AndroidHealthClinic

Beste gitarist(e) die ik ooit heb gezien. By very, very ****ing far...

builderB

Colossal Veteran
10.000 berichten 10 media-items
Waardering
99
Beste gitarist(e) die ik ooit heb gezien. By very, very fucking far...

hold on to yer jaws boys 'n girls!

Wie weet hoe deze dame heet... plz...

:cool:

goed bezig !

sorry weet geen naam :)

doet me denken aan dit:

gewoon qua skills 8)

Ja, het melodietje doet me we echt wel iets :cool:

• Topic Starter Topic Starter
zegt de naam Paganini jullie iets? :D

Maar goed, 'my guitar gently weeps' ligt heel wat dichter bij de gemiddelde westerse muziekbeleving dan wat de dame hierboven speelt.

Ik wil helemaal niets afdoen aan het spel van de beste man hoor (zeker niet!), maar ik durf toch me enige zekerheid te beweren dat het wel even een andere klasse is wat mevr ons laat zien....

Zou me ook niet verbazen als de gently weeping guitar dude hier met z'n oren bij zou staan te klapperen.

@2.27m voor het eind laat ze een leuk inkijkje zien in haar capaciteiten (evenals met de flageoletten @6:20m)

Wie weet hoe deze dame heet... plz...

Geen idee hoe ze heet. Ze speelt technisch meer dan uitstekend, maar zoooo saai... in de sfeer van de klassieke etudes van Fernando Sor, Emilio Pujol en zo. Daar valt ook weinig mee te doen, muzikaal gezien, vind ik. Ik val er altijd bij in slaap. Van de weeromstuit trek ik dan Charles Mingus en John Coltrane uit de oude doos om eens lekker van de chaos te genieten.

Laatst bewerkt:
mensen die op een Spaanse gitaar kunnen spelen met de fingerpicking-techniek, daar doe ik sowieso mijn hoedje voor af...
het is niet altijd meteen mijn genre maar vind het zeker niet saai.
ok, klassiek gitaar klinkt altijd een beetje boring, maar alles hangt ook af in welk soort schaal je aan het soleren bent.
vroeger zou het mij geen zak kunnen boeien hebben maar nu ik zelf een beetje speel kan ik hier wel de moeilijkheidsgraad van inschatten.
hier zijn massa's tijd ingekropen om dit onder de knie te hebben and that girl can play :)

Li jie jongens.... de dame op bovenstaande filmpje heet Li jie

zoek ff op Su meng, das ook zo iemand, maar die vind ik beter.

Beide dames hebben op youtube idd een filmpje van hun terwijl ze 24ste caprice van Nicolo Paganinni spelen*I'll spare you the nerd-details about him*

en als je die geweldig vind, check dit dan;
YouTube - Eliot Fisk
deze veegt de vloer imo met de dames.
Waarom? Omdat dit heerschap voor 1 stukje zn gitaar ff gaat verstemmen, bliksemsnel echter. Verder speelt ie t staccatostuk(2.28) bliksemsnel en bewijst ie met t harmonicstuk(2.43) dat hij de gitaar op en top beheerst! 1 vn mijn idolen!

speelt sommige stukken zelfs sneller dan de meester in zn tijd(1750+/-) zelf!
naam staat erbij dan moeten jullie niet meer zoeken.:)

als jullie vn dit houden, typ dan "cavaltina" in in youtube, en enjoy.

now gimme the karma!

ok, klassiek gitaar klinkt altijd een beetje boring,

Het probleem met gitaar is dat het dynamisch bereik gewoon heel klein is. Zowel het volume als de klankkleur kun je relatief weinig varieren, vergeleken met andere instrumenten. Dat doet niets af aan de prestatie, maar het is gewoon veel lastiger over het voetlicht te brengen.

• Topic Starter Topic Starter
Li jie jongens.... de dame op bovenstaande filmpje heet Li jie

zoek ff op Su meng, das ook zo iemand, maar die vind ik beter.

Beide dames hebben op youtube idd een filmpje van hun terwijl ze 24ste caprice van Nicolo Paganinni spelen*I'll spare you the nerd-details about him*

en als je die geweldig vind, check dit dan;
YouTube - Eliot Fisk
deze veegt de vloer imo met de dames.
Waarom? Omdat dit heerschap voor 1 stukje zn gitaar ff gaat verstemmen, bliksemsnel echter. Verder speelt ie t staccatostuk(2.28) bliksemsnel en bewijst ie met t harmonicstuk(2.43) dat hij de gitaar op en top beheerst! 1 vn mijn idolen!

speelt sommige stukken zelfs sneller dan de meester in zn tijd(1750+/-) zelf!
naam staat erbij dan moeten jullie niet meer zoeken.:)

als jullie vn dit houden, typ dan "cavaltina" in in youtube, en enjoy.

now gimme the karma!

Karma is yours!

Thanks a bunch! Ga eens op zoek naar wat van haar werk. Vind het echt heerlijk. (ben gelijk caprice 16 gaan leren op de gitaar. Op 1/10e v/d snelheid dan :roflol:)

Elliot Fisk is ook een lijpe waus idd. Heel wazig hoe ie z'n gitaar verstemt onder het spelen. Monsterlijk snel.
Maar persoonlijk vond ik deze vrouw getuigen van zo'n intense controle en virtuositeit. A woman and her guitar, making love. :D Maar dan met die bijna ijzig rustige bewegingen. Zo praktisch feilloos.
Deze kan zo het geile hanenhok in...
Elliot Fisk niet. Aangezien ze beiden bijna onmogelijk goed spelen wint mevrouw het op schoonheidspunten. :D

Plz don't spare nerd details on Paganini btw :o
Wat ik er van weet schijnen de vrouwen op de voorste rijen flauw te vallen bij zijn verschijning destijds (zwarte cape inc). :D

edit: pfiew die su meng speelt ook verdomd lekker zeg.

wat ik weet vn paganini;
leefde niet lang, van 1780 tot 1840*gespiekt*. Zn pa leerde m eerst wat gitaar dacht ik, daarna viool, hij was iemand die op tournee ging op latere leeftijd, die mocht voorspelen voor 1 of ander hof, had es eens iets met n dame, dacht dat ie n zoontje had ook.
Maar als kind werd hij door zn pa gedwongen(geen eten, stokslagen, opgesloten worden in n kamer met alleen zn viool) om te oefenen. Dit verklaarde ook zn grote virtuositeit, niet alleen probeerde hij alle mogelijke toonladders en composities verticaal, maar ook horizontaal(op 1 snaar) te spelen. Door het "betere" deel vd bevolking was hij echter nie graag gezien, omdat hij nr de h**ren ging, gokte, en n gat in zn hand had(nee niet letterlijk) verder zag hij er ook pretty duivels(onverzorgd, het was een "zwerver")vandaar dat mensen hem ook verdachten van zijn ziel aan de duivel verkocht te hebben omdat hij zo goed kon spelen.

Vandaag de dag zijn zn stukken(met name 24e=tfilmpje en 5e caprice=youtube ernaar) felbegeerde stukken om te spelen op allerlei instrumenten.

Het is CAVATINA. voorproefje van THE SHADOWS ...:nut:

@builderB: weet niet hoe de dame in kwestie heet, maar haar spel is echt super zeg! Mooie dynamiek en super techniek.

Het stuk wat ze speelt is overigens niet echt mijn muzieksmaak. Ik ga liever voor de "easy listening" stukken. Zelf luister ik graag naar dit soort dingen:

Terug
Naar boven