XXL Nutrition

Bioshock Infinite

HMT

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Zijn er meer mensen die deze al (uit)gespeeld hebben?

Hoewel alles in de game weliswaar suggestief en open voor interpretatie blijft, vond ik het uiteindelijk toch niet zo'n heel sterk verhaal...

Alle vermoedens die ik in het eerste uur spelen had werden aan het einde bevestigd. Hoewel ik de omvang en de oorsprong van de gebeurtenissen aanvankelijk niet kon voorzien en verklaren, bleek alles achteraf vrij voorspelbaar en misschien zelfs logisch!?

Daarnaast vond ik dat de actie veel te nadrukkelijk aanwezig was en een behoorlijke significante rol speelde in de game, wat ik persoonlijk niet alleen jammer vond maar zelfs af vond doen aan de gehele beleving.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die op een gelijksoortige manier, of juist een compleet tegenovergestelde manier, tegen deze game aankijken?

Raad je het aan of af? Sta op het punt hem te downloaden en ik heb nooit wat met de vorige Bioshocks gehad. Sterker nog, de sfeer daar vond ik eentonig.

Ik raadt het iig aan, ben op 2/3. Maar mij bevielen de vorige(vooral 2) ook.

Vond de vorige 2 delen echt gruwelijk en ook het verhsal lekker mind****end hoop dat dit deel ook aan me verwachtingen voldoet :)

Bedankt voor je kritische oordeel over een van de beste games ooit gemaakt.

• Topic Starter Topic Starter
@Peanut

Ik zou hem sowieso spelen en zelf alsnog je oordeel vellen... De setting is uniek en gameplay technisch is hij sterker dan menig andere game die nu op de markt is.

De locaties zijn gelaagd en derhalve vrij divers... Het mooie is, in tegenstelling tot de eerdere Bioshock titels, dat je de wereld nog in al zijn glorie kunt verkennen, waar je in Rapture altijd pas begon met spelen nadat de pl**ris uit was gebroken!

Verder wou ik nog wel even aankaarten dat de game je psychologisch inderdaad behoorlijk prikkelt en je constant aanspoort tot relativeren of verklaren van hetgeen je ziet, helaas heb je hier door de actie die op de loer ligt misschien niet altijd even veel tijd voor...

@Tractortje

Intrigeerde Infinite je meer dan het origineel?

Bioshock infinite is een game die heel zwaar op de verhaallijn leunt en veel minder zwaar op de actie, i.t.t. de andere twee delen.

Je moet écht goed opletten tijdens de scenes in game om het uiteindelijk te snappen, maar dan heb je ook wat.
Het actiegedeelte is ook erg goed uitgewerkt.

Ik heb hem uit op hard en ben nu op 1922 (Nog moeilijkere moeilijkheidsgraad die je erna unlocked) aan het spelen.

Ik zou 't spel een dikke 9/10 geven, ook grafisch gezien!

Reporting in

Peanut, would you kindly download and play this game?

Ik zet de rest maar even in een spoiler, aangezien ik op de game zelf in ga...

Minder nadruk op de actie?

Ik kan mij in het origineel niet heugen dat er complete legers op mijn dak werden gegooid om mij tegen te houden? Je had het of aan de stok met een Big Daddy, of met een klein groepje 'bewoners'?

Infinite daarentegen moet je het zowel opnemen tegen de autoriteiten van Columbia alsook de Vox Populi!

Uiteindelijk is de hele game een metafoor en een afspiegeling van het eerste deel, dat besef je misschien niet meteen maar hoe meer je er over nadenkt en hoe meer je zoekt naar mogelijke verbanden, hoe meer je dat beseft

Ik zet de rest maar even in een spoiler, aangezien ik op de game zelf in ga...

Minder nadruk op de actie?

Ik kan mij in het origineel niet heugen dat er complete legers op mijn dak werden gegooid om mij tegen te houden? Je had het of aan de stok met een Big Daddy, of met een klein groepje 'bewoners'?

