XXL Nutrition

BPM gaat verdwijnen!

bascross

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
2.879
Lengte
1m97
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
BPM zal verdwijnen

Wouter BosDEN HAAG - De BPM, de aanschafbelasting op nieuwe auto's, en de wegenbelasting verdwijnen geheel om plaats te maken voor de kilometerheffing. De afgelopen maanden is in het kabinet lang onderhandeld over dit akkoord. Vrachtauto's gaan als eerste vanaf 2011 per kilometer betalen, auto's volgen een jaar later.

Minister Wouter Bos van Financiën wilde een deel van de bpm houden als compensatie voor de 42 procent op de prijs van een auto die nu de schatkist in vloeit.

Een andere overweging was dat onder een dure, volledig in de kilometerprijs verwerkte bpm ook het 'sociaal recreatieve verkeer' te lijden heeft. Ook zou dat leiden tot een stijging van het autobezit, mogelijk van zware, milieuvervuilende dieselauto's.

Maar coalitiegenoot CDA en de autobranche wilden helemaal af van de bpm. Als compromis wordt nu een tijdelijke milieubelasting ingevoerd op nieuwe, vervuilende auto's, die in 2018 weer verdwijnt. (HET PAROOL)

Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/article/detail/15410/2008/05/30/BPM-zal-verdwijnen.dhtml

Aha oke, net als het kwartje van Kok zeker:eyes:

uiteindelijk gaan we dus meer betalen. mark my words.

Maar coalitiegenoot CDA en de autobranche wilden helemaal af van de bpm. Als compromis wordt nu een tijdelijke milieubelasting ingevoerd op nieuwe, vervuilende auto's, die in 2018 weer verdwijnt.

Je moet echt t*fus in je hoofd hebben wil je dit geloven...

k*tmilieu, ik haat milieu.

beestje krijgt nu een andere naam en idd die milieubelasting gaan ze alleen maar verscherpen. Intrekken no wai!

Trouwens ik wil volgend jaar ofzo een auto uit dld halen en daar zit nu nog 25% restbpm op meen ik. Maar van die bpm gaat nu toch al elke maand een procent af???

haha, geeft maar weer aan wat een pussys het zijn in de tweede kamer, constant uitstellen en aanpassen die kmheffing omdat ze weten dat wanneer ze het invoeren ze de volgende verkiezingen meteen de lul zijn.

Oh oh oh.....zijn jullie nou zo dom of ben ik zo slim. ;D

Tuurlijk kan de BPM eraf en komt de kilometerheffing vele, zo niet alle, heffingen en belastingen op de melkkoe vervangen. Maar is dat om nu meer geld te vangen? Ten dele. Het is voornamelijk gericht op de verdere toekomst.

Wanneer auto's op aardgas, waterstof of electriciteit gaan rijden krijg je thuis allerlei mogelijkheden om te "tanken". Dit is niet of nauwelijks te belasten (wie weet hoeveel aardgas je gebruikt om te stoken i.p.v. rijden). Dus is de kilometerheffing de enige mogelijkheid om in de toekomst zeker te zijn van inkomsten, administratief is het bovendien veel gemakkelijker dan die massa aan regelingen.

Het zou mij daarom ook niet verbazen als het systeem straks op basis van GPS in de auto gebouwd en verplicht wordt. Nu eerst wennen aan de camera's, die kunnen we toch ook lekker gebruiken voor het volgen van wie waar naar toe gaat. En daarna allemaal permantent traceerbaar en belast worden vanuit de auto.

Mark my words.

oftewel we betalen in het begin minder en later véél meer.

Terug
Naar boven