Wat vinden jullie van het boeddhisme?
En zijn er hier mensen die wat met het boeddhisme hebben? Of boeddhistisch zijn?
En zijn er hier mensen die wat met het boeddhisme hebben? Of boeddhistisch zijn?
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat het inhoudt en dat vind ik eigenlijk wel prima. Tot zover mijn bijdrage aan dit topic.![]()
Zitten wel nuttige dingen in, maar ik zou een slechte boeddist zijn![]()

De Boeddha onderwees ook de wet van karma (kamma): 'goede' acties leiden tot resultaten zoals geluk, en 'slechte' acties hebben slechte gevolgen van lijden en problemen.
Spreek me in de verste verte niet aan, ik heb zeker niets tegen out of the box-thinking, maar voor die enkele "waardevolle " ideetjes die je er in vind, is er wel een westers denker geweest die het beter heeft geformuleerd of uitgewerkt.

Nee, lady gaga.

Heb er weinig problemen mee. De meeste Boeddhisten zijn atheïst, maar ze geloven wel in bovennatuurlijke onzin. Maar ze veroorzaken weinig schade in de samenleving, en er zijn bijv. aantoonbare voordelen aan het mediteren zelf.Wat vinden jullie van het boeddhisme?