XXL Nutrition

C# naar Java dmv sockets?

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
Waardering
235
Lengte
1m80
Hallo allemaal,

Het is waarschijnlijk een lastige vraag voor een BB-forum maar wellicht zijn er wat Software Engineers op DBB. Voor een project op mijn opleiding wil ik graag informatie ontvangen in een Java applicatie uit een C# applicatie. Het gaat in dit geval om een String waarde maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg.
Is het mogelijk om met gebruik van sockets via C# een String te zenden waarna Java die socket steeds afluistert en zijn acties baseert op basis van deze String-waarde?

- Musculo

Natuurlijk kan dat, maar ik snap niet dat dit soort vragen niet gewoon op een relevant forum als stackoverflow of gathering.tweakers.net worden gesteld, natuurlijk zijn er hier toevallig wel wat andere ontwikkelaars maar de kans dat je snel een goed antwoord krijgt is wel een stuk kleiner.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat DBB me vertrouwd is :p

ja is mogelijk, zou niet weten waarom niet

---------- Post toegevoegd Thu 11 Oct 2012 om 12:35 ----------

bekijk ook dit eens http://www.zeroc.com/

Vraag me alleen af hoe :p

SOAP lijkt me makkelijker dan sockets

Het moet trouwens wel lokaal (1 netwerk) kunnen gebeuren, 1 laptop draait een java + een C# programma. Andere laptop draait een Java programma.
Het C# programma stuurt strings met info naar beide java programma's (of dat is de bedoeling, wellicht dus naar een socket sturen en dan beide java programma's laten luisteren?) waarop de java programma's hun acties dus kunnen baseren.

Heel goed mogelijk, een keer een project gedaan waarbij meerdere client's moesten samenwerken met meerdere servers, ook allemaal met verschillende programma's (C#, Java). gewoon later luisteren naar het goede poort nummer en ip adres.

je kan het ook extreem simpel oplossen natuurlijk door gewoon beide programma's hetzelfde tekstbestandje te laten pollen.. eentje leest en kijkt of er wat nieuws instaat, eentje schrijft

Die suggestie kregen we al eerder maar is dat niet enorm traag?
@koreem Dus het levert geen problemen op als er twee "clients" (1 op serverlaptop (waar C# programma dus ook op draait), andere op andere laptop) naar dezelfde poort luisteren?

geen id, probeer het of het te traag is :p

Het C# programma stuurt strings met info naar beide java programma's (of dat is de bedoeling, wellicht dus naar een socket sturen en dan beide java programma's laten luisteren?) waarop de java programma's hun acties dus kunnen baseren.
Maak servlets voor die java programma's dan kun je c# er simpelweg naar laten posten. Dan hoef je geen sockets en weet ik het in de gaten te houden.

xml?

Ik zal nog ff kijken naar die servlets. In het geval van die txt-file, mocht het toch nodig zijn. Hoe laat ik Java constant de tekstfile checken op een zo efficient mogelijke manier? Bijv. om de sec?

Heb 't nu namelijk zo dat ik een txt-file uit kan lezen, daar ik nog niet zo gevorderd ben, weet ik niet hoe ik dit kan blijven doen en checken op verandering om de 0,5-1sec bijv.

Edit: denk dat ik 'm al heb, maar hou de reply toch nog even mocht ik er niet uitkomen :p
Edit 2: Got it, zal nu nog ff kijken naar die servlets :)

Laatst bewerkt:
Hm, met die tekst file wel een heel groot gebruik van de Garbage Collection zo te zien.

welke opl doe je?:)

Informatica, nu nog HBO maar hoop de overstap te kunnen maken naar de Uni :)

dan zou ik maar wat harder m'n best doen voor m'n huiswerk.. :p

Terug
Naar boven