MuscleMeat

Bijbel: atheïsten zijn 'fools'

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Een leuk filmpje over atheïsme waar o.a. deze uitspraak uit de bijbel ontkracht wordt. Toont ook enkele bekende atheïsten die een grote invloed hebben gehad op onze manier van leven. Opvallend gegeven: er zijn aanzienlijk meer echtscheidingen onder christenen dan onder atheïsten. Helemaal triest is die uitspraak van Bush senior trouwens.

YouTube - Atheist

sterk punt:
---populatie USA / gevangenis
christenen: 75% / 75%
---atheist: 10% / 0.2%

wel een beetje oud onderzoek, ......1997!
hebben ze niks van recentere data?
;)

nog leuker om te vermelden:

Bush senoir zegt dat Atheisten geen burgers zijn............grofweg gezegd dus Amerikaanse MENSEN!!

let op de 1e regel in psalm 14: NL vertaling

"Een dwaas zegt bij zichzelf: Er bestaat helemaal geen God. De MENSEN begaan de ergste misdaden."

vertaling Bush senior dus al zei: Christenen begaan de ergste misdaden!!

ik ben benieuwd wat er nog meer in USA gebeurd, aangezien het geloofspercentage gemiddeld geomen kan worden vergeleken met een onderontwikkeld land!!
:eek::eek::eek:

Laatst bewerkt:
mooi filmpje, maar die acteurs en actrices moesten er echt niet in met hun plat vermaak.
we vergeten nog Kant, Spinoza, Nietzsche, Einstein, ...
ik kan eigenlijk geen enkele grote mind indenken die wel praktiserend gelovig was :D

I pity the fool.

sterk punt:
---populatie USA / gevangenis
christenen: 75% / 75%
---atheist: 10% / 0.2%

wel een beetje oud onderzoek, ......1997!
hebben ze niks van recentere data?
;)

Is wel ietwat uit zijn verband gerukt. In Amerika ben je een christen als je ouders dat zijn. Het is te vergelijken met de joodse cultuur. Waar je moeder jood moet zijn, en dan ben jij het automatisch ook. Dus in Amerika zijn er genoeg Christenen die jonko's flappen van bijbelpapier.;)

Leuk filmpje.

Maar bij het noemen van Edison als uitvinder van de gloeilamp enzo krijg ik toch altijd medelijden met Nicolas Tesla, een van de meest geniale personen die ooit heeft geleefd denk ik.

Is wel ietwat uit zijn verband gerukt. In Amerika ben je een christen als je ouders dat zijn. Het is te vergelijken met de joodse cultuur. Waar je moeder jood moet zijn, en dan ben jij het automatisch ook. Dus in Amerika zijn er genoeg Christenen die jonko's flappen van bijbelpapier.;)

geweldige uitspraak!!
:roflol:

Leuke filmpjes, mooie feiten. Ik ben zelf (een beetje) christelijk opgegroeid maar heb helemaal niets met geloof. Houd me er ook totaal niet mee bezig, maar ik vind het meer negatieve dan positieve kanten hebben iig. (voor mijn gevoel)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven