Fitness Seller

bodycraft jones

de jo

Novice
Waardering
0
Ik ben al een tijdje op zoek naar gepaste materialen voor een homegym. Nu zag ik op de site van bodycraft wel een interessante smith machine.
Deze maakt niet alleen bovenwaartse en onderwaartse bewegingen maar beweegt ook naar voor en achter. Nu vraag ik me toch af op je op dergelijke machine niet teveel in je bewegingsruimte wordt beperkt en het je wel nog het gevoel geeft van echt free weighten. Het veiligheidsaspect van dergelijk toestel lijkt mij wel uitermate interessant.
Omdat op het internet nog niet al te veel reviews te lezen zijn van dit toestel had ik graag eens jullie mening gehoord op het forum.
Misschien zijn er hier al mensen die al eens de kans hebben gehad om dergelijk materiaal uit te proberen en hun mening wil delen?

BodyCraft Jones Smith Machine

(Er is op deze pagina ook een link naar een filmpje van dit toestel)

Thnx

Ik heb de kans gehad om het apparaat goed uit te proberen bij Helisports en ik moet zeggen dat het geweldig is.

Je voelt de bewegingsweerstand bijna niet ; hij beweegt soepel omhoog/omlaag/naar voren/naar achteren.

De breedte van de stang is ongeveer 2.10 zodat hij in vrijwel elke kamer kan staan.

Bij de meeste smithmachines kun je alleen rechtomhoog en omlaag.
Bij de beteren al in een 7-8 graden schuin beweging wat beter bij de bankdruk - en kniebuig curve past.

Maar The jones doet het met afstand het beste.

Het kost wat ( 1595,- bij Heli en tot 1995,- elders ) ,maar dan heb je ook echt wat. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Oké bedankt voor de reactie.

Na deze lovende commentaar lijkt het mij wel eens de moeite om de afstand af te leggen en het apparaat zelf eens te gaan bekijken/uitproberen.

Wat is het voordeel van zo'n ding tov vrije gewichten?

Als je een power rack + barbell + gewichten koopt ben je veel goedkoper af. Het is bovendien veelzijdiger (power clean, deadlift, standing overhead press kunnen niet in smith/jones), je hebt nog altijd meer stabilisatie (zijdelings) en door de safety bars ben je even veilig bezig.

Als je een power rack + barbell + gewichten koopt ben je veel goedkoper af

Dat klopt.

Het is bovendien veelzijdiger (power clean, deadlift, standing overhead press kunnen niet in smith/jones

Deadlifts zijn geen probleem en je kunt op elke positie de beweging stoppen.
Waarom standing overhead presses doen als het ook zittend kan, zoals de meest bb doen ?
Kun je ook niet cheaten !
Power clean heb ik misschien ooit 3 mensen zien doen .

Ga het eens proberen ; imho is het niet een beetje beter dan een Power Rrack, maar veel beter trainen met een Jones.

Btw ik heb er zelf geen ....;)

heb je de Jones inmiddels geprobeerd?
ik zit eraan te denken om deze aan te schaffen voor mijn homegym,
samen met een aantal schijven. heb nu nog helemaal niets staan.
dus dit lijkt me een prima start.

Het is een mooi apparaat, heb toch liever een rack.

Ik ben al een tijdje op zoek naar gepaste materialen voor een homegym. Nu zag ik op de site van bodycraft wel een interessante smith machine.
Deze maakt niet alleen bovenwaartse en onderwaartse bewegingen maar beweegt ook naar voor en achter. Nu vraag ik me toch af op je op dergelijke machine niet teveel in je bewegingsruimte wordt beperkt en het je wel nog het gevoel geeft van echt free weighten. Het veiligheidsaspect van dergelijk toestel lijkt mij wel uitermate interessant.
Omdat op het internet nog niet al te veel reviews te lezen zijn van dit toestel had ik graag eens jullie mening gehoord op het forum.
Misschien zijn er hier al mensen die al eens de kans hebben gehad om dergelijk materiaal uit te proberen en hun mening wil delen?

BodyCraft Jones Smith Machine

(Er is op deze pagina ook een link naar een filmpje van dit toestel)

Thnx

Is wel vrij duur en dan heb je nog geen gewichten :rolleyes:
Ik zou het toch ook doen zoals DeRipper zegt...
Power rack + Halterset + nog extras

Onbestaand zeg je, maar als doorgewinterde thuis-trainer kan ik je vertellen dat een apparaat als dit je in sommige situaties ernstige blessures kan besparen of zelfs je leven kan redden, als je echt onhandig bent.

En ja, met de Jones kun je ook deadliften, nagenoeg alle barbell oefeningen zijn hiermee uit te voeren.

Met de pulley optie en een goed bankje erbij, een leg press ernaast zou ik niet weten wat je nog meer nodig hebt, behalve een stapel gewichten dan.

Onbestaand zeg je, maar als doorgewinterde thuis-trainer kan ik je vertellen dat een apparaat als dit je in sommige situaties ernstige blessures kan besparen of zelfs je leven kan redden, als je echt onhandig bent.

En ja, met de Jones kun je ook deadliften, nagenoeg alle barbell oefeningen zijn hiermee uit te voeren.

Met de pulley optie en een goed bankje erbij, een leg press ernaast zou ik niet weten wat je nog meer nodig hebt, behalve een stapel gewichten dan.

Bullshit. Ik ga hier zelfs niet op in. Een ban lijkt me wel op z'n plaats.

barbell curls?powercleans?
Los is echt wel beter dan vast!
Anders trainden alle beesten wel in een Jones masjientje
Denk dat je account verwijderen de enige oplossing nog is!

Ik vraag me af he, is er nu iemand geweest die serieus de moeite heeft genomen om de link van de topic starter te bekijken? Zodat je eerst weet waarover je praat, voordat je iemand's idee compleet afkraakt?

Natuurlijk gebruik ik geen smith machine met een vaste baan, nooit gedaan ook, maar geloof me, deze Bodycraft voelt aan en IS exact hetzelfde als trainen met een losse barbell, niets meer, niets minder. Behalve dat je hem in een handomdraai vast klikt.

Ik vraag me af he, is er nu iemand geweest die serieus de moeite heeft genomen om de link van de topic starter te bekijken? Zodat je eerst weet waarover je praat, voordat je iemand's idee compleet afkraakt?

Natuurlijk gebruik ik geen smith machine met een vaste baan, nooit gedaan ook, maar geloof me, deze Bodycraft voelt aan en IS exact hetzelfde als trainen met een losse barbell, niets meer, niets minder. Behalve dat je hem in een handomdraai vast klikt.

Onmogelijk. Verdwijn nu!

Er is toch iets in mij dat me niet door een Belg van een Nederlands forum laat sturen. Beetje rustig nu, anders rapporteer ik jou vanwege het volledig onnodig aanvallen van een mede forumlid.

Er is toch iets in mij dat me niet door een Belg van een Nederlands forum laat sturen. Beetje rustig nu, anders rapporteer ik jou vanwege het volledig onnodig aanvallen van een mede forumlid.

Veel succes. Ik rapporteer jou voor racisme!

Terug
Naar boven