Fitness Seller

Brinkman 5e colonne

TPH1976

Competitive Bodybuilder
Waardering
147
Ik ben de eerste die zal toegeven dat alle rommel binnen de PVV mij uitermate goed doet.... Ik zal de laatste zijn om toe te geven dat dit mij niet behoorlijk amuseert.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2010/11/brinkman_wil_toch_pvv_jongeren.html

http://www.nrc.nl/binnenland/article2642986.ece/Brinkman_wil_plan_PVV-jongeren_doorzetten

Na inmiddels het zesde kamerlid dat in opspraak is gekomen voor wangedrag, misdrijven en mishandeling is er da nu eindelijk een affaire waar we wat aan hebben.

Gebleken is nl dat Wilders zich op geen enkele wijze onderscheidt van de zogenaamd regenteske Haagse mentaliteit. Ongeacht idealen en ongeacht de stringente partij opvattingen heeft Wilders namelijk de keuze gemaakt om een kamerlid dat zich schuldig heeft gemaakt aan juist die misdrijven waarvoor de partij een minimumstraf eist en minimale drievoudige verhoging van de maximumstraf wil invoeren te laten zitten om zijn machtspositie in het parlement en zijn invloed op de regering veilig te stellen. Van Wilders kan dus verwacht worden dat hij rucksichtloss voor de macht en voor het pluche kiest...

De beste kans voor zo'n partij, die alles zal offeren voor macht, om onderuit te gaan is dus van binnenuit.

Dat is niet verrassend want eigenlijk kan je ook niet veel anders verwachten van een partij die is ingericht als vereniging met besloten karakter. Het enige lid van de partij maakt dan ook gelijk de dienst uit en geen van de vertegenwoordigers hebben het recht om mee te beslissen over de inhoudelijke standpunten en de te varen koers.

In eerste instantie heeft Wilders daar ook zijn succes aan te danken. Het voeren van zijn lijn bleek succesvol en zolang je je vertegenwoordigers de meest nare dingen laat roepen blijf je als leider "schoon". Zolang Wilders de regie voert zal alles blijven gaan zoals het is simpelweg omdat het een take it or leave it principe toepast. Maw er is geen andere keus... Het werkt ook depolariserend voor verschillende substromingen...dit is het enige alternatief voor extreem en zeer conservatief rechts....

Eerder had Bram Spruyt hierop al forse kritiek...en nu dus Brinkman.
In eerste instantie gebeurde dat voorzichtig. Bijna apologetisch richting Wilders. Maar inmiddels heeft Brinkman die omzichtigheid behoorlijk laten varen. Waarschijnlijk is hij wijs geworden door de affaire-Lucassen.

Wilders heeft namelijk keihard de huidige 24 zetels nodig. Daarmee houdt hij het kabinet namelijk in zijn greep. Dat betekend dat Brinkman zijn eis tot democratisering er keihard kan doordrukken omdat de partij hem niet kan missen. Wilders kan zich niet veroorloven dat Brinkman uit de partij stapt. Daarom kan Brinkman dus vrij eenvoudig zijn eigen gang gaan en zelfs tegen de wil van de partij een jongeren afdeling opzetten.

Intern is er een keiharde meningen strijd gaande die de partij in twee splijt. Het gaat hier niet zomaar om een richting discussie over bepaalde standpunten maar om een complete herinrichting van de partij en dus de manier waarop je politiek gaat bedrijven.

Als Brinkman zijn zin krijgt zal de PVV opeens rekening moeten houden met invloed van de eigen achterban zowel intern als in de media. De regie en controle die Wilders heeft wordt dan kleiner en er komen interne inhoudelijke discussies waarbij diverse meningen kunnen, en zeer waarschijnlijk zullen, leiden tot fragmentarisering...opeens krijgt de kiezer te maken met een stroom aan meningen waarvan er sommigen behoorlijk onwelvallig zullen zijn.

En daarmee komt er een zeer kansrijke opening voor de oppositie en weldenkend Nederland om opeens een ingang te krijgen en de PVV intern onderuit te halen.

