Bush grijpt iedere mogelijkheid aan om oorlog te kunnen voeren in het midden-oosten.
En echt niet vanwege de olie hoor, nee het is voor onze veiligheid. Die enge terroristen zitten overal en kunnen overal toeslaan, dus moeten we de Arabische landen in het midden oosten aanvallen.
Als Amerika meer olie beschikbaar wil hebben dan zouden ze eens al die enorme SÜV’s waar half Amerika in rijdt (de andere helft heeft een pick-up) moeten verbieden.
War on terror my ass.
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen niet door de holle retoriek van Bush heenprikken.
Ik heb tijdens mijn vakantie nog een discussie gehad met een fervent Bush aanhanger.
Het ging over het broeikas effect. Volgens hem bestond dat niet en waren de frequentere stormen en huricanes verklaarbaar omdat dat in cycli gaat, want rond 1900 hadden we ook een paar jaar met veel meer stormen en hurricanes. Toen ik zei dat er veel meer aanwijzingen zijn dat het klimaat wel veranderd, veranderingen die niet binnen een cyclus passen (smelten poolkappen, verandering in neerslag patroon etc), antwoorde hij dat wetenschappers die dat beweren het eenvoudigweg fout hebben. Daarmee was de discussie voor hem klaar.
Dat is voor mij het stereo-type Bush aanhanger. Er is geen discussie mee te voeren. Zij hebben gelijk omdat zij vinden dat ze gelijk hebben (enige argumentatie is hierbij volstrekt overbodig). Het is dan ook geen wonder dat de fanatieke christenen in Amerika vrijwel allemaal op Bush stemmen. Domme domme mensen.