XXL Nutrition

Britse premier blundert

Dus jij vind dat hij erg veel boeiends en schokkends loslaat of wat?

Ik zie mezelf.

Hij komt zo een beetje respectloos, hypocriet en ongeloofwaardig over... geen idee of Britter daar zwaar aan tillen...

Hij komt zo een beetje respectloos, hypocriet en ongeloofwaardig over... geen idee of Britter daar zwaar aan tillen...

Hij komt op mij over als een man die campagne voert en niet helemaal tevreden is met het verloop van die campagne..... en dat is ook precies wat er aan de hand is. Echt zwaarwegende uitspraken doet hij niet, vind ik. Tsja, iedereen die een beetje nadenkt zou waarschijnlijk wel kunnen begrijpen dat dit soort campagnes altijd toneelstukjes zijn.

Hij komt op mij over als een man die campagne voert en niet helemaal tevreden is met het verloop van die campagne..... en dat is ook precies wat er aan de hand is. Echt zwaarwegende uitspraken doet hij niet, vind ik. Tsja, iedereen die een beetje nadenkt zou waarschijnlijk wel kunnen begrijpen dat dit soort campagnes altijd toneelstukjes zijn.

En hoe weten mensen of hij de volgende keer écht zegt wat hij ook denkt? Of anders gezegd: meent wat hij zegt? Hoe geloofwaardig ben je nog als je toneel speelt en je masker afvalt zodra je uit de media bent?

Ben verbaast dat sommigen hier zo licht over gaan.

Stel je eens voor dat Balkenende voor de camera een vrouw zo begroeten en een vriendelijk praatje maakt alsof hij het meent. En daarna in de auto blijkt dat allemaal toneel en zegt hij iets heel anders.

Campagnes toneelstukjes in zekere zin wel, maar dit is wel serieus toneel. Mensen zien dit als een vorm van liegen, dus waarom zou hij niet liegen over zijn beleid? Ik kan me niet voorstellen dat dit geen stemmen gaat kosten.

Het geeft gewoon een naar gevoel bij de burger, iemand met twee gezichten. Wees maar zeker dat er iemand zijn job gaat verliezen hierdoor ;)

En hoe weten mensen of hij de volgende keer écht zegt wat hij ook denkt? Of anders gezegd: meent wat hij zegt? Hoe geloofwaardig ben je nog als je toneel speelt en je masker afvalt zodra je uit de media bent?

Ben verbaast dat sommigen hier zo licht over gaan.

Stel je eens voor dat Balkenende voor de camera een vrouw zo begroeten en een vriendelijk praatje maakt alsof hij het meent. En daarna in de auto blijkt dat allemaal toneel en zegt hij iets heel anders.

Campagnes toneelstukjes in zekere zin wel, maar dit is wel serieus toneel. Mensen zien dit als een vorm van liegen, dus waarom zou hij niet liegen over zijn beleid? Ik kan me niet voorstellen dat dit geen stemmen gaat kosten.

Het geeft gewoon een naar gevoel bij de burger, iemand met twee gezichten. Wees maar zeker dat er iemand zijn job gaat verliezen hierdoor ;)

Hm, ja, ik denk dat je inderdaad wel gelijk hebt.

Denk je dat de diplomatieke zwaargewichten zich bevindend in een ministeriële verantwoordelijkheid gedurende interne besluitvorming elkaar afwegen met argumenten? Brede schouders, een lange adem, een bloedzuiger zijn en natuurlijk gezag kom je verder mee in een minister raad. Een ieder weet van elkaar al de argumenten, daar wordt niet eens over gesproken, er wordt enkel gekeken hoe politieke kleuren geharmoniseerd kunnen worden om met een meerderheid iets door te voeren. Iedereen moet voldoende z'n zin krijgen want alle handtekeningen zijn nodig.

Draagvlak creëren is regisseren, tijdens een campagne worden politici geleefd door hun architecten die ontvankelijk zijn voor de invloeden en gevoeligheden van de burger maatschappij. De projectie, plaats en tijd wordt bepaald door adviseurs die voldoende slaap krijgen gedurende zo'n periode want een staatsman zit in een delirium vanwege z'n schema en is kwetsbaar in z'n coördinatie. Hersenen staan in brand.

Cohen, Balkenende en Rutte opereren bij vlagen precies zo. En dat neem ik ze niet kwalijk, wat ik mensen in de burger maatschappij wel kwalijk neem is hun naïviteit.

:roflol: harde blunder, kost hem zijn nek

@Marky: ik begrijp perfect hoe die zaken werken, politiek is grotendeels toneel en het gaat puur om de postjes en de centen.

Maar dit blijft een blunder van formaat en ik weet zeker dat het veel stemmen zal kosten.

Dit komt hem duur te staan.

Terug
Naar boven