MuscleMeat

bestelling bb.com

Ano_6146

Advanced Bodybuilder
Elite Member
uitgeschakeld
Waardering
2
Hallo!

Gisteren heb ik een bestelling geplaatst bij bodybuilding.com aangezien die prijzen voor bv. nos ether een stuk lager liggen dan hier in NL. Krijg ik vandaag een e-mail dat mijn gegevens niet matchen met mijn creditcard. Ze vragen nu ter bevestiging een copy van de voor en achterkant van de kaart en/of een copy van een creditcard afschrijving plus een copy van mijn ID. ???

CCV code namen zo ook geen genoegen mee.

Op mijn vraag om de betaling te veranderen naar paypal werd gereageert dat ook daar een copy bevestiging voor nodig is.. :eek:

De enige optie zou western union zijn.. :rolleyes:

Toch was ik niet van plan om al die gevens via fax/email naar ze te sturen, aangezien ik het dan net zo goed op straat kan gooien. Want echt veilig lijkt het me niet.

Iemand hier ervaing met bb.com, is het normaal dat ze die copy's willen hebben? het lijkt wel dat ze mijn geld gvd gewoon niet willen hebben!

Overigens is het bullshit dat de gegevens niet matchen, alles klopt. Heb ook nog nooit eerder zoiets meegemaakt, en ik bestel toch veel online.

XXL, gooi de prijs van nos ether eens omlaag, heb ik al dat gezeur niet! :(

Gebeurt wel vaker, maar als je het niet vertrouwt zou ik niks mailen of faxen. Zelf wel regelmatig gedaan bij bedrijven die verdere verificatie nodig hadden en het heeft nooit problemen opgeleverd.

dit heb ik nog nooit meegemaakt..
ik zou het niet doormailen, te gevaarlijk.
eens proberen met een nieuwe bestelling?

Altijd handig toch, je CC nummer, kopie van je legitimatie...kan je leuke dingen mee doen :)

Bij schimmige bedrijfjes kan het listig zijn maar bij grote bedrijven als BB.com hoef je je nergens zorgen over te maken. Zulke bedrijven gaan hun reputatie niet op het spel zetten door creditcardfraude te plegen.

Ik zeg niet dat BB.com wat doet, maar iedereen is hack gevoelig ;)

• Topic Starter Topic Starter
daarom was ik ook niet van plan dat spul door te sturen, vind het erg vreemd ook.. zowiezo dat ze ook paypal niet willen accepteren. Zal eens kijken hoe ik de order ga cancelen.

Een huis is hackgevoeliger dan de meeste grote bedrijven. Mensen raken alleen hun vertrouwen kwijt omdat er wel eens betalingsgegevens op straat komen te liggen door een menselijke fout. Daartegen over staat dat er paar jaar honderden miljoenen betalingen goed gaan en er bij doorgeven van gevoelige gegevens over het algemeen ook weinig fout gaat.

don't worry bb is gekend bedrijf iemand.

Zojuist een chat sessie gestart met een helpdesk medewerker van bb.com

Ze willen deze informatie omdat ik als nieuwe klant direct een bestelling van boven de $250 plaatste. Daardoor kwam ik op een "zwarte lijst" waarvan ze eerst bevestiging willen hebben d.m.v. copy's. Ook al zou ik nu cancelen en 2 kleine order plaatsen, dan nog krijg ik dezelfde melding. Dit om creditcard fraude te voorkomen.

Ze gaan wel accoord met een copy waarvan de eerste 12 cijfers ontbreken. Dus dat gaan we dan vanmiddag maar even doen.

Zojuist een chat sessie gestart met een helpdesk medewerker van bb.com

Ze willen deze informatie omdat ik als nieuwe klant direct een bestelling van boven de $250 plaatste. Daardoor kwam ik op een "zwarte lijst" waarvan ze eerst bevestiging willen hebben d.m.v. copy's. Ook al zou ik nu cancelen en 2 kleine order plaatsen, dan nog krijg ik dezelfde melding. Dit om creditcard fraude te voorkomen.

Ze gaan wel accoord met een copy waarvan de eerste 12 cijfers ontbreken. Dus dat gaan we dan vanmiddag maar even doen.

ik heb in januari ook een grote bestelling gedaan bij BB.com ($350) en moesten toen ook me gegevens hebben maar ik heb toen alles via paypal gedaan omdat ik dat veiliger vond ivm verzekering
ze hadden het pakket al na 3 dagen verstuurd en was toen in duitsland en daarna door naar NL en daar heeft het echt een tijd bij de douane gelegen had het pakket pas na 29 werkdagen binnen en moest toen nog invoersrechten en btw betalen dus toen kwam er nog eens €54 bij maar was toen alsnog goedkoper uit :D:D:D

29 dagen.. :eek:

Werken ook lekker snel daar bij de douane dan! 54 euro op 350 dollar wil ik best riskeren, maar hoop toch wel dat het wat rapper geleverd gaat worden.

Heeft het ook nog invloed welke verzend methode je neemt? heb nu de express genomen omdat ze aangaven dat die het snelste zou zijn, maar als die andere methode een andere route aflegt met een kleinere kans dat hij via duitsland langs de douane komt?

daarom was ik ook niet van plan dat spul door te sturen, vind het erg vreemd ook.. zowiezo dat ze ook paypal niet willen accepteren. Zal eens kijken hoe ik de order ga cancelen.

goed zo, inderdaad nooit doen dit soort dingen, dan maar een tientje meer betalen ergens anders ipv dat er 1500 euro van je wordt gejat

Wil even laten weten dat vandaag alles prima en toch snel geleverd is!

nos-ether.jpg

:D:D:D

Nee, ik ben niet zo hebberig.. heb gewoon veel trainings maatjes ;)

Krijg potverdomme wel zin om die Nos Ether eens te proberen...zal 't dan echt wat doen??

Weet 't niet, ga hem vanavond proberen :) kan alleen gvd de maatschep (scoop) niet vinden ??? :(

De pot is inmiddels op, precies 1 maand na ontvangst krijg ik gisteren een brief van de douane, of ik even 50 euro wil overmaken, belasting over de voedingssuplementen.. :rolleyes:

Ook lekker op tijd, hebben ze het daar zo druk.. of is dit normaal? pakketje was overigens niet opgemaakt door de douane.

De pot is inmiddels op, precies 1 maand na ontvangst krijg ik gisteren een brief van de douane, of ik even 50 euro wil overmaken, belasting over de voedingssuplementen.. :rolleyes:

Ook lekker op tijd, hebben ze het daar zo druk.. of is dit normaal? pakketje was overigens niet opgemaakt door de douane.

Heb je nu nog veel uitgespaard?

en wat vond je van nos ether dan???

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven