AndroidHealthClinic

'Bush is op-een-na-domste president'

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft slechts één voorganger gehad die dommer was dan hij. Dat constateren psychologen van de universiteit van Californië op basis van onderzoeken naar de intelligentie van de staatshoofden.

"Hij is absoluut intelligent, zeker slim genoeg om president van de Verenigde Staten te zijn", zei onderzoeksleidster Dean Keith Simonton tegen de Britse krant The Sunday Times. Toch is er in de laatste 110 jaar geen Amerikaans staatshoofd met een lager IQ geweest, met uitzondering van Warren Harding, die van 1921 tot 1923 regeerde.

Simonton schat Bush' IQ op ongeveer 120, "het gemiddelde van een leerling die zijn middelbare school afrondt".

De vorige president Bill Clinton heeft waarschijnlijk een IQ tussen 136 en 159, terwijl Ronald Reagan tussen 118 en 142 zat.

John Quincy Adams, die in de negentiende eeuw regeerde, was met een IQ van 165 tot 175 veruit de geniaalste van de presidenten.

Bron

Telepatisch onderzoek? =D Wat ze tegenwoordig al niet kunnen.

Wordt waarschijnlijk berekend op basis van schooluitslagen, uitspraken, etc. Ze zullen geen perfecte score kunnen geven maar wel een goede schatting. IQ van 120 lijkt me best mogelijk gezien een getuigenis van zijn ex-professor op Harvard:

"I don't remember all the students in detail unless I'm prompted by something," Tsurumi said in a telephone interview Wednesday. "But I always remember two types of students. One is the very excellent student, the type as a professor you feel honored to be working with. Someone with strong social values, compassion and intellect -- the very rare person you never forget. And then you remember students like George Bush, those who are totally the opposite."
The dunce - Salon.

120 is toch best hoog? Ik dacht dat 100 het gemiddelde was.

bush is ook de meest onderschatte prez

Bush is ook de meest cowboy-achtige president;)

WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft slechts één voorganger gehad die dommer was dan hij. Dat constateren psychologen van de universiteit van Californië op basis van onderzoeken naar de intelligentie van de staatshoofden.

"Hij is absoluut intelligent, zeker slim genoeg om president van de Verenigde Staten te zijn", zei onderzoeksleidster Dean Keith Simonton tegen de Britse krant The Sunday Times. Toch is er in de laatste 110 jaar geen Amerikaans staatshoofd met een lager IQ geweest, met uitzondering van Warren Harding, die van 1921 tot 1923 regeerde.

Simonton schat Bush' IQ op ongeveer 120, "het gemiddelde van een leerling die zijn middelbare school afrondt".

De vorige president Bill Clinton heeft waarschijnlijk een IQ tussen 136 en 159, terwijl Ronald Reagan tussen 118 en 142 zat.

John Quincy Adams, die in de negentiende eeuw regeerde, was met een IQ van 165 tot 175 veruit de geniaalste van de presidenten.

Bron

Lekker nauwkeurig. Laat ze eens zaken onderzoeken die er echt toe doen. Iedereen weet toch dat de huidige president een schlemiel is?

Bush is ook de gaafste president!

Er wordt met IQ scores altijd uitgegaan van een gemiddelde van 100. Een IQ van 120 is wel degelijk hoog en het gemiddelde IQ van middelbare scholieren is NIET 120. Dat is veel te hoog gegrepen. Een gemiddelde VWO leerling heeft ongeveer het IQ van 110-115.

Wetenschappelijk gezien is het ook een onderzoek van niets omdat er niets gemeten is. Schoolresultaten zijn van meer zaken afhankelijk dan van inteligentie. Motivatie speelt bijvoorbeeld een heel belangrijke rol hierin.
Daarnaast kan je uit de uitspraken van Bush heel weinig halen, omdat hij zijn toespraken niet schrijft. Je meet hooguit de inteligentie van zijn schrijvers.

Totdat er een officiele IQ test bij hem wordt uitgevoerd kan je deze uitslagen en dit onderzoek het best vergeten.

ik vraag me af waarom hij altijd lacht.
hoe erg het nieuws ook is hij weet altijd wel een grijns op zn gezicht te toveren.

Ik hecht pas waarde aan IQ als iemand mij precies kan uitleggen wat IQ nou inhoud.

Oftewel, waaruit blijken die 120 punten van George Bush? In ieder geval niet uit zijn aaneenschakeling van blunders als president.

Ik hecht pas waarde aan IQ als iemand mij precies kan uitleggen wat IQ nou inhoud.

Juist.

Er is geen enkel instituut/instelling/orgaan met enige autoriteit die nog nummers als deze verbinden aan intelligentie. In de wetenschap is er ook geen duidelijke afgebakende definitie/omschrijving van intelligentie.

Ik word altijd zo intens moe van discussies waarin mensen met iq tests en iq test normen schermen.

Op dit moment betekend het vooral dat het aangeeft hoe goed jij was in het desbetreffende testje. Net als score in een computerspelletje.

Nou, een IQ van 120 valt nog wel mee. Het duidt toch op superieure intelligentie:

IQ Basics

Leuk dat er op die site ook een onderverdeling is voor de allerdomsten:

50-69 Moron
20-49 Imbecile
below 20 Idiot

:roflol:

Laatst bewerkt:
IQ zegt iets over het analytisch inzicht van een mens, en hoe goed(en snel) hij kan hoofdrekenen.
IQ vertelt niets over die mens zijn kennis van de actualiteit of zijn sociale vaardigheden. Ik denk dat ondertussen toch ook al bekend is dat Bush noch over kennis van de actualiteit, noch over sociale vaardigheden beschikt. Dus een discussie over zijn IQ is totaal irrelevant en volgens mij gewoon nogmaals een misleidende propaganda campagne om te bewijzen dat hij TOCH zo dom niet is als de mensen denken.
Desinformatie van de hoogste plank.

En dan, ik beschik toch over een "very superior intelligence".

we hebben allerlei zaken waarop we bush direct kunnen be- of veroordelen zoals zijn beslissingen en dan komen ze met zoiets irrevants als een iq test, daar gaat het toch helemaal niet om bij iemand die een land bestuurt?

zijn zat mensen die gigantisch dom zijn, maar die door de juiste keuzes gemaakt te hebben wel een prima leven leiden nu en vice versa.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven