Fitness Seller

Ben jij voor of tegen het fuseren van provincies?

Peiling Peiling Voor of tegen?

• Totaal stemmers
    22

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Ben jij bijvoorbeeld een trotse Fries die niks wilt weten van een superprovincie samen met Groningen en Drenthe? Of maakt je dat geen moer uit? Het kabinet wilt namelijk een provinciale herindeling met een aantal superprovincies. Dat schijnt goedkoper te zijn dan zoals het nu is.

Ben jij bijvoorbeeld een trotse Fries die niks wilt weten van een superprovincie samen met Groningen en Drenthe? Of maakt je dat geen moer uit? Het kabinet wilt namelijk een provinciale herindeling met een aantal superprovincies. Dat schijnt goedkoper te zijn dan zoals het nu is.

Als ze zeggen dat het goedkoper wordt, dan is het vaak het tegenovergestelde en wordt het alleen maar duurder dus nee, niet fuseren. :D

Laatst bewerkt:
Als ik een k*t had, zou ik hem er niet om geven.

Nee, wij Noord-Hollanders hebben een totaal andere cultuur dan de Flevolanders. Dit kan je niet vergelijken, en zal dan ook alleen voor problemen zorgen.

Srs: We hebben teveel bestuurslagen in NL. Als één van die bestuurslagen minder ambtenaren e.d krijgt lijkt het me een goed idee. Ken niet alle argumenten dus het is niet echt een gefundeerde mening.

Ik denk zelf dat we bijna zonder provincies kunnen. Nederland heeft 16miljoen inwoners, net zoveel als een grote mondiale stad. Maar wij hebben een nationaal bestuur, provincies, gemeentes, stadsdeelraden. Veel te veel.

Noord-Brabant is groot zat om apart te besturen. Daarnaast horen veel gemeentelijke beslissingen gewoon te komen van mensen uit die regio ipv een of andere droplul van 160km verderop. Neem bijv vlissingen-eindhoven die onder dezelfde provincie zouden vallen in dit plan

Nederland is zoiezo een dorp maar Amsterdam is een wereldstad :D

We laten de Benelux beter annexeren door Duitsland, het scheelt toch al niet veel met die EU. :thumbd:

Ik woon al in een superprovincie

angela-merkel3.jpg

Serieus who gives a ****, maak er gewoon 2 super provincies van, Holland en "de rest".

Noord-Brabant is groot zat om apart te besturen. Daarnaast horen veel gemeentelijke beslissingen gewoon te komen van mensen uit die regio ipv een of andere droplul van 160km verderop. Neem bijv vlissingen-eindhoven die onder dezelfde provincie zouden vallen in dit plan

Mee eens. Nu zie je in de politiek al dat veel politici praten over dingen waar ze niks van af weten omdat ze er 'te ver' vandaan zijn.

Terug
Naar boven