AndroidHealthClinic

Bruine rijst vermijden?

Van de comments op die page;
You’re right though. If you do enough research, you can find something potentially wrong with literally EVERY single food when eaten regularly… even the ones typically thought of as “the best.”

On one hand it’s good to know this stuff so you can adjust your diet accordingly and eat a variety of different foods. On the other hand, this shit will drive people nuts.
Ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken.. zoals hierboven wordt gezegd; met alles wat we eten is wel iets mis.
Als er ècht iets gruwelijk mis mee was dan had je er wel over gehoord, toch?
Als ik elke keer dat iemand een link als die van jou post in foetushouding zou gaan liggen, dan kwam ik niet meer aan trainen toe. ;)

weer zo een topic om niet rijst te gaan eten wanneer houd die onzin op?

Niet te veel achter zoeken om heel eerlijk te zijn. Wat je je dient te onthouden is de volgende quote:

"Alle Dinge sind Gift und nichts ist ohne Gift; allein die Dosis macht, dass ein Ding kein Gift ist."

Ruwe vertaling, alles is gif en niets is zonder gif, enkel de dosis bepaald dat iets niet giftig is. Een schitterende uitspraak van Paracelsus, grondlegger van de toxicologie.

Om bijv. een ander voorbeeld aan te halen, het risico van pindakaas. Pinda's, en voor wat dat betreft een heel legio aan noten, mogen binnen Europa een aflatoxine 10 microgram per kilogram bedragen. Dit terwijl de max dagelijkse intake 1 nanogram per kilogram lichaamsgewicht betreft. Eet jij 50 gram noten op een dag, dan eet jij mogelijk tot 200 nanogram aflatoxine op een dag. Is dit te hoog? Ja, behalve als jij 200+ kg weegt.

Wat houdt dit in? Aflatoxine is toxisch voor de lever, en vormt bij chronische blootstelling één van de risico bronnen voor levercel kanker.

Stopt dat mensen van het eten van pinda's of noten? Nee, velen zullen er niet eens kennis van hebben. Toch overlijdt statistisch gezien volgens een studie van ruwweg een decennium geleden ca. 6 : 10000 mensen vroegtijdig door langdurige aflatoxine blootstelling dankzij pindakaas binnen westerse landen.

En dat is slechts één ander voorbeeld. Zo zijn er nog vele, vele meer.

Het belangrijkste om goed te onthouden is nagenoeg alles is giftig, als je te veel eet. Dit maakt het belangrijk om goed gevarieerd te eten wat betreft lange termijn gezondheid.

Zo nu en dan wat rijst? Geen enkel probleem. Bestaat je voeding schema echter uit ontbijt rijst, lunch rijst, avondeten rijst, 7 dagen per week, jaren op rij? Tsja, mogelijk dat je dan te veel van het één en ander binnen krijgt. Maar onthoud, dat geld voor zo'n beetje alles. Zelfs te veel water, als je het niet consumeert met voldoende zouten, is toxisch voor het lichaam.

Terug
Naar boven