MuscleMeat

Nieuws Bush: "Cuba is net een gevangenis"

LuckyLuciano

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
Bush: "Cuba is net een gevangenis"

De Amerikaanse president George W. Bush heeft Cuba als een gevangenis bestempeld en beloofde dat het economische embargo tegen het land zal worden gehandhaafd totdat Havana echte democratische hervormingen doorvoert.

"Het is jammer dat dicht bij de kusten van ons land dat gelooft in mensenrechten en rechtvaardigheid, zo'n gevangenis bestaat. Maar op een dag zal Cuba vrij zijn", verklaarde Bush voor Amerikanen die van origine afstammen uit Cuba.

Weinig verandering

Bush herhaalde dat het Amerikaanse embargo dat sinds 1962 in Cuba geldt, niet zal worden opgeheven zolang het regime een totale uitdrukkingsvrijheid kent, geen politieke gevangenen meer heeft en vrije en democratische verkiezingen organiseert.

Hulp geweigerd

De Amerikaanse overheid zegt dat ze weinig verandering heeft gezien in Cuba sinds Fidel Castro zich heeft teruggetrokken in februari en de macht aan zijn broer heeft doorgegeven.

Amerika heeft zijn hulp na de verwoestende orkanen Ike en Gustave in augustus en september voorgesteld, maar Cuba heeft dat geweigerd. Fidel Castro antwoordde dat Cuba 'uit waardigheid' alle humanitaire hulp van de Verenigde Staten heeft geweigerd omwille van het embargo

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...8/10/11/Bush-Cuba-is-net-een-gevangenis.dhtml

Bush
emo.gif

• Topic Starter Topic Starter
Over Guantánamo Bay zullen we maar zwijgen. :o:bang:

Bush for president !

De pot die de ketel verwijt heet zoiets.

haha, ironisch, met z'n guantanamo bay op cuba. als er ergens mensenrechten worden geschonden en onschuldigen worden opgesloten is het daar wel, ****ing varken die bush. van mij mogen ze hem na z'n ambtstermijn ook in guantanamo zetten.

zeer domme uitspraak, imo, als cuba mensenrechten respecteerde had bush dat hele concentratiekamp van hem niet kunnen gebruiken.

haha, ironisch, met z'n guantanamo bay op cuba. als er ergens mensenrechten worden geschonden en onschuldigen worden opgesloten is het daar wel, ****ing varken die bush. van mij mogen ze hem na z'n ambtstermijn ook in guantanamo zetten.

zeer domme uitspraak, imo, als cuba mensenrechten respecteerde had bush dat hele concentratiekamp van hem niet kunnen gebruiken.

je gaat toch niet beweren dat amerika de mensenrechten minder respecteerd dan Cuba? amerika heeft zijn issues maar het is een democratisch land waar mensen hun vrijheid hebben, de situatie in Cuba is compleet anders, een voorbeerd hoe dat het communisme misbruikt kan worden

je gaat toch niet beweren dat amerika de mensenrechten minder respecteerd dan Cuba? amerika heeft zijn issues maar het is een democratisch land waar mensen hun vrijheid hebben, de situatie in Cuba is compleet anders, een voorbeerd hoe dat het communisme misbruikt kan worden

Cuba zorgt veel beter voor zijn inwoners dan de VS doet hoor.
Gezondheidszorg en educatie is (bijna) volledig gratis. Iets dat je van de VS niet kan zeggen.
Ik vind Cuba een van de landen waaraan je kan zien dat er ook positieve punten zitten aan het comunisme.

Tuurlijk is er een dictatoriaal regime. En wordt er niet zo heel zwaar getild aan de mensenrechten. Maar de VS maakt zich daar minstens even schuldig aan.

Laatst bewerkt:
waarom denk je dat ze guantanamo bay in cuba zetten? juist ja, iets met mensenrechten die daar niet gelden...

ja amerika heeft totaal geen respect voor mensenrechten/levens, dat durf ik best te zeggen ja. mensen zonder proces opsluiten gaat totaal tegen de mensenrechten. nu heb ik het niet over hoe het er in amerika aan toe gaat, maar hoe amerika andere landen en de bevolking van andere landen behandelt.

• Topic Starter Topic Starter

Alsof Amerika wakker ligt van de vrijheid van het Cubaanse volk.
De enige reden waarom ze het Castro-beleid daar weg willen is omdat ze er zelf (terug) beter van worden.
Ze vonden het helemaal niet erg toen Fulgencio Batista daar aan de macht was.

Haha Bush zieligaard , hoe grappig is dit nu weer niet. Plots is Cuba nu weer een probleem en alsof Bush echt om 'de mensen' geeft, daar zijn de onschuldige kinderen enz van irak het bewijs van.

Als deze stoere jongens maar in cuba hadden gewoond dan was bush helemaal de man geweest met deze uitspraken, goh wat zijn sommige mensen dom zeg.Sta er telkens weer van versteld !

Als deze stoere jongens maar in cuba hadden gewoond dan was bush helemaal de man geweest met deze uitspraken, goh wat zijn sommige mensen dom zeg.Sta er telkens weer van versteld !

Haha ben je ooit zelf in Cuba geweest??? Ik ben er dit jaar op vakantie geweest en heb veel bevolking gesproken. Men is redelijk tevreden , heeft een goed sociaal vangnet , gratis ziektekosten , gratis electriciteit etc etc....

Haha ben je ooit zelf in Cuba geweest??? Ik ben er dit jaar op vakantie geweest en heb veel bevolking gesproken. Men is redelijk tevreden , heeft een goed sociaal vangnet , gratis ziektekosten , gratis electriciteit etc etc....

Jah serieus ? in de gevangenis ook trouwens.

Cuba zorgt veel beter voor zijn inwoners dan de VS doet hoor.
Gezondheidszorg en educatie is (bijna) volledig gratis. Iets dat je van de VS niet kan zeggen.
Ik vind Cuba een van de landen waaraan je kan zien dat er ook positieve punten zitten aan het comunisme.

Tuurlijk is er een dicatoriaal regime. En wordt er niet zo heel zwaar getild aan de mensenrechten. Maar de VS maakt zich daar minstens even schuldig aan.
:roflol: gratis educatie etc is de basis van het communisme, maar dit wil totaal niet zeggen of het communisme dan wel juist word uitgevoerd, waren GSM en TV's etc er niet verboden?

educatie etc is ook gratis in Noord Korea

Laatst bewerkt:
:roflol: gratis educatie etc is de basis van het communisme, maar dit wil totaal niet zeggen of het communisme dan wel juist word uitgevoerd, waren GSM en TV's etc er niet verboden?

educatie etc is ook gratis in Noord Korea

Ja, dus?
Educatie, gezondheidszorg, elektriciteit, water enz enz. vind ik wel belangrijk in een samenleving JA. Jij niet?
In Amerika is een groot deel van de bevolking bijvoorbeeld helemaal niet verzekerd voor ziektekosten en kan dus maar lekker gaan creperen als ze iets hebben.
Dit vind ik pluspunten van een communistisch regime inderdaad. Dat de bevoling onderdrukt wordt is een groot probleem. Maar het is zoals Bouwens al zegt: de bevolking is redelijk tevreden over het regime van Castro.

Trouwens loop je nergens zo veilig over straat als in Cuba. Dat is in de VS toch heel anders op veel plaatsen.

En het ging mij ook om de hypocricie van de VS, zoals Riggard al beschreef. Zelf de mensenrechten schaden en dan lopen zeiken, omdat Cuba precies datzelfde doet. Onzin natuurlijk!

Terug
Naar boven