MuscleMeat

Best Buy Gamesystem september 2012

TechN9ne

Dutch Bodybuilder
Waardering
45
Ben op zoek naar een gaming PC, want die van mij is al 5 jaar oud. Wil het liefst deze maand kopen vanwege de BTW verhoging per 1 oktober:o

Een vriend van me raadde deze PC aan:
http://tweakers.net/reviews/2719/5/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-september-2012-high-end-gamesysteem.html

Echter het komt behoorlijk prijzig uit. Had zelf al bedacht dat 1 videokaart genoeg zou zijn dus dat scheelt weer 280 euro. Zijn er misschien nog enkele opties waardoor de prijs nog lager kan worden, mits de kwaliteit ongeveer gelijk blijft? Bijv. waarvoor dient de behuizing? Ik kan volgens mij prima die wat ik nu heb gebruiken toch?

Laatst bewerkt:
als je iets van computers kent, kan je perfect je eigen case gebruiken ja
ook een ssd is niet echt nodig als je wil besparen, en je kan de harde schijf verminderen naar 1tb
qua grafische kaart kan je er maar 1 kopen of zoeken naar een alternatieve kaart
ook je voeding kan goedkoper als je even zoekt

kwaliteit blijft niet hetzelfde als je 1 gfx kaart neemt.. waarom die paar honderd euro besparen als je 1500 uitgeeft? ga dan meteen voor een budgetsysteem waar je niet op kan gamen..

je kan zoveel gebruiken van je oude computer.
denk aan je case, voeding, HDD's, CD/DVD/Blu-ray-drives.
eventueel je moederbord? maar ik zag 5 jaar oud dus dan zou ik wel het mboard mee upgraden.

ik weet niet hoe zwaar je wilt gamen maar als je een stijve plasser krijgt van een leuke benchmark-uitslag kan je eventueel denken aan SLI/CrossfireX.
zelf vind ik dit totaal onnodig en zijn er redelijk geprijsde enkele videokaarten die ook de games van nu easy draaien.

kijk een keer op www.azerty.nl. of stel je systeem samen op www.alternate.nl

http://azerty.nl/1-2812-519009/azgamesystem-maximianus-towerm.html bijvoorbeeld

• Topic Starter Topic Starter
als je iets van computers kent, kan je perfect je eigen case gebruiken ja
ook een ssd is niet echt nodig als je wil besparen, en je kan de harde schijf verminderen naar 1tb
qua grafische kaart kan je er maar 1 kopen of zoeken naar een alternatieve kaart
ook je voeding kan goedkoper als je even zoekt

je kan zoveel gebruiken van je oude computer.
denk aan je case, voeding, HDD's, CD/DVD/Blu-ray-drives.
eventueel je moederbord? maar ik zag 5 jaar oud dus dan zou ik wel het mboard mee upgraden.

ik weet niet hoe zwaar je wilt gamen maar als je een stijve plasser krijgt van een leuke benchmark-uitslag kan je eventueel denken aan SLI/CrossfireX.
zelf vind ik dit totaal onnodig en zijn er redelijk geprijsde enkele videokaarten die ook de games van nu easy draaien.

kijk een keer op www.azerty.nl. of stel je systeem samen op www.alternate.nl

http://azerty.nl/1-2812-519009/azgamesystem-maximianus-towerm.html bijvoorbeeld

thx guys, kom nu met een paar aanpassingen op 1000 euro terecht. Scheelt toch zo'n 500 euro.
Karma of course

nog iets, ben je van plan om hem puur voor het gamen te gebruiken?

Ik las laatst een stuk over dat de games van tegenwoordig nu/en nog een lange tijd op 4 cores draaien van je processor.
nu wil je natuurlijk op alles een beetje een goede prijs krijgen, en zou je dus een i7 processor met een lagere kloksnelheid willen hebben, vanwege de prijs en een i7 is toch wel snel. je hebt toch 8 cores right?

helaas gebruikt de game maar 4 cores en heb je dus 4 cores met een lagere kloksnelheid in gebruik, denk dus mss na over een dikke i5!

Terug
Naar boven