MuscleMeat

Bleed toevoegen aan image

Growth

Cool Novice
Waardering
12
Lengte
1m90
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Ik heb een plaatje waar ik 2 mm bleed aan toe moet voegen. Nu is het toevoegen van bleed niet moeilijk, alleen krijg ik het dan in wit.

Het plaatje is te klein om er een juiste bleed aan toe te voegen in dezelfde kleur, althans, niet dat het mij lukt.

Kunnen jullie mij helpen?

Image: 1.5 cm
bleed 2 mm
Totaal wordt dan 1.9 cm

Ik heb liever tips hoe ik dit zelf kan doen, zodat ik het kan leren.

robot_highress.jpg

Laatst bewerkt:
Wat is bleed?

Wat bedoel je met bleed toevoegen, en waarom werk je in hemelsnaam niet gewoon met pixels?

• Topic Starter Topic Starter
Bleed is de afloop, wat je nodig hebt om mooi schoon te kunnen snijden (afloop = het beeld valt net buiten het formaat).

Het probleem is dat de image nogal kleine randen rondom heeft. Ik wil dit plaatje dus in een formaat van 1.5cm hebben, met aan beide kanten 2 mm bleed.

Als ik m verklein naar 1.9cm met photoshop en dan hem verklein met aan beide kanten 2mm bleed, dan wordt het plaatje afgesneden en hou ik niks meer over van de voeten en hoofd van het plaatje.

Iemand een suggestie ?

Ik heb een plaatje waar ik 2 mm bleed aan toe moet voegen. Nu is het toevoegen van bleed niet moeilijk, alleen krijg ik het dan in wit.

Het plaatje is te klein om er een juiste bleed aan toe te voegen in dezelfde kleur, althans, niet dat het mij lukt.

Kunnen jullie mij helpen?

Image: 1.5 cm
bleed 2 mm
Totaal wordt dan 1.9 cm

Ik heb liever tips hoe ik dit zelf kan doen, zodat ik het kan leren.

Werk je in cs4 of al in ripped versie van cs5? (bedoel Phothoshop :P)

Anyways ga naar de gym dus hier een paar opties :

Optie A: Kloonstempel, let wel op de radius en gebruik daarna een laagmasker met een licht blur om de harde randen te laten faden
Optie B: Via lagen kanaal het mannetje vrijstaand maken met een knipmasker. Kan je er zelf nog in een nieuwe laag een leuke achtergrond achter smijten.

Bij meer vragen pm maar of hier, check wel als ik thuis ben ^^ Heb ik toch nog wat aan me beroep op het forum, who would have figured that :P

Laatst bewerkt:
Ik werk op dit moment in CS5.

Snelle edit: sport ze!

EDIT:
Ik ga denk ik wel voor optie 1. M'n baas wil namelijk dat dezelfde achtergrond bewaard wordt. Dus als ik m vrijstaand zou maken (heb m wel ergens vrijstaand) met een andere achtergrond, dan is ie denk niet zo blij :D

Ben al wel even bezig geweest met de clonetool, daar ik nog wel loop te struggelen met het feit dat ik de voeten en het hoofd ook mee kloon. Doe ik dat niet, dan ziet het er raar uit qua overloop in kleur. Aan de andere kant.. t wordt er toch afgesneden.

Alleen, om een of andere reden, heeft de image een resolutie van 1 (volgens cmd+alt+i) Dus als ik die verklein naar 1.9 cm en dan de bleed markeer, is ie om een of andere reden heel pixelig.

Het is helaas al een tijd geleden sinds ik wat met PS en ID heb gedaan >.<

Laatst bewerkt:
Ik werk op dit moment in CS5.

Snelle edit: sport ze!

EDIT:
Ik ga denk ik wel voor optie 1. M'n baas wil namelijk dat dezelfde achtergrond bewaard wordt. Dus als ik m vrijstaand zou maken (heb m wel ergens vrijstaand) met een andere achtergrond, dan is ie denk niet zo blij :D

Ben al wel even bezig geweest met de clonetool, daar ik nog wel loop te struggelen met het feit dat ik de voeten en het hoofd ook mee kloon. Doe ik dat niet, dan ziet het er raar uit qua overloop in kleur. Aan de andere kant.. t wordt er toch afgesneden.

Alleen, om een of andere reden, heeft de image een resolutie van 1 (volgens cmd+alt+i) Dus als ik die verklein naar 1.9 cm en dan de bleed markeer, is ie om een of andere reden heel pixelig.