Infinite daarentegen moet je het zowel opnemen tegen de autoriteiten van Columbia alsook de Vox Populi!

Uiteindelijk is de hele game een metafoor en een afspiegeling van het eerste deel, dat besef je misschien niet meteen maar hoe meer je er over nadenkt en hoe meer je zoekt naar mogelijke verbanden, hoe meer je dat beseft

Als je gevechten tegen kwam, waren ze van grotere schaal dan in de afgelopen twee games, klopt.
Maar je zat veel vaker in cutscenes, grotere intro, en dat je tussen gevechten in veel meer aan het rondlopen was en hele verhaalstukken aan het absorberen was.

De actie zelf was veel minder frequent maar met meer volume. In bioshock 1 en 2 zat je continue in gevechten, elk deurtje dat je open deed. Ook kwam de verhaallijn daar veel minder prominent naar voren.

Als je gevechten tegen kwam, waren ze van grotere schaal dan in de afgelopen twee games, klopt.
Maar je zat veel vaker in cutscenes, grotere intro, en dat je tussen gevechten in veel meer aan het rondlopen was en hele verhaalstukken aan het absorberen was.

De actie zelf was veel minder frequent maar met meer volume. In bioshock 1 en 2 zat je continue in gevechten, elk deurtje dat je open deed. Ook kwam de verhaallijn daar veel minder prominent naar voren.

Misschien wordt het voor mij tijd om het origineel weer eens door te lopen, ik herinner het mij namelijk niet zoals jij het beschreef ;)

Ik heb de game zonder nadenken gekocht want de eerste 2 bioshocks waren intens goed. Tot nu toe een uurtje of 2 in zitten en qua gameplay, graphics en verhaal niet echt iets te klagen, geniet er tot nu erg veel van maar genoot meer van het vorige deel. Ben er sowieso nog niet klaar mee maar ik vind het verhaal tot nu toe wat vaag soms (met die tears) en ik mis een beetje de details mbt wapencustomization en wat te gebruiken tegen welke tegenstander. Dat was vrij duidelijk in de vorige series.

Verder vond ik het sfeertje in Rapture persoonlijk wat mooier en werd ik echt zenuwachtig als zo'n little sister er aan kwam. Ik merk ook dat ik eigenlijk maar een paar wapens gebruik (handcannon, carbine, shotgun en af en toe sniper) en daar red ik het ook prima mee. Zelfde geldt voor de plasmids (of hoe ze ook heten), gebruik er maar 2 eigenlijk. Zou leuker zijn als je gedwongen wordt meerdere te gebruiken.

Ik post wel weer wat als ik het uitgespeeld heb of een 2e keer heb gespeeld. Kan nu ook nog niet teveel zeggen over het verhaal.

Raad je het aan of af? Sta op het punt hem te downloaden en ik heb nooit wat met de vorige Bioshocks gehad. Sterker nog, de sfeer daar vond ik eentonig.

"Oh no, straks heb ik een game voor niets gedownload!"
whiteguyproblems.com :D

Ben ook nooit fan geweest van Bioshock. Vond de manier waarop de vijanden naar links en rechts sprongen nogal irritant. Infinite ziet er wel heel wat aantrekkelijker uit nu het zich niet meer in zo'n donkere wereld afspeelt.

"Oh no, straks heb ik een game voor niets gedownload!"
whiteguyproblems.com :D

Ben ook nooit fan geweest van Bioshock. Vond de manier waarop de vijanden naar links en rechts sprongen nogal irritant. Infinite ziet er wel heel wat aantrekkelijker uit nu het zich niet meer in zo'n donkere wereld afspeelt.
Niet perse gedownload, geen zin om die halve game te spelen en tot de conclusie te komen dat ik het eigenlijk niet echt leuk vind a la Bioshock 1 :D

peanut ik zou hem downloaden. Heb hem vorige week uitgehaald en hij is best wel goed voor een sp game. Het verhaal/graphics en vooral de omgeving van het spel is echt goed gemaakt.

Tot en met nu het beste wat ik vond van 2013 games

Terug
Naar boven