Fitness Seller

Braziliaans JuJitsu??

Marc W

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
85kg
Zeg...Wat is er Braziliaans aan JuJitsu??

Reden van mijn vraag is, ik zal het eerlijk toegeven, dat ik nu niet zo hoog op heb van Brazilie, de Caraiben, Latijns Amerika...., die cultuur spreekt mij, diplomatiek gezegd, niet erg aan. En ik wou wel iets als JuJitsu of Aikido gaan doen.

Jujitsu, klinkt toch echt Japans of iets dergelijks?

Wist niet eens dat er zoiets bestond als Braziliaans Jujitsu ???

grondlegger van bb jj is een braziliaan. T verschil met normaal jj is dat t meer een soort van worstelvariant is, ze gaan ervanuit dat 99% van de gevechten op de grond eindigen en dus leer je veel verschillende klemmen zetten etc om je tegenstander op de grond uit te schakelen.

Is onderdeel van free fight

• Topic Starter Topic Starter
Man-Mountain zei:
grondlegger van bb jj is een braziliaan.

Ok maar ze draaien geen salsa muziek of iets dergelijks? Ik wordt niet doodgegooid met Brazilie hier, Brazilie daar en Brazilianen zijn toch zo leuk en hip...

Dit geeft namelijk een traumatische koppeling, zeg maar short circuit, in mijn hersenpan. Een link naar mijn eerste huwelijk waardoor ik gelijk iedereen in mekaar wil meppen. Ik wil liever niet herinnerd worden aan met name mijn schoonfamilie en de ex vrienden en omgeving waar mijn ex uit komt. Niet exact Brazilie trouwens, maar wel salsa e.d.

Ok heel grappig natuurlijk, maar mijn vraag is toch serieus. Overigens met name gezegd dat ik geen hekel heb aan mijn ex en met al helemaal niet aan haar dochtertje, mijn stiefdochtertje. Maar goed.

Waarom dan geen traditioneel Ju Jitsu? Lijkt me ook veel leuker persoonlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Anoniem zei:
Waarom dan geen traditioneel Ju Jitsu? Lijkt me ook veel leuker persoonlijk.

Lijkt me ook een goed idee. :D

Ik zoek met name een vechtsport om de situatie te beheersen, zonder direct klappen te hoeven uitdelen. Verschillend advies leidde tot Aikido of BJJ. Maar ik had van verschillende bronnen gehoord dat Aikido toch wel redelijk moeilijk te leren was. Het verschill tussen BJJ en JJ is dan dat BJJ meer grepen heeft? Dat is wel wat ik zoek eigenlijk.

Laatst bewerkt:
als je van schoppen en slaan houdt, dan jj
als je van worstelen houdt, dan bjj

en als je van meisjes van 16 houdt? :D

dan m jj..marc w jiu jitsu, eerst schop of sla je ze tegen de grond en dan worstel je je worst erin

BJJ is in de jaren 30 ontwikkelt door Gracie in straatgevechten.
De familie Gracie is volgens mij de meest bekende vechtsportfamilie op de wereld.
Hier vind je wat technieken van BJJ.
[Link niet meer beschikbaar]

BJJ is afgeleid van het traditionele JJ (simpel verhaal, japanse JJ leraar kwam naar Brazilie, werd daar erg goed behandeld en geholpen door Gracie Senior, heeft zijn zoons toen JJ geleerd, en die zijn verder gegaan met ontwikkelen van (voornamelijk) grondtechnieken) De fam. Gracie heeft het BJJ in de wereld bekend gemaakt (met o.a. het opstarten van de UFC Tournaments die hun zelf wonnen waarbij ze hun tegenstanders voornamelijk versloegen op technieken dmv wrugen of arm/beenklemmen (dit i.t.t. de meesten die hun tegenstander normaal versloegen met bruut geweld) ) BJJ heeft eigenlijk 2 "stromingen", die met gi (met judopak dus) en die zonder gi (no-gi) (dus zonder judopak maar met alleen een fightshort aan). Erg technisch, conditioneel erg pittig, heel erg gericht op de grond. En het no-gi gedeelte kom je inderdaad tegen bij free-fight of mixfight of shooto of etc etc etc (hoewel dat niet allemaal perse mensen zijn die BJJ beoefenen, ook worstelen of andere sporten waarbij grondtechnieken geleerd worden)
Het traditionele JJ daarentegen is meer gericht op staande technieken, hoewel je ook worpen (zoals bij judo bijv.) uitvoerd, maar dan over algemeen niet op de grond doorgaat met worstelen (hoewel je dat ook wel een beetje leert, afhankeljik van achtergrond van je leraar) maar veelal staande technieken (denk maar aan politie werkzaamheden, die mogen ook niet zomaar slaan/schoppen, maar zullen ook niet graag gaan worstelen opd e grond, dus leren ze voornamelijk technieken waarbij je iemand gecontroleerd naar de grond brengt en daar vastlegd (waarna rustig de handboeien omgedaan kunnen worden)

Osu

Brazilian (Gracie) Jiu-Jitsu
Carlos Gracie opende in het midden van de jaren twintig de Gracie Jiu-Jitsu Academie in Rio de Janeiro, Brazilië.
Hij onderwees de vaardigheden die hij geleerd had van de Japanse judo meester Esai Maeda. Deze vaardigheden werden
later aangepast om minder kracht nodig te hebben en meer effect te creëren tegen grotere tegenstanders.
De reputatie van Brazilian jiu-jitsu is verspreid mede dankzij het succes dat zijn beoefenaars hebben behaald in NHB (No Holds Barred)

bron: http://www.mma-dvd.com/vechtsporten.php

Bjj is vooral bekend gewoorden bij de kooigevechten doordat ze alles wonnen.Dit komt mede doordat ze de verwurgingen en bepaalde klemmen toepaste die in der loop ter tijd verboden waaren.De enigste die hier antwoort op hadden waaren de russen met sambo worstelen wat voornamelijk in het leger werd gebruikt.Maar die kwaamen een aantal jaren naar de brazilianen kijken.Op het moment gaat het gelijk op tussen de sporten omdat ze elkaar technieken overnemen.

Bij ju jitsu heb je ook grond gevechten alleen minder dan bij BJJ.

BJJ is een all-round vechtsport. De nadruk wordt alleen gelegd op het werpen en grapplen (worstelen op de grond). Er komen heel veel houdklemmen, wurgingen enz. in voor.

BJJ is echt een wedstrijdsport. Wil je er voorbeelden van zien moet je maar eens in Google of Kazaa "Gracie" of "Royce Gracie" of "UFC" intikken.

Sensatie verzekerd!

Terug
Naar boven