Het is helaas al een tijd geleden sinds ik wat met PS en ID heb gedaan >.<

Wat is de bestand format van het originele doc? (mischien eerst ff psd van maken voor bewerken, beter behoud van lagen en resolutie soms) zie dat je op mac (gezien cmd)werkt, wat je nog met de clone tool kan proberen is je mark klein maken en een 80% opacity te gebruiken of misschien zelfs lager. gewoon paar keer op [ rammen tot je tool klein genoeg wordt.

wat je wel met cmd+ alt +I kan doen is digitaal de resolutie opschroeven naar 300 dpi en dan opslaan als tif. Werkt zelden erg fijn maar gezien je struggeling kan het werken.

Anders wordt het vrees ik een heleboel geklooi met je kanalen en kleurwaardes om hem helderder te maken en minimaal scherper en dan alsnog met de clone tool aan de gang.

Maar ik snap 1 ding niet: als je hem toch schoon snijdt? waarom snijd je hem dan niet op iets van 0.2 mm in het leven? scheelt een hoop gedoe zeker als je de afbeelding dan de afbeelding op iets van 2 cm maakt.

succes anyways, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel

Wat is de bestand format van het originele doc? (mischien eerst ff psd van maken voor bewerken, beter behoud van lagen en resolutie soms) zie dat je op mac (gezien cmd)werkt, wat je nog met de clone tool kan proberen is je mark klein maken en een 80% opacity te gebruiken of misschien zelfs lager. gewoon paar keer op [ rammen tot je tool klein genoeg wordt.

wat je wel met cmd+ alt +I kan doen is digitaal de resolutie opschroeven naar 300 dpi en dan opslaan als tif. Werkt zelden erg fijn maar gezien je struggeling kan het werken.

Anders wordt het vrees ik een heleboel geklooi met je kanalen en kleurwaardes om hem helderder te maken en minimaal scherper en dan alsnog met de clone tool aan de gang.

Maar ik snap 1 ding niet: als je hem toch schoon snijdt? waarom snijd je hem dan niet op iets van 0.2 mm in het leven? scheelt een hoop gedoe zeker als je de afbeelding dan de afbeelding op iets van 2 cm maakt.

succes anyways, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel
Dat opslaan als TIF (met een resolutie van 300) dat heb ik geprobeerd, alleen wordt dat er idd niet veel mooier op. Om een of andere reden wordt het plaatje dan erg pixelig.

Ik ben bang dat het idd een hele boel geklooi gaat worden. Mede doordat het plaatje offset gedrukt wordt, en er een snijspeling van 0.2 - 0.4mm zit. Met een bleed van 2mm kan je dus voorkomen dat er een witte rand rondom komt, mits je geen bleed in het wit doet.

Wat bedoel je precies met het dikgedrukte?:o

voorbeeld van je layout zou enorm helpen om te zien hoe je het beste je bleed kunt creëren. Maar zoals ik nu opmaak uit je omschrijving lijkt mij het meest logisch om een pad te maken rondom het poppetje (gedeelte dat onbewerkt moet blijven) en de bleed te maken met kloon-stempel. In CS5 zou je ook je bleed kunnen maken met content-aware fill. Ook dan wil je een pad rondom je poppetje om deze uit te sluiten van bewerking.

Dat opslaan als TIF (met een resolutie van 300) dat heb ik geprobeerd, alleen wordt dat er idd niet veel mooier op. Om een of andere reden wordt het plaatje dan erg pixelig.

Ik ben bang dat het idd een hele boel geklooi gaat worden. Mede doordat het plaatje offset gedrukt wordt, en er een snijspeling van 0.2 - 0.4mm zit. Met een bleed van 2mm kan je dus voorkomen dat er een witte rand rondom komt, mits je geen bleed in het wit doet.

Wat bedoel je precies met het dikgedrukte?:o

Dat je de afbeelding opschaalt naar de grote die je wil + 2 mm groter en dan in de afbeelding zelf laat snijden.
Die marge heeft de afbeelding wel hoewel het mannetje wel dicht op de rand staat. Denk dat het net goed zou gaan.
Maar zo te zien is dit een rendering vanuit 3d studio mac of maya? Iets in die trant, kan je de originele maker niet vragen dan om een betere ruimere rendering? Als het stockbeeld is vind ik het raar dat hij met cmd+alt+i zo'n gare resolutie aangeeft.

Als de afbeelding van i-net komt is het cmd+f4 of cmd+4 om een betere screen te maken, enige nadeel ervan is dat ie er dan png van maakt maar dat hoeft geen belemmering te zijn denk ik zo.

Succes maar weer :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven