MuscleMeat

Bf Meter

fiezefur

Huge Freak
Waardering
1.884
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
7%
Ik vroeg me af wat ik beter kan nemen om mijn BF te meten. Bij een gym waar ik vroeger trainde gebruikte men namelijk altijd een soort van tang, en bij de gym waar ik nu train gebruikt men een apparaatje dat een stroomschokje door je lichaam stuurt en doormiddel daarvan je bf meet.
Iemand enig idee wat handiger/nauwkeuriger is?

Tang is altijd beter, dat apparaatje is waardeloos.

ja tang, en dan een 4 of 7 punts meting laten uitvoeren

Tang, al is de meting even betrouwbaar als degene die hem uitvoert. Maar op gyms waar ze het vaak gebruiken zal het vast wel betrouwbaar zijn ;)

Dat apparaat wat electronisch meet is redelijk nauwkeurig, als je de juiste gegevens van jezelf invult en op een vast moment meet, dus altijd voor de training.
Als je nat bent van het zweet dan krijg je totaal andere waardes en klopt de meting niet.

Zo'n 4- of 7- punts meting ben ik niet bekend mee.

zo'n tang is altijd beter, net iets nauwkeuriger.

ik hoor allerlei wilde verhalen over van die apparaten, dat ze soms 10% ernaast zitten en dat soort dingen, maar eerlijk gezegd, ik meet nu elke week mijn vet % met zowel een huidplooimeter als zo'n apparaat, en het heeft nooit meer dan 0.5% van elkaar af gelegen hoor :)

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt voor deze antwoorden mensen!

zo'n tang is altijd beter, net iets nauwkeuriger.

ik hoor allerlei wilde verhalen over van die apparaten, dat ze soms 10% ernaast zitten en dat soort dingen, maar eerlijk gezegd, ik meet nu elke week mijn vet % met zowel een huidplooimeter als zo'n apparaat, en het heeft nooit meer dan 0.5% van elkaar af gelegen hoor :)

Het ligt er bij zon huidplooimeter toch ook aan hoe iemand meet.
Heb gehoord dat het heel nauwkeurig kan zijn, maar bij verkeerd gebruik totaal niet.

Het ligt er bij zon huidplooimeter toch ook aan hoe iemand meet.
Heb gehoord dat het heel nauwkeurig kan zijn, maar bij verkeerd gebruik totaal niet.

Dat klopt. Iemand die niet nauwkeurig genoeg meet en niet consequent het protocol voor het meten met een tang uitvoert kan geen betrouwbare meetresultaten bereiken.

Zelf heb ik het meten met een weegschaal, dus biologische impedantie, en het laten meten met een tang (door een ervaren persoon!) met elkaar vergeleken. De meting met een tang lag steeds 1 á 2 procent lager dan de meting met een weegschaal.

Pin je vooral niet vast op getallen. Door steeds op dezelfde wijze te meten kun je het proces volgen. Vergelijk niet de waarden die je verkrijgt met verschillende meetmethoden, dit geeft een verkeerd beeld.

Weegschalen in het duurdere segment hebben meestal een goede kwaliteit en zijn zeker te gebruiken voor vetmetingen.

met elektronische meter kwam ik laatst uit op 18% dus zie je wel weer dat er geen ruk van klopt !!!!!!!!!!!!!!!

huidplooimeter is nauwkeuriger, maar ligt eraan hoe iemand meet, verschilt per persoon.

Ik meet klanten altijd met huidplooimeter.

Terug
Naar boven