierbang:
jammer dat het allemaal zo tragisch moest aflopen.
ik heb ze 2 keer live gezien: 1 keer in het voorprogramma van Judas Priest
tijdens de 'cowboys from hell' tournee en een tweede keer tijdens hun
'far beyond driven'- tour... nooit eerder geziene ambiance :)

hopelijk komen Vinnie en Phil ooit nog es tesamen,
maar ik vrees ervoor...

'k ga direct nog es hun schijfjes gaan draaien
en de buren laten meegenieten :D

C ya !

bah, ik krijg nog altijd kippevel als ik er aan denk. :sad:

Karma beukt al jouw kant op!

Het lullige is dat wanneer Dimabag niet zou zijn vermoord, MTV geen enkele aandacht aan Pantera zou hebben besteed.

• Topic Starter Topic Starter
Vroegâh, met MTV's Headbangers Ball waren ze vaak geziene gasten. Vanessa Warwick hield wel van een feestje.. ;) :p

Een andere gitaarheld van me en ook wel de 'godfather of death metal' genoemd, Chuck Schuldiner is helaas een paar jaar eerder al overleden aan een hersentumor.

De herinneringen blijven echter: Death!!!

Vroegâh, met MTV's Headbangers Ball waren ze vaak geziene gasten. Vanessa Warwick hield wel van een feestje.. ;) :p

Een andere gitaarheld van me en ook wel de 'godfather of death metal' genoemd, Chuck Schuldiner is helaas een paar jaar eerder al overleden aan een hersentumor.

Yep headbangers ball was cool. Maar een docu hadden ze anders echt niet gemaakt.

Pantera, altijd al de max gevonden. Spijtig, maar aan alle mooie liedjes komt een einde :(

Yep headbangers ball was cool. Maar een docu hadden ze anders echt niet gemaakt.

Nope, dat denk ik ook niet... :(
In die documentaire vind ik het ook jammer dat je steeds héle korte fragmentjes van hun nummers hoort en dat mensen die Pantera of Dime's gitaargeluid niet kenden, hier ook niet zo'n goeie indruk over krijgen. Die scene op het podium is wél indrukwekkend. Als je die agent dat schot ziet lossen en zijn gezicht dat dan lijkbleek wegtrekt..:eek:

Heavy shit!

Deze opname van het nummer Domination tijdens Monsters of Rock in Moskou geeft mij overigens de beste indruk van Pantera!

Dat moet haast wel!
Tijdens dat festival zijn er trouwens nog aardig wat klappen uitgedeeld door de russische militie, in die tijd wilde men niet dat de jongelui uit hun bol gingen op deze muziek. Deed je dat toch, kreeg je klappen met die knuppels!

Metallica was er toen ook, volgens mij is het tijdens hun optreden toen ook helemaal mis gegaan.. :p

De laatste keer dat ik Pantera live in Nederland zag, was volgens mij in één of andere basketbalzaal in Den Bosch ofzo en vond het al zo opvallend dat Phil zóveel zoop op het podium. Nu weet ik dus dat dat puur was om de pijn in z'n rug te verdoven..

Wel raar dat niemand iets deed toen die Kat aan't vechten was met die ex-militair... als ze daar nu met 2-3 waren opgevlogen... maar nee... de pussies... pantera pussies :p rel rel

Dat moet haast wel!
Tijdens dat festival zijn er trouwens nog aardig wat klappen uitgedeeld door de russische militie, in die tijd wilde men niet dat de jongelui uit hun bol gingen op deze muziek. Deed je dat toch, kreeg je klappen met die knuppels!

Metallica was er toen ook, volgens mij is het tijdens hun optreden toen ook helemaal mis gegaan.. :p

De laatste keer dat ik Pantera live in Nederland zag, was volgens mij in één of andere basketbalzaal in Den Bosch ofzo en vond het al zo opvallend dat Phil zóveel zoop op het podium. Nu weet ik dus dat dat puur was om de pijn in z'n rug te verdoven..

vergeet AC/DC niet he, die speelden er ook :D

Jammergenoeg heb ik Pantera nooit live gezien...

**** YEAH VANESSA WARWICK:heart: :heart: :heart:

Terug
Naar boven