Fitness Seller

Blijf stijgen

Mahoke

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Zoals zovelen op dit forum heb ik eventueel net iets te weinig geduld maar:

Sinds kort blijft mijn gewicht stabiel of stijgt het zelfs soms een beetje. Maar ik geraak niet meer omlaag.
Stats: 1m96 112kg ~20% fat. Dus imo moet ik makelijk kunnen droppen nog?

Ik ben wel begonnen aan 130kg een jaar geleden.
Voeding:
Ontbijt(~7u30) Shake 1scoop/water
10u 1 yoghurt
12u 4 sneden bruin brood met gezond beleg (kippewit/kaas) OF 3 rijstkoeken + cottage cheese
16u 1 potje magere kaas + 1appel
19u avondmaal (aardappel/rijst/pasta + groenten/tomatensaus fzo + meat/kip)
21u Hier gaat het soms mis en kan ik niet meer van de honger dus eet ik soms een chips... :(

Ik drink een 3-4 liter water per dag, train 4x per week gewichten en ik wandel/werk met gewichten op mijn werk.

Killed die 1-2 zakjes chips per week + 1 cheatmeal alles, of eet ik te weinig voor mijn metabolisme?
Buddy met wie ik train eet 3-4 cheatmeals en 5 tal zakken chips per week en dropt fat% als hell...

Cardio bijdoen een must? Muscle burns fat dacht ik dan. Die eerst ~20kg is er wel afgegaan met cardio, maar omdat ik nu een 'gebroken hangbuik' begon te krijgen wil ik wat meer muscle kweken dacht ik dan.

Hoe de **** weeg je 112kg als je dat maar eet en traint?

• Topic Starter Topic Starter
No idea, altijd een big boy geweest. Weeg al sinds mijn 16 makkelijk over de 100kg...

Mensen gokken mij op 90kg wel. Weegschaal is niet alles maar ik denk toch dat ik makkelijk zou moeten kunnen droppen tot een 95~100kg zonder extreem te doen.

Ben trouwens mijn subs vergeten in OP:
3x visolie
1x fatburn (placebo denk ik dan maar ok..)
Creatine
Anabolic ZMA x3 avond

Maar aan jou reactie te lezen lijkt het alsof ik weinig eet of? Ik heb wel ALTIJD honger en kan veel meer eten. Misschien net daarom dat ik te regelmatig fout ga.

Ja je eet te weinig. Lees je maar in over weight loss plateaus.

Kort antwoord:

of eet ik te weinig voor mijn metabolisme?
QUOTE]

Dit:stupid:

Je ontbijt stelt op de eerste plaatst niks voor. 100 kcal zal het zijn denk ik? Je lunch daarentegen zal naar schatting 400/500 kcal zijn. Die chips doen ook niet veel goeds voor je. Dit terwijl het ontbijt rustig 500 kcal mag zijn (of meer).

Wat moet je dan wel doen? Regelmatig eten (iig 5 keer per dag), veel groente en fruit eten en er voor zorgen dat je sowieso voldoende voedingsstoffen naar binnen werkt. Wat je nu eet kom je nooit aan je benodigde voedingsstoffen. Probeer ook eens voor jezelf uit te rekenen wat je caloriebehoefte is. Op basis daarvan kan je kijken wat je minimaal moet eten en dus ook wat je moet eten om af te vallen.

Ik zou zeggen, ga eerst eens het één en ander lezen over welke voeding je moet eten voor afvallen. Brood zal ik ook links laten liggen. Er zijn genoeg groenten met vele malen meer vezels terwijl ze een fractie van de calorieën bevatten.

Zoals zovelen op dit forum heb ik eventueel net iets te weinig geduld maar:

Sinds kort blijft mijn gewicht stabiel of stijgt het zelfs soms een beetje. Maar ik geraak niet meer omlaag.
Stats: 1m96 112kg ~20% fat. Dus imo moet ik makelijk kunnen droppen nog?

Ik ben wel begonnen aan 130kg een jaar geleden.
Voeding:
Ontbijt(~7u30) Shake 1scoop/water

1 scoop whey of massgainer ?

1 pak ?

12u 4 sneden bruin brood met gezond beleg (kippewit/kaas) OF 3 rijstkoeken + cottage cheese
16u 1 potje magere kaas + 1appel
19u avondmaal (aardappel/rijst/pasta + groenten/tomatensaus fzo + meat/kip)

Hoeveel gram ? (echt alles wegen)

en wat voor kaas (dus bereken zelf alle macro's maar. een halve brie is iets anders dan een plakje magere 20+ kaas)

21u Hier gaat het soms mis en kan ik niet meer van de honger dus eet ik soms een chips... :(

1 zak ?

Ik drink een 3-4 liter water per dag, train 4x per week gewichten en ik wandel/werk met gewichten op mijn werk.

Killed die 1-2 zakjes chips per week + 1 cheatmeal alles, of eet ik te weinig voor mijn metabolisme?
Buddy met wie ik train eet 3-4 cheatmeals en 5 tal zakken chips per week en dropt fat% als hell...

Cardio bijdoen een must? Muscle burns fat dacht ik dan. Die eerst ~20kg is er wel afgegaan met cardio, maar omdat ik nu een 'gebroken hangbuik' begon te krijgen wil ik wat meer muscle kweken dacht ik dan.

en hoe lang ben je in totaal al aan het cutten ?

@wazzup:

1 Scoop whey, heb al 25 jaar genoeg mass gegained.
1 Potje yoghurt 125kcal
middag&avond ga ik vanaf heden idd beter wegen. Het potje kaas is iets van een 60kcal.
S'avonds chips failure is halve zak dus ~125g. Dit is echt zeer bad maar ik heb altijd honger rond dit uur en zin hierin...

Ik denk niet dat ik mezelf aan het cutten mag noemen. Ik zie mezelf eerder als een dikkerd die 18kg af is en nu zijn voeding terug moet aanpassen en meer discipline moet krijgen om verder te kunnen zakken.

Cutten is volgens mij meer te zeggen als ik ooit op 14-15% kom en wil zakken naar 8-9%... Dit lijkt me niets voor mij direct.

@OMF: Ik eet cottage cheese dan, is zo bolletjes...

@General: Dringend eens werk maken van een idee te krijgen wat ik consumeer per dag. Volgens de formules zou ik vlot kunnen zakken op een ~2700kcal dus moet echt wel lukken.

Ben je heel de tijd bij je "buddy" als hij eet?

Zo niet, niet geloven dat hij 5 zakken chips eet, de meeste "grote" jongens bij mij in de gym zeggen allemaal dat ze niet op hun eten letten...

Mijn "buddy" zie ik 5-6 keer per week sinds we ~5jaar oud zijn. Hij eet echt ongezond hoor.

Net eens geen brood gegeten als middag maar gewoon 1potje cottage cheese (kwark?) en 1banaan.
Bizar hoe ik eigenlijk easy 10 sneden bruin brood aankan maar moeite heb om een potje kwark/banaan op te eten.

Ik ga ook eens proberen rustiger te eten en geen cola light ofzo meer drinken, en zeker niet tijdens het eten.
Vermoed dat mijn snelle eetgewoonte minder speeksel aanmaakt en hierdoor ga ik denk ik minder vlot mijn eten verteren etc. (Of dit lijkt me toch logisch)

Als we samen iets eten merk ik echt wel dat hij 2-3 keer zo traag eet als mij.

Even wat verkennen nu om voeding te vinden die deftig eiwitten bevat en zien wat me aanstaat, en zo dan een proper schema opstellen. Ga alvast even het forum afsluipen voor te zien wat jullie zoals eten!

Terug
Naar boven