MuscleMeat

Bloedsuikerspiegel of wat anders?

Stefanovic

Advanced Bodybuilder
Waardering
85
Lengte
1m83
Massa
81kg
Vetpercentage
8%
Heb laatste paar weken van m'n kuur het volgende gehad. Na een intensieve training (shake+dextrose) gepakt. Vervolgens in de auto na huis ineens helemaal vaag worden, trillende handjes, helemaal zweten alsof ik flauw ga vallen. Als ik eet of even rustig ga zitten is het wel weer weg.

Ik dacht zelf aan een te lage bloedsuikerspiegel omdat ik met trainen meer als 2 uur niet eet. Maar aan de andere kant heb ik het ook al 2x gehad terwijl ik in de gym nog een banaan heb gegeten en dextrose zou ook de bloedsuikerspiegel eigelijk ook moeten aanvullen.

Heb dit voor de kuur niet gehad, dus denk toch dat het iets met elkaar te maken heeft... iemand ervaringen?

Lijkt me toch wel handig met wat voor kuur je op dit moment bezig bent haha, zo kan niemand wat beoordelen :D

Lijkt me toch wel handig met wat voor kuur je op dit moment bezig bent haha, zo kan niemand wat beoordelen :D

+1

On a more general note; Ik heb er zowel ON als OFF weleens last van na een hele zware benen training. Als ik al dextrose door mijn water heen gooi om te drinken tijdens de training, dan gaat mijn hele training belabberd en ben ik vrij snel bibberig etc. Eigenlijk tegen de regels in als je erover nadenkt.

Als ik klaar ben na een zware training en ik wordt bibberig, dan helpt een shake met 25-35gr dextrose in no time. Wel volgens de regels.

Anyway soms kan ik er geen pijl op trekken. Misschien moet ik eens zo'n bloedsuikerapparaatje aanschaffen..

Dextrose > bloedsuikeriegel omhoog > insulinepiek > daling van bloedsuiker, waarschijnlijk te hard / laag, hypo-verschijnselen

• Topic Starter Topic Starter
oh ja sorry

---------- Post added 15 June 2013 at 08:52 ----------

Thnx :)

Np :)

Maar kan inderdaad een suiker crash zijn zoals mhd zegt.. Als je geen dextrose pakt heb je er dan nog last van? Misschien wat langzamere carbs aan je shake toevoegen om te zorgen dat er gedurende langere periode carbs beschikbaar zijn

• Topic Starter Topic Starter
Np :)

Maar kan inderdaad een suiker crash zijn zoals mhd zegt.. Als je geen dextrose pakt heb je er dan nog last van? Misschien wat langzamere carbs aan je shake toevoegen om te zorgen dat er gedurende langere periode carbs beschikbaar zijn

Heb het eigelijk nog niet geprobeerd zonder de dextrose, ik dacht juist dat die suikers het probleem zouden moeten verhelpen.

Ik eet ook altijd pas avondeten na het trainen, voor het trainen neem ik 4 rijstewafels met kipfilet, een ei en een eiwitshake. Misschien moet ik wat meer koolhydraten eten voor het trainen...

Terug
Naar boven