Fitness Seller

bios updaten???

Ciko

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
omdat ik grote problemen hebt met mijn pc die ik niet kan oplosse wil ik een laatste poging wagen om me bios te updaten want dies van 2001 nog

kan iemand mij stap voor stap vertelle wat ik moet doen om mijn bios te updaten

dank u

uitleg in het nederlands

Planet - Hoe update ik het BIOS?

kort samengevat:
-achterhaal het type bios (meest voorkomende zijn Phoenix, AMI,AWARD)
-ga naar BIOS website
-zoekt nieuwste BIOS versie
-download naar CD/USB-stick/Floppy???
-pc opstarten vanaf bovenvernoemde

• Topic Starter Topic Starter
oke ff proberen thx

Niet aan te raden, gaat waarschijnlijk ook niet helpen :p

Nog niet opgelost?

Post je systeemspecs eens.

bios updaten moet wel correct gebeuren ...anders kan je straks helemaal niks meer.
dus RTFM carefully !

als het dezelfde problemen zijn als in de vorige topic van jou dan gaat een bios update niet helpen, check de hardware en probeer die te vervangen.

Is format geen oplossing?

Ik denk echt dat het je harde schijf is, heb je dit tooltje al gedownload?
-->http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/maxtor_desktop/

Je kunt ook proberen een andere voeding erin te hangen, dit geldt ook voor de geluidskaart, vga, en geheugen. Puur om uit te sluiten dat daar de fout zit.

Je systeempje is wel aardig verouderd trouwens, misschien eens kijken naar iets nieuws?

Ik denk echt dat het je harde schijf is, heb je dit tooltje al gedownload?
-->http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/maxtor_desktop/

Je kunt ook proberen een andere voeding erin te hangen, dit geldt ook voor de geluidskaart, vga, en geheugen. Puur om uit te sluiten dat daar de fout zit.

Je systeempje is wel aardig verouderd trouwens, misschien eens kijken naar iets nieuws?

ik probeer ffdie link die je gaf kijke of dat werkt
geheugen zit niet aan die heb ik vernieuwd en nog loopt die vast mischien dat ik van de weekend een nieuwe voeding erin pleu

en nieuwe systeem heb ik niet nodig deze draait alseen trein a lleen die k*t probleem heb ik

maxblast is het tog op dat link???

maar maxblast is tog voor verdelen van je schijf en formatteren etc???

Powermax diagnostic tool moet je hebben. Aangezien Maxtor is overgenomen door Seagate, zal je via die link vanzelf bij seatools uitkomen.

SeaTools for Windows has replaced SeaTools Online and PowerMax. SeaTools for Windows is a comprehensive, easy-to-use diagnostic tool that helps you quickly determine the condition of the disc drive in your external hard drive, desktop or notebook computer. It includes several tests that will examine the physical media on your Seagate or Maxtor disc drive and any other non-Seagate disc drive.

oke getest maar niks gevonden wat nu

Vreemd, windows vond toch wel een hoop fouten op je HDD?

Zie dat je een andere HDD erin kunt hangen. Wel in veilige modus opstarten om driverproblemen te voorkomen. Dit geldt ook voor je VGA en geluidskaart en evt. je moederbord.
Check trouwens ook eens de temperatuur van je systeem.

Vreemd, windows vond toch wel een hoop fouten op je HDD?

Zie dat je een andere HDD erin kunt hangen. Wel in veilige modus opstarten om driverproblemen te voorkomen. Dit geldt ook voor je VGA en geluidskaart en evt. je moederbord.
Check trouwens ook eens de temperatuur van je systeem.

ja hij vond fouten maar blijkbaar niet op me harddisk

ik heb ook in veilige modus opgestart en nog loopt die vast
mijn temp is oke denk ik cpu temp is 34 graden nu

Probeer er een andere HD in te hangen en op te starten als Master. De HD die vastloopt instellen op Slave dan

Terug
Naar boven