Fitness Seller

Calorie behoefte berekenen

renowerner

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Hallo DBB'ers,

Ik ben nieuw in de fitness wereld en ben laatste tijd veel bezig geweest om mij hierin te verdiepen.
Ik lees veel nuttige posts en komt steeds meer te weten, ik had nog wel een vraag aan jullie, hoe kan ik mijn behoefte per dag berekenen, ik zou graag spier op willen bouwen en tegelijkertijd niet al te veel vet aankomen, of geen vet aankomen het liefste. Mijn gegevens zijn:
Lengte: 171
Gewicht: 67
Leeftijd: 19

Ik train 4x in de week , en heel af en toe 3x ( als ik tentamens heb bijvoorbeeld)
Ik doe in deze dagen alleen maar kracht training (spieropbouw). En hoeveel gram eiwit - koolhydraat - vet ik per dag nodig heb (optimale hoeveelheid). Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Groetjes

Weet je hoeveel je normaal gesproken eet als je stabiel bent in je gewicht? Dat is je onderhoud.
Schrijf 2 weken lang precies op wat je eet, en weeg jezelf elke ochtend na het plassen.
Na 2 weken kijk je wat er met je gewicht is gebeurd. Is het hetzelfde gebleven dan pak je het gemiddelde aantal calorieën dat je de afgelopen 2 weken hebt gegeten, dat is je onderhoud.
Succes!

Terug
Naar boven