MuscleMeat

Boete bij verkeersvoorschrift.

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
3 januari 2005 reed ik zonder helm door de stad. Een politieauto hield me aan en ik kreeg een proces-verbaal. Nu heb ik vandaag de brief van het Centraal Justitieel Incasso Bureau binnengekregen(boete E 55) en er viel me iets op; namelijk dat de datum verkeerd was, er staat als pleegdatum '03 jan 2004'. Nu meen ik mij te herinneren dat als een proces-verbaal in foutieve staat verkeert het in feite nietig verklaard kan worden(nadat de O.v.J. op de hoogte is gesteld). Iemand met raad?

Haha , gewoon ff bellen en vertellen dat je een brief hebt gekregen, en dat je nooit op die datum bent aangehouden, en je uiteraard van de domme houden.
Goede kans dat je er vanaf komt! :thumb:

jup, dit is hun fout, en kan nietig worden verklaard.. suc6 .. mazzelpik!

Jij wel :(

Ik krijg vandaag een boete binnnen voor te hard rijden. 60 Waar je 50 mag, maar waar iedereen 70 of harder rijdt, vanuit de bosjes geflitst. De bloedzuigers.

ik werd vandaag ook aangehouden.. ik moest me neef wegbrengen,, en ik had t er met m over.. dat ik vorige week wat aangehouden, maar geen boete had gekregen, keek ik in de achteruitkijk spiegel.. jahoor.. STOP Politie... LIJERS!!

50 euro.. geen id bij me (geen rijbewijs dus)

eq_909 zei:
Dat vind ik altijd zo'n klote overtreding he! Ik heb ook bijna nooit mn rijbewijs bij me, laat staan de autopapieren.

hij heeft me gematst.. had ook geen kenteken papieren bij me..

maargoed.. ze hebben niets beters te doen..

er stond zon (fanatiek) wijffie naast m (collega).. hoor je mij zo.. waar bemoei je je mee :D

was beetje pissed, hij had gelijk al dat bonnetje in zijn hand, toen ie de auto uit kwam

• Topic Starter Topic Starter
FrederX zei:
verkeersovertredingen suck..als je toevallig opgenaaid wordt krijg je al gauw 30 euro voor 5 km/u snelheidsovertreding
wat raad je aan dat ik doe, bezwaarschrift schrijven? bellen of .. ?

FrederX zei:
ik werd vandaag ook aangehouden.. ik moest me neef wegbrengen,, en ik had t er met m over.. dat ik vorige week wat aangehouden, maar geen boete had gekregen, keek ik in de achteruitkijk spiegel.. jahoor.. STOP Politie... LIJERS!!

50 euro.. geen id bij me (geen rijbewijs dus)

Das wel een k*t actie idd, een toffe agent geeft voor zulke dingen gewoon een "waarschuwing"

CQ_Demolisher zei:
verkeersovertredingen suck..als je toevallig opgenaaid wordt krijg je al gauw 30 euro voor 5 km/u snelheidsovertreding
wat raad je aan dat ik doe, bezwaarschrift schrijven? bellen of .. ?

niet betalen.. en zeggen, dat je niet op die datum bent aangehouden, ze kunnen je niets maken..

je moet bezwaarschrift indienen als je datum idd verkeerd is dan hoef je die boete niet te betalen heb ik zelf ook gehad :D

bij een verkeerde datum wordt de boete na indienen van een bezwaarschrift geseponeerd.

Heb nog een paar boetes uitstaan... nog geen brief van gehad... Wanneer kan je er vanuit gaan dat ze niet meer komen... ?

FrederX zei:
niet betalen.. en zeggen, dat je niet op die datum bent aangehouden, ze kunnen je niets maken..

Dat is niet het slimste om te doen. Stel je voor dat ze wel in hun recht staan... dan wordt 55 euro in eens 110 o.i.d. ;)

En daar word je ook niet blij van lijkt mij :P

FrederX zei:

Dat sprookje gaat niet altijd op, vooral niet als het om datum en tijdstip gaat.

Het zit als volgt in elkaar:

Als het OM niet opnieuw mag vervolgen, dan is het bevoegd de tenlastelegging te wijzigen, als het daarentegen wel opnieuw mag vervolgen, mag het de tenlastelegging niet wijzigen.

ze gaan je heus niet vervolgen om 55 euro, dat kost hun teveel geld ;)

CQ_Demolisher zei:
3 januari 2005 reed ik zonder helm door de stad. Een politieauto hield me aan en ik kreeg een proces-verbaal. Nu heb ik vandaag de brief van het Centraal Justitieel Incasso Bureau binnengekregen(boete E 55) en er viel me iets op; namelijk dat de datum verkeerd was, er staat als pleegdatum '03 jan 2004'. Nu meen ik mij te herinneren dat als een proces-verbaal in foutieve staat verkeert het in feite nietig verklaard kan worden(nadat de O.v.J. op de hoogte is gesteld). Iemand met raad?

ten eerste alles schriftelijk doen..

maar idd, een bezwaar schrijven dat dit incorrect is.. (moet ook reden waarom bevatten)..

Deze wordt nietig verklaard maar het zegt niet dat je geen nieuwe met de juiste datum kan krijgen..

dus niet verwijzen naar de correcte datum.. eerder proberen te achterhalen waar je was in 2004 ofzo..

FrederX zei:
ze gaan je heus niet vervolgen om 55 euro, dat kost hun teveel geld ;)

Het gaat om de tenlastelegging die gewijzigd mag worden ;) en mocht het uiteindelijk voor de rechtbank komen, moet degene die de boete heeft gekregen ook daarvan de kosten dragen, maak je daarom maar geen zorgen :rolleyes: .

Heb eergisteren een parkeerboete gekregen omdat ik in een zgn blauwe zone stond zonder parkeerschijf.

Nou, die strepen waren eerder donkergrijs als blauw, en achter me stond een auto geparkeerd zonder parkeerschijf, en deze had geen gele bon achter zn ruitenwissers. :mad:

Vraag me steeds vaker af of ze nu werkelijk geen zin hebben om zich met belangrijkere zaken bezighouden als hun quotum. :rolleyes:

Terug
Naar boven