AndroidHealthClinic

Blijf disconnecten met wireless

kiep

Cool Novice
Waardering
1
Sinds ik wireless heb en ik wil een spel spelen ( 10 jaar oude age of empires age of kings online) dan disconnect ik om de zoveel tijd. Dit lijkt me een beetje logisch sinds wireless niet voor gaming is, maar weet niemand een manier om dit tegen te gaan? Welke apparaten in de kamer kunnen de golven verstoren, of juist aantrekken?
Ik geraak ook niet tot steam geconnect, via wireless geraak ik door de 1 of andere reden niet tot de steam server geconnect om in te loggen.( Gaming mode is enabled :S ? )

Ben normaal niet meer zoveel voor spelletjes, maar ik ga een paar weken moeten rusten want ik ben pas terug van een operatie aan de meniscus. (zat een scheurtje in) Dus het is maar voor de tijd te verdoen.

Alvast bedankt voor degene die me willen helpen.

Sinds ik wireless heb en ik wil een spel spelen ( 10 jaar oude age of empires age of kings online) dan disconnect ik om de zoveel tijd. Dit lijkt me een beetje logisch sinds wireless niet voor gaming is, maar weet niemand een manier om dit tegen te gaan? Welke apparaten in de kamer kunnen de golven verstoren, of juist aantrekken?
Ik geraak ook niet tot steam geconnect, via wireless geraak ik door de 1 of andere reden niet tot de steam server geconnect om in te loggen.( Gaming mode is enabled :S ? )

Ben normaal niet meer zoveel voor spelletjes, maar ik ga een paar weken moeten rusten want ik ben pas terug van een operatie aan de meniscus. (zat een scheurtje in) Dus het is maar voor de tijd te verdoen.

Alvast bedankt voor degene die me willen helpen.
is het echt de draadloze connectie die verliest? dan zou je kunnen proberen het kanaal aan te passen, 1,6,11 zijn meestal de betere.
is het beveiligd? als het wep is dan kan je het beter op wpa zette, is wat stabieler.

als de connectie van het draadloze wel goed blijft kan je proberen misschien de mtu waarde te verlagen.

wat voor router heb je?

Vraag een vriend of vriendin om een kabel te trekken. Dat is echt 10x beter.

• Topic Starter Topic Starter
Hmmm , tijdens het surfen enzo blijft de connectie stabiel.
Een kabel hebben we gehad, maar daar hadden we meer overlast mee (sinds ik toch nog maar amper gamede)
Van een kanaal om te zetten heb ik nog nooit gehoord.
En de beveiliging zal ik zeker eens aanpassen.
Thanks allready voor de snelle replies.

als hij met surfen wel goed werkt en stabiel dan zou het het kanaal of beveilig niet zijn..

misschien de mtu verlage. of moet er voor die game een poort worden geforward? soms moet dat..

en sommige routers moetje gewoon omflashen :D linksys dingen bijvoorbeeld, brakke dinge standaard maar een modded firmware kan veel verandere

Heeft inderdaad te maken met het soort verkeer wat er over gaat ook.. Je dient voor gaming een heel stabiel kanaal te hebben ... inderdaad zijn 1,3,7 en 11 de stabielste kanalen ..

Gaming verkeer zijn irritante kleine UDP pakketjes waarvan er een hele hoop verstuurd worden. UDP is het meest irritante verkeer wat er is en een netwerkconnectie geeft daar ook de minste prioriteit aan (hetzij er een deel is gereserveerd door Qos.. )

Je kanaal dus aanpassen en een WPA inschakelen..

Thanks voor de uitleg, maar hoe moet je een kanaal aanpassen? en als ik bij beveiliging op wpa klik ipv wep dan gaat die gewoon terug naar zijn normale instelling --> wep dus.

Laatst bewerkt:
router instellingen of zo

Bij instellingen zie ik zo bij de tab wep
--> Authentication Type : Open System Shared Key WPA-PSK
En een bolletje aangevinkt bij shared key (hier moet ik toch niks veranderen zekeR?)
En daaronder WEP: Enabled disbaled " moet ik het hier disablen?

Router= Topcom Skyr@cer WBR 254g

Terug
Naar boven