Fitness Seller

Bestel niet bij Redcoon/GLS!

lobstar

Competitive Bodybuilder
Waardering
79
Kan nog niet teveel details uit de doeken doen, omdat de afhandeling nog lopende is, maar alvast de waarschuwing.

Redcoon krijgt goede recensies op vergelijkingssites, maar wellicht moeten deze hun beoordeling eens aanpassen. Als ik met dezelfde zorg mijn produkt had gekozen als internetshop, had ik dit probleem mss niet.
Want als je wat verder zoekt op internet, kun je vinden dat je bezorgdienst GLS vaker voor problemen heeft gezorgt.

Redcoon klantenservice is ook bagger. Afspraken maken die ze niet nakomen.
Ook vreemd dat je bij een chatsessie, een overzicht krijgt toegestuurd van het "gesprek", maar niet op het moment dat er toezegingen zijn gedaan door Redcoon.
GLS-bezorgers bedonderen de zaak.

Internet keurmerken Thuiswinkel waarborg, Qshops keurmerk zegt allemaal weinig.

Begrijp best dat er iets mis kan gaan, maar ga daar als bedrijf dan ten minste adequaat mee om.

Dus om gezeur te besparen, kies een andere webshop!

Maar wat is nu exact het probleem? Misschien wel zo handig om dat ook uit te leggen voordat je een onderneming eventjes online zwart maakt..

Ik heb meerdere keren besteld bij Redcoon, nooit problemen gehad. Misschien heb je gewoon pech.

Heb ook al negatieve reacties gelezen over Redcoon :rolleyes: Als ik een dure LCD koop, neem ik liever geen risico (zou dan eerder voor BOBshop kiezen bv. :p)

Ik heb 2 maanden geleden daar een laptop gekocht. Binnen een paar dagen in huis en niets te klagen. Heb wel gelezen dat aftersales niet goed is daar.

• Topic Starter Topic Starter
Maar wat is nu exact het probleem? Misschien wel zo handig om dat ook uit te leggen voordat je een onderneming eventjes online zwart maakt..

Klaas, ouwe barmhartige samaritaan. Ik wil gewoon even mijn frustratie hierover kwijt. De verantwoording voor het effect hiervan moet je mij niet in de schoenen schuiven.

Tuurlijk gaan er dingen mis. Dit is overal het geval. Maar het gaat erom, hoe je er als commercieel bedrijf mee omgaat.

Nou blijkt dat de aftersales al langer niet op orde is. En dat redcoon hier zelf ook van op de hoogte is, en dus tijd voldoende heeft gehad hier iets aan te kunnen doen. Aangezien dit blijkbaar is uitgebleven, kun je verwachten dat mensen hun beklach op het internet doen.

Als je dan ook verteld wat er mis is gegaan, dan kunnen mensen je misschien nog helpen. Want nu weten we eigenlijk nog niks, behalve dat je Redcoon afraad.

Ik had er laatst ook wat besteld, stond wachttijd van 2 dagen bij het product. Na een weekje wachten en niks in huis keek ik op de site en zag ik dat de wachttijd was aangepast naar 1 week. Dus dan zou ik nog een week moeten wachten. Heb ze een e-mail gestuurd en daarin gezegd dat ik mijn bestelling wilde annuleren maar ze stuurde het product alsnog op. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Kleine update:

Ik had een laptop+tas besteld bij redcoon. Op hun site staat dat bij levering niet bij de buren wordt geleverd, maar dat je het dan zelf op kunt halen.
Kijk, veilige shit, dacht ik.
Tijdens bestellen zag ik de optie "ander afleveradres", ik dacht handig, stuur ik naar me werk, dan roepen ze me wel even als ik moet tekenen.

Nu is de bestelling niet geleverd. De bezorger die dit had moeten doen, heeft maar 1 doos geleverd. Dit was van een hele andere leverancier. Deze moest ook getekend worden. Een collega heeft 1 pakket aangenomen, en hier voor getekend. Echter bij nadere inspectie van deze pakbon, zie je dat het om 2 colli gaat.
Op de pakbon staat verder geen herkenbare specifikatie of geadresseerde.

Ik bellen met redcoon, en hebben een onderzoek ingesteld. De bezorgen zegt dat hij 2 pakketten heeft geleverd, technisch gesproken is er getekend, dus ik krijg niets.

Ik heb de bezorger 2 maal gesproken, 1e x was deze zeer zenuwachtig en had een onconcreet onsamenhangend verhaal. Tijdens dit gesprek gingen bij mij al de alarmbellen rinkelen. Het 2e gesprek , was samen met mijn collega. De man viel weer door de mand.

Redcoon heeft eerst toegegeven dat zij niet gelijk contact hebben opgenomen met de bezorgdienst. Ze hadden beloofd de handtekening naar mij te mailen. Dit gebeurde niet. Daarna zou ik mijn geld terug krijgen. En nu krabbelen ze terug.

Heb ze nu een termijn gesteld. Indien er niet uit voortkomt, volgen er juridische stappen. Ook heb ik een klacht ingedient bij het thuiswinkel keurmerk en Q shops keurmerk.

De bezorgdienst die redcoon gebruik, heeft dus een zeer fraudegevoellige procedure. En ondanks eerder problemen, krijg je geen medewerking maar tegenwerking van redcoon.

BESTEL DUS NIET BIJ REDCOON!

Die bezorger heeft je genakt, kzou em aanpakken.

Toen ik iets besteld had bij hun kreeg ik het gewoon thuis. Maar ik had dan ook het factuur adres hetzelfde als het afleveradres, anders is het natuurlijk ook wel lastig voor de TNT.

---------- Toegevoegd om 01:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:28 ----------

Ohja, ik had een blender besteld.

Heb ook een tv gekocht daar. Gelukkig geen problemen gehad maar ik heb inderdaad ook van een collega van me gehoord dat er veel dingen mis gaan daar en zo kreeg hij een gerepareerde tweedehands tv thuisgestuurd terwijl hij een nieuwe had besteld.

Bezorgers bij mij waren ook verschrikkelijk lomp. Wilden het handeltje (50 kilo totaal) beneden laten staan (woon 3 hoog). Gelukkig staat in het contract dat ze verplicht zijn de boel omhoog te brengen tot 3 hoog en na ze er daar op te wijzen hebben ze dat ook gedaan.

Succes iig.

Ik heb mijn nieuwe televisie (700euro) daar gekocht. Geen problemen. Netjes verzonden, goede levertijd en goede service.

Terug
Naar boven