Ik wens Brinkman alle succes hiermee!! :-)

• Topic Starter Topic Starter
De vijfde colonne is een term die gebruikt wordt om aan te geven dat er in een land of een andere eenheid bepaalde krachten aanwezig zijn die voor de vijand werken. De term suggereert een georganiseerde samenzwering die op instigatie van de vijand van binnenuit de weerstand probeert uit te hollen.

dat even ter uitleg van de titel ;)

Wat wil je hiermee bereiken, TPH1979?

Ordnung muss sein, voor dissidenten is geen plek binnen een partij als de PVV. De partij ideoloog Bosma heeft dat wel duidelijk gemaakt en die strijd wint Brinkman niet zonder de partij schade aan te doen.

Weer die oppositie op z'n Amerikaans, niet over de inhoud discussiëren maar gewoon de vuile was van elkaar buitenhangen en de burger hiermee proberen beïnvloeden. De PVV moet en zal kapot gaan, en hopelijk dan ook die slechte rechtse regering. Wat er daarna komt zien we dan wel weer. Links heeft dan tenminste kunnen scoren en daar gaat het tenslotte om. Want wie heeft er nu nog interesse in een stabiele regering en een land dat goed bestuurd wordt?

Weer die oppositie op z'n Amerikaans, niet over de inhoud discussiëren maar gewoon de vuile was van elkaar buitenhangen en de burger hiermee proberen beïnvloeden. De PVV moet en zal kapot gaan, en hopelijk dan ook die slechte rechtse regering. Wat er daarna komt zien we dan wel weer. Links heeft dan tenminste kunnen scoren en daar gaat het tenslotte om. Want wie heeft er nu nog interesse in een stabiele regering en een land dat goed bestuurd wordt?

De acties van de PVV-ers moeten maar onbesproken blijven dan en niet in de media komen? Telegraaf doet gewoon mee en al die commotie heeft de PVV toch echt aan zichzelf te denken. Zal nog even een thread openen over de nieuwste verwikkelingen bij de PVV :D

Die stabiele regering is er niet. Aangezien de stabiliteit van de regering afhangt van de PVV...die blijkbaar de regering mogelijk maakt per convenant maar niet aangesproken kan worden hierop....en zo instabiel als de pest blijkt. Het is niet de fout van links of critici van de PVV dat dit een feit is...

De PVV zelf brengt de stabiliteit in gevaar....en anderen erop aanspreken dat zij dit bewijs naar buiten brengen is natuurlijk meer een geval van "shooting the messenger and not the culprit"

Heerlijk hoe mensen het presteren verbaasd te zijn dat er slechts incompetenten en tuig in de Wilders gelederen zitten.

Het is weeral de schuld van links :roflol:

Heerlijk hoe mensen het presteren verbaasd te zijn dat er slechts incompetenten en tuig in de Wilders gelederen zitten.

Het verbaast me niet...het amuseert me behoorlijk. Daar gaat elke vorm van morele superioriteit die de PVV en haar aanhang zich aanmeet. Geen enkele PVV stemmer kan zich meer beroepen dat de PVV onfatsoenlijk noemen onjuist is.

Als PVV stemmer heb je op een bende halve en hele criminelen gestemd. En het is buitengewoon tragisch humoristisch dat dit soort tuig precies dezelfde dingen doet als het tuig wat ze zogenaamd willen bestrijden....en dat ze tonnen verdienen als dank voor hun schandalige handelingen....DANKZIJ...de PVV stemmer....die juist so pissed off was dat er zoveel geld wordt vergooid.

Hmmm, ik zou best zo'n zeteltje over willen nemen. Geen strafblad, intelligente (jonge)man die een aardige verbale discussie kan voeren en niet bang is om te spreken voor publiek. De PVV ideologie adem ik niet maar kan ik leren. Het marktconforme salaris vind ik zeker niet onaardig.

Het is slim dat Wilders nog even de touwtjes in handen blijft houden om zo zijn partij een wat stabielere start te geven, waar dat nog mogelijk is. Democratisering op dit moment zal de doodsteek worden. Brinkman kan verder ook niet zo veel want met een kleine 20k voorkeursstemmen kan hij het echt niet opnemen tegen Wilders. Leuk die jongerenpartij, hopen voor de PVV dat daar wat mensen tussen zitten die nog geen groepsverkrachting of doodslag op hun kerfstok hebben, dan hebben ze over een tijdje misschien een grotere poel om uit te vissen en kan Brinkman later zijn zin krijgen.

Terug
Naar boven