Fitness Seller

Calorierijke toevoegingen

kazlekets

Cool Novice
Waardering
1
Hallo,

Dit topic gaat niet over mij maar over m'n moeder. Ze eet namelijk nauwelijks iets en is echt graat- en graatmager (Indicatie: google Isabelle caro en zij is er nog een moddervet zwijn bij in vergelijking met mn moeder). Ik vind het vreselijk om te zien en ik denk ook niet dat haar lichaam dit lang volhoudt :( Zelf ontkent ze dat er een probleem is, maar ik zou graag haar voeding wat verrijken. Ik heb nu een aantal dagen geteld wat ze binnenkrijgt met de eetmeter, en dat is nog een eind onder de 1000 per dag, vaak maar een paar honderd. En geen enkele voedingsstoffen.

Wat zijn dingen die heel makkelijk een berg calorieen toevoegen aan dranken en zo wat je eigenlijk niet proeft? Probleem is een beetje dat ze niks wil proberen dat ze niet kent, alleen koffie, soep en droge crackertjes of witbrood eet ze op een dag. Een pot pindakaas voorschotelen is dus geen optie. Ik weet dat nutricia een caloriepoeder heeft, maar als ze maar een paar kopjes koffie per dag drinkt, is het meer poeder dan koffie om wat toe te voegen.

Misschien is het wel geniepig, maar ik heb liever een keer ruzie dan helemaal geen moeder meer binnenkort.

(Oh, ik wilde hier in het voedingsforum niet verder ingaan op het psychische aspect, maar voor de rest heb i alles al zonder succes geprobeerd, ze praat zich overal uit. Het heft in eigen handen nemen, is mn laatste redmiddel)

Laatst bewerkt:
Suiker bij de dranken, je zou kunnen denken om volle melkpoeder over de crackers te strooien...
Ik weet het anders ook niet echt

Misschien niet het leukste om te horen/doen, maar kun je niet naar een bepaalde instantie en/of kliniek gaan met je verhaal? De GGD ofzo?

Ik zou zelf ook niks weten. Ik wil je wel even veel sterkte toewensen met je situatie, ik heb zelf ook in een soortgelijke situatie gezeten. Sterkte!

Kun je haar geen volle melk laten drinken? Dan komt ze iig aan proteine/vetten

Schoonmoeder (70) was ook aan het aftakelen.. durfde geen koolhydraten te eten (diabetes toch), geen vet (cholesterol), en geen eiwit (nieren)... tja, als je dan nog maar 54 kilo weegt moet je toch iets gaan doen. Ze zei zelf al heel veel te eten... dus ik heb haar 2 dagen lang alles op laten schrijven wat ze at en het eens heel netjes uitgerekend, inclusief haar laten zien wat normale hoeveelheid was voor iemand van haar leeftijd en postuur... zat ze nog net een beetje onder. Maar door wat alternatieven te laten zien kon ze zelf ook zien wat wel en niet een beetje calorieën bevatte. Daarnaast haar angst voor van alles en nog wat proberen weg te nemen door haar te vertellen dat die angsten zwaar overdreven zijn, en alleen in een heel klein gedeelte van de mensheid een probleem veroorzaakt en dat wat ze nu met haar lichaam deed veel erger was. Daarnaast komt ze nog wel eens bij een huisarts, en die houdt haar uiteraard ook wel in de gaten.

Anyways, bij haar heeft het ietwat gewerkt. Ze heeft nu een klein beetje reserve.... (nog steeds niet veel, maar het is in ieder geval beter dan voorheen). Maar goed, de wil was er in ieder geval wel (al wist ze dus totaal niet van hoe of wat).

• Topic Starter Topic Starter
Suiker en melkpoeder proeft ze, dus dat eet/drinkt ze niet dan, heb ik al vaker met haar koffie geprobeerd. Volle melk wil ze niet drinken omdat er teveel calorieen inzitten naar haar zin. Ik zoek dus meer een weightgainer zonder smaak waarvan ik een paar flinke scheppen door haar koffie en soep kan gooien. En Vanille of aardbei whey lijkt me nogal opvallen qua smaak.

En ze is een meester in ontkennen en mensen voor de gek houden dus bij de GGD stapt ze 5 minuten later weer lachend buiten... al zou (psychische) hulp wel het beste zijn voor haar!

Hier ga je je antwoord niet vinden. Ze zit duidelijk met een psychisch probleem. En poeders door haar koffie gooien gaat zo zowieso toch merken...

Olijfolie door het eten, dat proef je niet en levert ontzettend veel gezonde calorieën!

• Topic Starter Topic Starter
Kijk, olijfolie is een goede tip als dat geen smaak heeft. (y) Ik dacht dat je dat vrij goed proefde, dus dat had ik nog niet geprobeerd.

@ Wazzup, sorry ik had je bericht net niet gezien omdat ik al aan het typen was. Tja bij m'n moeder is de wil er dus niet, en als ze 54 zou wegen zou ik al heel blij zijn. Ik gok haar nu minstens 20kg lichter, ik heb zelf ooit een bmi van 11 gehad en zij ziet er dunner uit dan ik toen.

Vandaar dat ik ook niet wil afwachten op een oplossing van hulpverlening, er is geen tijd om te wachten.

Terug
Naar boven